{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Changementer. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.. smiley

Jeg har en super dejliig hoppe på 12år.
Hun har været igennem en hel del ridemæssigt, har været redet meget hårdt osv. før i tiden. Da jeg købte hende for 3mdr siden (faktisk 3mdr siden idag :)) var hun meget signalforvirret og stresset.
Øvelser som versader, traverser, pirouetter i skridt og galop, changementer, piaff og passage ligger i hende, da hun som 4-6 årig blev trænet i disse.

Jeg valgte at gå helt tilbage til starten med hende, for at lade hende få en chance for at kunne følge med smiley
På 3mdr er vi så gået fra ikke at kunne andet end at skridte for løse tøjler, til at kunne ride i alle tre gangarter - både i højere samling og lang og rund smiley

Igår ville jeg så øve lidt kontra galop med hende, men så snart jeg vendte skråt igennem changerede hun selv. Jeg ville så lige se om hun også reagerede hvis jeg selv lagde hjælpen, og fandme om hun ikke gjorde.. smiley

Nu er mit spørgsmål så - er det smart at øve det med hende?
Hvis, hvordan skal jeg så træne det bedre? Og hvor meget belaster changementer hesten?

Mvh. Michelle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Changementer.
  • #1   22. jan 2011 Altså, jeg vil sige at når hun er gået igennem denne udvikling så hurtigt, skal man huske at muskler hurtigere bliver opbygget end sener.. så derfor jeg ville tage det stille og roligt. men selvfølgelig skal du blive ved med versader, sidebevægeler osv.. før jeg ville begynde at changere på hende ville jeg øve kontragalloppen, hun ikke bare selv bytter..
    Hvis du meget gerne vil ride changementer kan du i stedet bytte i en slange gang.. og så ride kontraen i volte tilbage og skrå igennem.

    For at lave et changement korrekt skal hesten være i stand til at vente og lægge meget vægt på bagparten, så jeg vil sige at det er en belastende øvelse men hvis hesten er klar og er bygget op til det, vha. god træning vil denne belastning højst sansynlig ikke være større end så mange øvelser.


  • #3   22. jan 2011 Et changement i ny og næ vil jeg ikke mene skader meget. men hvis jeg var dig ville jeg ikke desideret ligge og træne dem. man bare ride dem en gang imellem så hun bliver ved med at huske signalet. (:

  • #4   22. jan 2011 Vi er lige begyndt at træne galoppen her for en uges tid siden, jeg har ikke kunnet galoppere på hende uden hun stak af nemlig.. smiley
    Problemet er bare, jeg tror ikke jeg kan ride en kontra på hende endnu, for da jeg prøvede igår byttede hun af sig selv, indtil jeg selv lagde signalet.
    Tror i det kan have noget at gøre med at hun ikke har balancen til kontra endnu, og derfor selv bytter?


  • #6   22. jan 2011 Kløve
    - Jo det kan du tro hun kan! smiley Hun er hos mig, venter forholdsvist nu, og lytter, men når jeg vil ride hende ind i en kontra, bytter hun.
    Min "veninde" har en DV vallak på 8år, som hun selv har redet op til MA. Som 6års kunne han lave rene etter-serier, og selvom han er hos hende 100%, kan han stadig finde på at bytte i en kontra.


  • #7   22. jan 2011 når du ikke har gallopperet i længere tid end det, tror jeg det er balancen og styrken der mangler (:
    om en 3 ugers tid, med en masser galop træning, burde hun have balancen til det (:


Kommentér på:
Changementer.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce