{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

josefine L
josefine L
Tilmeldt:
5. dec 2021
Følger: 71 Emner: 3 Svar: 5

gangsætning af islænder {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en islænder der lige er fyldt 6 år. Han blev tilredet sidste år og jeg skal til at gangsætte ham. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal starte. Faktisk i det hele taget hvordan jeg skal gøre. Han er en sød 5-gænger som har lært alle signaler og forstår dem. Jeg har bare brug for hjælp til selve gangsætningen og træningen. håber der er nogle der kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gangsætning af islænder
  • #1   24. jan 2022 Hvis du ikke ønsker at sende ham ud i byen til en prof som kan gangsætte ham, så vil jeg anbefale dig at få undervisning i gangsætning, så du og hesten lærer sammen, du lærer virkelig meget smiley
    Der findes en del undervisere på Sjælland så det burde være muligt for dig at finde en.
    Hvis man ikke har kendskab til at lære hesten tølten, så kan du virkelig få lavet noget skidt og gør det endnu svære at finde en ren tølt frem, det er ikke så fedt med en hest som går grisepas, travstamper eller stiver sig i ryggen for at tølte.
    Jeg har selv benyttet mig af undervisning da jeg skulle have min gamle hoppe væk fra grisepas efter jeg overtog hende, hende har jeg lært meget af for det var ikke nemt at finde ren tølt frem efter mange års grisepas og nu er jeg igang med min nr 2 hest med gangsætning.
    Ser desværre rigtig mange salgsheste hvor de skriver at hesten kan tølte og så det den værste gang grisepas når man ser salgsvideo fordi ejeren ikke har haft kendskab til at lære hesten at tølte rent eller ikke kan se eller høre forskellen i takten.
    Hvem er din dejlige basse efter? smiley


  • #2   24. jan 2022 Nu ved jeg ikke hvor du bor på Sjælland for evt anbefale dig undervisere på Sjælland men ved at Linette Bech kører Sjælland rundt.

  • josefine L
    josefine L Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 71 Emner: 3 Svar: 5
    #3   24. jan 2022 tak for svar! det hjalp. jeg ville høre lidt rundt og prøve at finde en underviser. Han er fra island og er efter Hnokki frá Dýrfinnustöðum smiley

  • #4   24. jan 2022 Der gode er ved du selv lære at gangsætte, det er at du kan holde tølten ren resten af hestens tid, hvilket folk typisk skal lære hvis de gider når de får hesten hjem fra prof træning for ellers ødelægger de også træners arbejde. Andet plus er med den erfaring du lære, kan du tag med dig, hvis du skal have en islænder mere.
    Hans far har lavet mange lækre føl, så du skal nok få en dejlig tøltende hest ud af det smiley


  • josefine L
    josefine L Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 71 Emner: 3 Svar: 5
    #5   24. jan 2022 Ejj det er jeg glad for at du siger. tak for nyttig info, det har helt sikkert givet mig en masse motivation.
    Tak. smiley


Kommentér på:
gangsætning af islænder

Annonce