{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

har hesten ondt? {{forumTopicSubject}}

hvordan kan man se på en hest om den har ondt??

det er min pinto der har fået konstateret mus i begge knæled..

så er mine tanker hvordan kan jeg se om han har ondt... lige nu går han som han plejer, jagter de andre som han plejer..

det skal siges han er en af den øverste på folden..(23 heste) han har altid jagtet de andre og ja spist deres dækkener og bidt fra sig hvis de kommer for tæt og ikke lige er "inde i varmen"

men det med han jager alle er det udtryk for han har ondt ? (han har gjort det i 3 år) jeg har haft ham i 4 år, og det er først her for 14 dage siden jeg fandt ud af han har mus...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har hesten ondt?
  • #1   6. aug 2012 han er uren på bagparten, vi lavede bøjeprøve og dyrlægen mente det var hans korsbånd men han ville også lige tage røntgen af hans bagben hvor han så fandt en mus i hvert knæled....

    man kan se en video med ham på min profil hvor han er uren


  • #2   6. aug 2012 Ved min kan man se, hun har ondt, når hun ikke har så meget udstråling og power som før. Jeg rider hende ikke mere, max 15 minutter i skridt på en lille tur engang om ugen.

    Her kan man se et karikeret billede af menneske-smerte. http://www.ntnu.no/gemini/2009-02/30-37.htm

    Min er meget koncentreret, om hvert skridt hun tager. Besværet, især hvis hun har stået stille ved strigling (10 min), og jeg så vender hende på fliserne.

    Hun har gigt + diverse. 14 år. smiley

    Det er altså ikke altid, hun har ondt, men nogle dage er trælse, kan jeg se.

    Når jeg selv har ondt, går jeg langsommere, ser "ked ud af det", koncentreret om hvert skridt jeg tager - og stille.


  • #3   6. aug 2012 Nå ja, og så løber hesten ikke så meget på folden mere. Det ser hårdt ud, når hun skal lægge sig ned (stift, koncentreret).

    Men har hun gået 15 minutter, er der gang i det hele igen, så skridter hun endda 2 hove over, og energisk og får sin udstråling tilbage/ser glad og tilfreds ud.


Kommentér på:
har hesten ondt?

Annonce