{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Jaloux følle - what to do? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står i en rigtig træls situation med den ene af mine drenge; Futte, lige i øjeblikket.

Siden, vi mistede den plag, Bastiaan, vi havde lånt med henblik på at købe den til min kæreste, har Futte totalt ændret adfærd. Han er blevet mere usikker, virker stresset og nervøs meget af tiden og kan i sin boks endda virke aggressiv over for os tobenede. Men indbyrdes mellem ham og Falle, har der ikke været noget... indtil for ganske nylig... :-S

Nu har Futte nemlig fået den spøjse idé, at han skal være drabeligt jaloux på Falle... Det er især galt, når jeg går ind på folden. I samme øjeblik, Falle kommer i nærheden af mig, kommer Futte flyvende ud ad ingenting med tænder og hove og jager stakkels Falle væk. smiley

Det er mildt sagt møg irriterende!!! For jeg vil sgu have lov til at snakke med min hest... også på folden!!! smiley Og til syvende og sidst bliver Falle jo også mere og mere nervøs, når han sådan bliver jaget rundt med, så snart jeg er i nærheden af ham... smiley

Men hvad pokker stiller man op med sådan en jaloux hest???

Jeg har prøvet at gå til Futte først og nusse ham, inden jeg nusser med Falle, jeg har prøvet at ignorere Futte og koncentrere mig 110% om Falle - ja jeg har endda prøvet at tage kæresten med ind på folden, så han kan "underholde" Futte og nusse ham, mens jeg hygger med Falle. Men intet har hjulpet... smiley

Nogen, der har erfaringer med sådan et problem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jaloux følle - what to do?
  • #1   3. jan 2010 Kan I låne en ny følle ?
    - Det vil måske genoprette hirakiet og harmonien i deres flok smiley


  • #2   3. jan 2010 Jeg har i øjeblikket kig på en lidt ældre vallak (unghest), som jeg - hvis alt går som det skal - kan låne, og jeg håber, det hjælper lidt på Futtes frustrationer. Det er jo synd, han skal være stresset og jaloux på den måde... det skærer mig i hjertet hver gang.

    Christina; Futte er blandingsføllet (ham med stjernen i panden), og Falle er Frieseren. smiley Falle er min hest; Futte er først og fremmest indkøbt som legekammerat til ham, og Futte deler jeg med min kæreste... som Futte så åbenbart ikke er så begejstret for, som han er for mig... eller noget. :-S Problemet med jalousien er i hvert fald ikke lige så stort, når det er kæresten, der står og kæler for Falle, som når jeg gør det. :-S

    Har prøvet at skælde ud på Futte, når han vil jage Falle væk (træder hen imod Futte, siger "NEJ" og gør mig bred, mens jeg vifter med armene)... men det hjælper ikke rigtigt, og Falle ser helt forkert ud i hovedet hver gang, som om han tror, det er ham, jeg skælder ud på! :-S


  • #3   3. jan 2010 Det lyder da som noget værre noget smiley Har du prøvet at give Futte lidt aktivitet på folden, såsom en bold han kan kaste lidt rundt med?

    Ellers ville jeg anbefale, at give ham lidt mental udfordring i hverdagen vha. jordtræning og horsemanship. Det kan man sagtens gøre med dem i den alder. Tag ham med på ridebanen og leg med ham. Få ham til at flytte sig når du beder ham om det, bare ved at trykke ham let på bringen, eller få ham til at løfte ben bare ved brug af stemmen og et lille tryk på benet. Eller få ham til at samle ting op.
    Jeg tror han har brug for den udfordring og leg han havde i Bastiaan. smiley


  • #4   3. jan 2010 Josephine, begge mine drenge bliver arbejdet med fra jorden. Falle har jeg trænet, siden han var 3 måneder gammel, og Futte siden han kom herop som 6 måneder gammel. Eller dvs., det er dog min kæreste, der har arbejdet mest med Futte indtil videre... men de er begge vant til at blive arbejdet med, til at vige for tryk, bakke, gå pænt når de bliver trukket osv. De har også en stor, blå pilatesbold, som de får lov til at lege med, når de er under opsyn... men den er Futte så bange for. smiley

    Jeg har dog desværre ingen ridebane, hvor jeg kan træne med drengene... Det er meningen, jeg skal have en med tiden, men indtil videre har der altså været andre ting omkring gården, som økonomisk set har haft højere prioritet, så lige nu har jeg kun mulighed for at arbejde med drengene på marken eller ude i det åbne terræn.

    Desuden leger begge drengene også meget sammen alene... stejler, krudter rundt, slår op med måsen og "slås for sjov". Der er ingen problemer på folden, før jeg f.eks. går derind. Så kommer Falle selvfølgelig glad hen til sin mor, men bliver omgående jaget væk med både spark og bid af Futte. Det er helt tydeligt, at Futte er jaloux... selv om han så sjovt nok ikke kommer hen til mig, når han har jaget Falle væk. I stedet står han og er helt anspændt midt mellem Falle og mig, som om han er bange for, Falle skal gå hen til mig igen, så snart Futte vender ryggen til.

    Jeg synes, jeg gør ALT for at fordele sol og vind - og tid - lige mellem de 2 drenge; hvis den ene bliver arbejdet med i f.eks. 10 minutter, bliver den anden det også. Typisk arbejder min kæreste og jeg faktisk med drengene samtidig, så den ene ikke kommer til at føle sig alene og tilsidesat. Så jeg synes, vi gør meget for ikke på nogen måde at gøre forskel.

    Men det kan selvfølgelig godt være, jeg alligevel - ubevidst - udsender et eller andet signal om, at Falle har en lidt mere central plads i mit hjerte, end Futte?? For selv om jeg elsker ALLE vores 4 drenge umådelig højt, så ER der altså et eller andet med Falle og mig... og det har der været siden første gang, vi mødte hinanden...


Kommentér på:
Jaloux følle - what to do?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce