{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

varmt til hesten {{forumTopicSubject}}

Hej!

Kender I nogle gode opskrifer UDEN SUKKER til hesten her i den kolde tid?
Jeg har selv disse to:

Hestegrød

3-6 revne gulerødder

2-5 revne æbler (ikke for sure)

5-6 skiver smuldret rugbrød

1-2 skiver smuldret lyst brød

2-3 dl havregryn

ca. 1 l kogende vand

evt. 1 spsk. olie for smagens og pelsens glans' skyld

Hæld alt undtagen vandet i en stor gryde. Hæld det kogende vand i lidt efter lidt, samtidig med du opløser brødet og de andre ting. Du har hældt nok vand i når konsistensen er som havregrød. Bland det hele godt sammen, og lad det køle af indtil

det er lunt. Det må endelig ikke være for varmt, for hesten brænder sig lige så slemt som du selv gør, når noget er for varmt. (Du kan sætte gryden til afkøling ude i sneen hvis det skal gå lidt hurtigere)

Og denne her:

2 skiver rugbrød
1 dl havre gryn
1 revet gulerod el. et æble
1½ dl mel
Ca. 3 dl kamille te (efter behov)
Bland alt sammen, og ælt den fast. Derefter ruller du dejen ud i en pølse, og skærer dem i firkanter. Så puttes de i en forvarmet ovn på 200 grader, i ca. 15-20 min

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af opvaskemaskine 800 kr.
  • Fixe dør til haveskur 900 kr.
  • Klipning af ca. 35 m hæk inkl. bortkørsel 2.815 kr.
  • Rengøring af lejlighed ved flytning 1.250 kr.
  • Loftisolering 15.000 kr.
  • Udskiftning af udehane, 2 balofix og afmontering af armatur. 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  varmt til hesten
  • #1   1. jan 2010 hvad vil grøden så gør for hesten?

• #2   1. jan 2010 de lyder gode

men den øverste er den en grød af en art

• #3   1. jan 2010 er det noget man kan give sin hest ? og hvor hjælper det på ;D har aldrig hørt om sådan noget for ? ;D

• #4   2. jan 2010 Den første er en grød ja, som bare gives for hyggens skyld.
    Den anden hjælper mod hoste, og så er kamille teen god for dem her om vinteren. Det er hestebolsjer af en slags.

Anja: Det lyder da vildt godt! Den vil jeg helt klart prøve at lave smiley Er det alm klid som man bare køber i supermarkedet?

• #5   2. jan 2010 hvordan giver man hesten det der grød?(;
    altså på en tallerken med noget grød på?

• #6   2. jan 2010 *Team SVR* : jamen som hun skriver bliver det ligesom havregrød, og havregrød bliver da tørt når det bare står og kigger?(:

• #7   2. jan 2010 altså jeg laver tit bare min egen blanding
    hvor det bare er noget der er blandet sammen som ikke skal i ovnen
    hvor jeg tager æbler, gulerødder , nogle gange pærer eller banan også noget havregryn ... det kan mine ponyer godt lide ! ! !

• #8   2. jan 2010 og nogle gange tager jeg også lidt rugbrød i og smullrer

• #9   2. jan 2010 Sabrina D: Hesten skal have det lunt, så smager det bedst for den og det når ikke at størkne.

• #10   2. jan 2010 hejsa, nu har jeg prøvet begge opskrifterne ^^
    "hoste" godbidderne var bare super, de kørte lige ind (:
    jeg kunne faktisk også godt lide dem, måske en smule tøere godt nok q;
    men jeg prøvede på at rulle de "hoste" godbidder ud med en kagerulle, og så tog jeg skallerne fra æbler/gullerødderne og blentede, så det blev til sådan noget smat. Jeg skærte så dejen ud i firkanter på ca. 4-5 cm i diameter. Så puttede jeg de der blentede skaller i, og lukkede dejen sammen hele vejen rundt. Ligesom de der tyggeummier med det der snask indeni smiley
    det funkede rigtig godt (;
    Grøden var dog ikke farvoritten, men den kom da ind (;

• #11   2. jan 2010 Altså jeg har 1 ting jeg giver min pony når det er koldt. est fordi det er hyddeligt ;D

-Kog noget vand
    -held Irish mash op i en skål og hæld derefter kogende vand på så det dækker grøden
    -lad det stå i 2-5 min.
    -rør rundt i det
    -hæld evt lidt lucerne på
    -lav lillefinger prøven (stik din lille finger ned i grøden og så skal du kunne have den der nede uden det brænder)
    -Så er grtøden klar og den spises mens den er varm ;D

Det er altid en lækker bisken for hesten. Mine ponyer elsker det smiley

• #12   2. jan 2010 *Team SVR* nej, men de skal vel nok også lige vende sig til at få sådan noget mad smiley

• #13   2. jan 2010 (:

• #14   2. jan 2010 Prøvede den med kliden i dag, dog med havreklid i stedet for hvede (butikken var løbet tør for hveden)
    Min den store syntes det var noget fedtet stads, men spiste dog det meste af det. Den lille var helt vild med det, og stod og gumlede i lang tid. Dog måtte han opgive til sidst ligesom den store. Tror ligefrem de blev for mætte til at spise mere? smiley For da de skulle have deres aftensmad en time senere, stod de ligesom og gloede på det og nærmest tænkte "jeg kan da ikke spise mere!" - har jeg aldrig oplevet med heste før. Og slet ikke de to hehe

• #15   2. jan 2010 De fik spist halvdelen af deres portion, dvs en kvart kilo hver. Det er ikke meget for de to smiley Men ja, det må jo mætte helt utrolig meget så.
    Ja, de var skønne at se på smiley Den store lavede sådan nogel sjove ansigter fordi hun ikke kan lide når noget klister til hendes tænder smiley Jeg må tage nogle billeder af det en dag hehe

• #16   3. jan 2010 Mig en veninde lavede de godbider i går, og vi lavede også
    det grød og de kunne rihtig godt lig bække tingede.:)
    det er nogen super gode opskrifer (;,

• #17   3. jan 2010 LIGE EN ADVARSEL!!!!!!!

Som der står længere oppe gav jeg mine den der klid blanding. Hvis I gør det samme, SÅ GIV DEM MEGET LIDT! Min den store har fået en forstoppelse, og dyrlægen måtte komme ud i dag. Han mener at det er fordi de fik for meget af den der klidblanding. Læg dog mærke til at jeg brugte havreklid i stedet for hvedeklid (ved ikke om det har noget betydning)

Så hvis I giver jeres heste den, så giv dem kun meget lidt af gangen!

• #18   3. jan 2010 Jeg ved ikke om jeg måske havde lavet det for tykt, og at det kan være en afgørende faktor?
    Jeg vil ihvertfald være meget mere varsom med det en anden gang, hvis jeg overhovet tør give dem det en gang til. Det er ikke spor sjovt at blive ringet op midt i morgenmaden fordi ens hest er syg, for at gå med den i to timer til dyrlægen kommer, og så skal se på at han stikker den og smider en slange ned gennem dens næse som den bestemt ikke bryder sig om - for ikke at nævne at han stak en hel arm op i hendes anus.
    Puha, sådan noget er jeg bare ikke god til smiley

MEN!!! hestene kunne godt lide kliden smiley

• #19   4. jan 2010 det kunne godt være men man ved jo aldri om det er der for:)

ja de elskede det i vær fald:) det kørte lige ned smiley

• #20   4. jan 2010 Anja: Jeg tror også det var det jeg gjorde galt. Den skulle have været meget tyndere, men sys bare jeg hældte meget vand i. Men åbenbart ikke nok smiley

Ja det var rigtig træls. Det var først her til aften hun gad skide igen. Og så dyrlæge på en søndag smiley
    Men i det mindste har hun det godt nu

Kommentér på:
varmt til hesten

Annonce