{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Galop træning :) {{forumTopicSubject}}

Halløjsa alle mennsker og god jul når i når der til smiley

Jeg søger lidt efter nogen gode råd smiley
Rider en hest som ikke har så meget balance i sin galop inu, og ved ikke hvordan jeg skal lære ham hvordan at lave gode anspring, hann løbe nærmest igang,.
Øver det hver gang ejg er ude ved ham, men syntes ikke rigtig der sker noget smiley

Håber i gider og hjælper mig her i julen xD


Kommentarer på:  Galop træning :)
  • #1   19. dec 2009 Havde min også problemer med i starten - det er simpelthen bare træning, træning, træning...!

    I starten er det bare volte på volte på volte på volte... Det er altså ikk unormalt at ride 20-30 volter både i højre og venstre galop...
    Når det begynder at gå bedre laver du øvelser hvor du flytter volten op af banen så¨du rider et stykke langside og så volte igen - starter med meget kort og så gør du det længere og længere indtil du kan ride en hel bane rundt - det tager tid !

    Med hensyn til galopanspringene så rider du ham ind på en lidt mindre volte 12m i diameter ca. og sørger for at lægge ham godt ned med hovedet og holder skulderen helt på plads... Så skal du lære ham at sætte tempoet ned inden han springer an i galop og ligeledes at kunne korte galopanspringene af ca. 8 trin inden du sætter i trav...
    ^Noget de færreste ponyrytter gør - desværre...
    Det er vigtigt at du lærer ham "at springe op" i galop i stedte for at løbe igang - og det er den mest effektive måde at gøre det på, hvad jeg ved af smiley


  • #2   19. dec 2009 Brug højrene til at sætte ham i galop, når han så er kommet i rigtig galop, kan du ride ham en halv meter ind for hovslaget, så han ik går og læner sig op af barjeren.

    Og ha god tålmodighed

    God jul


  • #4   20. dec 2009 Ligger også og øver det samme med min for tiden. Tro mig, hvis ikke jeg har nogle til at råbe af mig, kræver jeg aldrig nok af hesten.

    Det jeg gør, det er at jeg sætter mig et mål (vi har pæle om ridebanen), så ved midterpælen SKAL hesten i galop - men uden at løbe sig igang. Så jeg sætter ham lige i en tand hurtigere trav og lægger så benet til ham ved pælen; hvis ikke han går frem, forstærker jeg med pisken
    Fordi min heller ikke har megen balance, øver jeg også volter, volter, volter. Engang imellem tager jeg dog hele banen rundt (det har noget at gøre med, at vi har et dårligt hjørne, hvor han bare løber ind i hegnet i stedet for at dreje xD), og på den måde mærker JEG hvordan hans balance bliver. Hvis hans balance er bedre, changerer han mindre. Min hest har det nemlig med, at når hans balance bliver usikker, changerer han, og på den måde kan det mærkes.

    Men sæt dig et mål - nå det, og det går fremad. UNDGÅ FOR GUD SKYLD AT LØBE HESTEN IGANG. Så hellere forstærke med en pisk. Hvis han ikke går igang første omgang, så rid en volte og prøv igen. Men sæt hele tiden i hovedet at det skal være ved PRÆCIS dén pæl.


Kommentér på:
Galop træning :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce