{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

underlig opførelse, trist? utilfreds? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har halvpart på en super skøn haflinger hoppe. Hun hedder Herta og er rideskolehest. Hun har nu været på rideskolen i 1 1/5 år. Hun har en dejlig og udstrålende personlighed. Hun plejer at vise tydeligt hvad hun vil og ikke vil.

Her de sidste to uger, virker hun meget trist. Hun hænger liddt med hovedet, og ser generalt trist ud. De andre på rideskolen ser det ikke rigtigt, hvilket frustrerer mig meget.
Hun går handicapridning en dag om ugen hvor jeg sidder bagrytter på hende. For to uger siden bukkede hun pludselig, hvilket hun ikke plejer at gøre. Jeg har flere gange tjekket hendes ryg for smerter, men hun viser ingen tegn.

Når jeg spænder gjorden er hun begyndt at blive meget sur, hvilket hun heller ikk plejer at blive. Hun er, efter min mening, også blevet mere følsom overfor biddet. jeg er begyndt at ride med rimlig løse tøjler.

Når hun ser mig komme spidser hun med det samme øre og koncentrerer sig om mig, men når jeg så kommer hen til hende, vender hun altid hovedet med siden til mig.

Jeg har de sidste 2 gange redet uden saddel, for at finde ud af om det er den der trykker. Jeg skridtede mindst et kvarter, men da jeg ville sætte hende i trav, nægtede hun det!. Hun har ALDRIG gjordt sådan noget før. Hun plejer altid at ville opfylde rytterens ønske bedst muligt. Jeg kunne skubbe med sædet, trykke med benene, bruge stemmen alt hvad jeg ville. hun ville ikke sætte i trav. Min storesøster gik så hen til hende og startede med at løbe (uden at tage fat i hende) og så satte hun i trav, men det varede kun en langside. Ligemeget hvor meget jeg prøvede. Hun virker ikke så sammenarbejdsvillig mere.

Jeg prøvede at trykke hende lidt på maven. den bagerste del af maven virker meget oppustet og ballon-agtig. Hun viste også tegn på ubehag da jeg mærkede på hende der. Hun viser normalt ikke så meget klage, da hun finder sig i meget og er rimlig ligeglad med "farlige" ting.

Når vi leger i hallen, virker hun også lidt uinteresseret. Vi har taget forskelligt legetøj med, men hun viste ingen interesse. Hun plejer at være en glad og livlig pony, som elsker at drille og nusse.

Hun vil stadig gerne nusse men det er som om der hænger et trisst slør over hende.

Har snakket med rideskolens leder (min ridelærer) om det, men hun tager mig ikke rigtig seriøst. Det virker som om det kun er mig og min søster som kan se hvor dårligt Herta har det. Vi ved bare ikke hvorfor?

Evt. nogle som kan hjælpe os lidt videre? Ved virkelig ikk hvad der kan være i vejen. Vi har overvejet at hun er i fol, men det er ikke nogen hingst på rideskolen. Der kan jo altid ske et uheld med en bortløbende hingst, men har ikke hørt noget om sådan en situation

mvh. Magda


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underlig opførelse, trist? utilfreds?
Kommentér på:
underlig opførelse, trist? utilfreds?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce