{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Changementer {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. jeg har på det seneste øvet på changementer og de kommer merre og mere på plads men har nogle problemer med at når jeg laver galoptravers fra midten og tilbage så har han luret at jeg vil changere, og det er jo ikke for smart for så løber han af helvedes til smiley det samme hvis jeg gør det over midten.. samt hvis man kommer i kontra på volte og før et sving changerer.. MEn han er hurtig til at lure

Nogen som har nogle gode øvelser man kan øve changementer i?? Mangler lidt inspiration smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Changementer
  • #1   20. jan 2010 Måske er det på tide at give changementerne en pause? Min søster havde også lært hendes hoppe changementer (dog på lige spor, så den ikke blev forvirret når den skulle gå kontra, men hun havde lært den det fra retvendt til kontra, hvilket ikke er optimalt), så den gik også konstant og byttede for min mor og jeg, så snart vi lagde vægten en smule forkert.
    Men nu har vi ikke redet changementer et halvt år, hver gang den har byttet har vi taget den ned i trav og så lavet nyt anspring, og nu kan vi ride perfekte kontragallopper, og hun kan stadig sagtens genkende changement-hjælpen :o)
    For man kommer let til at ride alt for mange changementer, når man først har lært den det ;o)


  • #2   20. jan 2010 Det er næsten vigtigere at øve at man IKKE laver chancementer, end at man laver dem. Øv dig en hel masse på kontragalop og lignende. Hvis den bliver for ivrig en gang i mellem, så giv den en uges pause fra changementerne. Og det betyer INGEN, overhovedet ingen changementer i en uge.

  • #3   20. jan 2010 jeg vil goså sige hvad med en paus så? Eller varier meget mere om du laver en overgang eller changere.

  • #4   20. jan 2010 Jamen han changerer ikke uden jeg beder ham om det, han løber bare ad helvedes til.. Jeg har lavet en "sikkerhedsanordning" på ham smiley ved at jeg holder mit "udvendige" ben i forhold til galoppen en smule tilbage så han ved at han ikke skal changere, og det virker perfekt så har ingen problemer med spontane changementer, kun at han forudser situationen når jeg gør som jeg plejer, så søger lidt inspiration..

    Jannie ja det var en god ide, men han er super opmærksom for når jeg vil lave overgang, forbereder jeg jo på det før, og ved changement gør jeg det lidt anderledes så anyways selvom jeg gør det meget over midten med at lave overgang til trav skridt eller parade læser han mig med det samme hvis det er changement smiley er super træls men ja, man lærer da at ride af den hest smiley


  • #5   20. jan 2010 skal påpeje at når jeg vil changere holder jeg jo ikke benet i bagerst position og det er så der han løber... Beholder jeg det der er det samme tempo, galop etc.. Han er snu nok smiley

  • #6   20. jan 2010 hvis det er lige så snart du kommer hen over midten, hvad så med at lave overgangen, changementet lidt før/senere eller fortsætte lidt i kontra gallop?

Kommentér på:
Changementer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce