{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Hesten har det varmt, skylle hovene? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg sad lige og tænkte. smiley

At når hesten har det varmt her om sommeren, kan man så godt skylle deres hove med koldt vand, eller i hvert fald deres koder, så de får lidt kulde,

Jeg spørg, fordi at jeg kom til at tænke på, at når jeg har det varmt, er den bedste middel, lige at få skyllet tæerne i det kolde vand, og så hjælper det.

Men gør det os det på hesten!? smiley

Måske et lidt underligt spørgsmål/indlæg men det var bare sådan en tanke jeg fik! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af opvaskemaskine 800 kr.
  • Fixe dør til haveskur 900 kr.
  • Klipning af ca. 35 m hæk inkl. bortkørsel 2.815 kr.
  • Rengøring af lejlighed ved flytning 1.250 kr.
  • Loftisolering 15.000 kr.
  • Udskiftning af udehane, 2 balofix og afmontering af armatur. 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesten har det varmt, skylle hovene?
  • #1   9. jun 2013 Hvis hesten har trænet hårdt, så skal du skylle dens ben smiley Ikke dens hove smiley Skyld dem ved piperne, koderne og ballen så senerne bliver kølet ned. så formindsker du chancen for seneskader

• #2   9. jun 2013 Okay. jamen det gør jeg os efter træning. men kan man os det hvis han har stået i solen, ude på folden, og har det lidt varmt, hvilket jo ikke kan undgås smiley

Men det med senerne og sådan det vidste jeg godt! smiley
    Men ellers tak for rådene! smiley

• #3   9. jun 2013 Jeg ville nok bare skylle dem, eller køre en våd svamp over dem, hvis de har det varmt på folden (og det selvfølgelig er varmt nok til den slags) smiley

Jeg tror da ihvertfald ikke det kan skade, at køle benene ned, men om det hjælper på resten af kroppen, ved jeg ikke smiley Måske for nogen. Det er jo heller ikke alle mennesker, der føler sig afkølet efter at have fået skyllet ben/fødder smiley

• #4   9. jun 2013 Hvis det har været rigtig varmt, har jeg vasket begge mine over hele kroppen (hovedet undtaget selvfølgelig). De syntes det er SKØNT at blive nedkølet, da de har en rimelig pels stadig, specielt den lille smiley

• #5   9. jun 2013 Okay.
    Men det er fordi jeg tænker, at hvis nu jeg skulle ud og ride, han har det lidt varmt. Så er det vel ikk smart at skylle kroppen, så han skal have sadel på.
    Men der kunne jeg selvfølgelig skylle benene, og se om det hjælper smiley

Kommentér på:
Hesten har det varmt, skylle hovene?

Annonce