{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Gangsætning ? {{forumTopicSubject}}

Vi har to isdyr der skal tilredes. De er begge fem år.
Den ene vælger tölten på folden og den anden traven.

Hvornår skal man gangsætte dem, altså efter hvor lang tids ridning ca.? Ved godt det er svært at vurdere udefra he, men giv et bud eller et eksempel så er jeg glad smiley
Den ene er i tilridning nu og kan rides løs i ridehuset, men der bliver self. kun forlangt at den stopper, drejer og går frem, ikke nogen bestemt gangeart.
Hun har været i tilridning i 14 dage, og skal være der yderligere 14 dage.
Hvordan gangsætter man?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gangsætning ?
  • #1   2. okt 2009 Oka. Hun satte selv i tölt her i onsdags. Men har jo ikke været redet så længe.

• #3   2. okt 2009 det kan godt passe men den unge vi har haft har vi bare ladt gå skridt trav galop til den viste tölten, det virkede fint for den smiley men det er selfølgelig forskelligt fra hest til hest! smiley

• #4   2. okt 2009 gangsætning kan man først begynde på når den halve parade begynder at virke, og det er meget indivuduelt fra hest til hest.

• #5   2. okt 2009 Der er meget forskelligt. Jeg ville personligt vente med gangsætningen til hesten forstår halve parader og kan bagpartsvendinger. Det gør i hvert fald det hele meget nemmere smiley Det gjorde jeg med Sólvadis. Men jeg valgte så at tage både tölt og pas fra hende da hun skulle gangsættes. Jeg ville hellere have at hun kunne sin dressur inden jeg begyndte at lære islænderridning.
    Så da jeg syntes at hendes balnce var god og hun var blevet lidt mere stabil, begyndte jeg at træne lidt tölt. Efter noget tid hvor vi trænede det lidt en gang imellem, besluttede jeg at hun var klar til at komme i prof tölttræning. Nu tölter hun rigtig fint og fordi jeg gjorde det på denne måde har det betydet at hun har meget adskildte gangarter og er nem at skifte. Hun kan skifte fra trav til tölt og tilbage igen uden problemer smiley

• #6   2. okt 2009 Super fin beskrivelse Julie, Tak.
    Og tak til jer andre smiley

Kommentér på:
Gangsætning ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce