horsemanship {{forumTopicSubject}}
hej allesammen og godt nytår...
jeg har lige et spørgsmål til jer...
kender i en god horsemanship træner, som ville være god til en lidt egn irish cob?...
min hoppe er den dejligste lille hest, men hun er meget bestemt og har lidt unoder som jeg gerne vil have lidt hjælp til....
hun bestemmer på folden og vil nu også gerne bestemme over os mennesker...
et eks.
hun sparker ud efter mig når jeg sadler op... ikke så meget når jeg strigler... men når fremmede strigler hende maser hun dem op ad muren...
andet eks.
hvis hun skal ud/ind og ikke ige syns det passer hende vender hun røven mod mig...
hvis det er fremmede kan hun finde på at sparke ud...
i det hele taget trænger hun til at få lidt respekt for mig og andre... og det tror jeg noget horsemanship/ hesteforståelses trænning for både mig og hesten ville kunne hjælpe på...
så håber i har nogen forslag... det ville jo være fedt hvis det var en der kunne komme her hos os... hver 14. dag eller noget i den stil... kan evt. samle et par stykker mere der vil have lidt træning...
sep 2006
Følger: 78 Følgere: 85 Heste: 11 Emner: 9 Svar: 136
Hmm plejer hun at være sådan når hun er i fol, kan jeg ik lige huske
Kijofreg hun bor ved bække
jul 2005
Følger: 34 Følgere: 97 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.140
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
hun har aldrig været ifol før... og hun er også sådan når hun ikke er i fol...
jeg købte hende tilbage sidste år efter at hun havde haft en anden ejer i 4år... så det er evt. fordi hun har fået lov til at bestemme for meget over hende... men hun har nu altid været egn og bestemt...
jeg har bare ikke tænkt så meget over det før nu, hvor der sommetider er andre der er nødtil at håndtere hende, da jeg er gravid...
så nu vil jeg have lidt mere styr på hende, gerne inden der kommer føl, for ellers kan det jo nok blive lidt spændende at skulle komme til føllet...
sep 2006
Følger: 78 Følgere: 85 Heste: 11 Emner: 9 Svar: 136
Ja vi kan jo ikke ha hun er sådan og slet ik når du venter dig . sku jo helst ikke ske noget.
Jeg håber da du får hende på bedre tanker
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 30
Held & lykke med procejktet
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Jeg mødte dig i sommers ved et stævne i Bække med din smukke IC
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
ja vil jo helst ikke have hun er så sur... men hun er super at ride på... på tur er hun aldrig sur... og hun er ikke bange for noget som helst...
sep 2006
Følger: 223 Følgere: 213 Heste: 27 Emner: 129 Svar: 801
http://www.hestemesteren.dk/
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 144 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Ute anbefaler i stedet Tine - Horsemind.dk. Tine har stor erfaring med Tinkere, og er den første træner jeg har arbejdet med, som virkelig kendte Tinkeren/IC'ens sind.
Tine tager ud og er super sød.
Der ud over er der Marika i dit område, samt Helle Knudsen som også er dygtige trænere. Vær opmærksom på, at det koster omkring 500 pr. gang for 30-45 minutter. Jeg er selv begyndt at tage et par elever på lav-niveau, og de ting du beskriver, ville kunne fixes relativt let - spørg GreyStone, - hende tæsker jeg hver mandag
Det jeg mener er, at du nok kan 'nøjes' med en semi-proff, og spare pengene til du kommer op i graderne. Jeg har selv brugt rigtig mange penge på uddannelse inden for HorseManShip. Mange af grundøvelserne kunne jeg have lært af en 'som mig', men de hang ikke på træerne. Nu er jeg ved at være så langt, at jeg rent faktisk syns, at jeg får noget for pengene, men kors, der er så mange lektier og en grundlæggende forståelse, som man sagtens kan få vejledning i og lære, inden man begynder at punge ud... Bare min mening
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 30
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 144 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
horsemanship
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside