{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Sådan noget øv {{forumTopicSubject}}

Min hest Taco blev sat tilsalg for 1 mdr siden. pga tidmangel, da jeg har to.

Var ude og ride onsdag aften og hesten var sund og rask og gik fint derudaf. Kom så torsdag også stod hesten med et hævet bagben, meget besynderligt for hestene havde ikke være på fold siden weekenden eftersom at det har været for glat hos os. Staldejeren havde ikke set nogle tegn i boksen på den kunne have sat fast om natten og i hele taget ingen tegn på noget som helst. Dyrlægen bliver kontaktet, og vi bliver enige om at se det an til fredag.
Fredag kommer jeg derud og der er den helt galt... Taco kan ikke støtte på benet overhovedet. Dyrlægen kommer og kan umiddelbart ikke finde årsagen da der hverken er skrammer eller sår på benet. Så han får smertestillende til weekenden over. Hævelsen falder betydeligt fra fredag til lørdag og vi alle er ved godt mod. I dag tirsdag er hævelsen så ikke faldet betydeligt siden lørdags, så vi bliver enige med dyrlæge om at komme op til dem til røngen og evt. andet. Det ender så med han bliver scannet. Og værsgo Hul i yderste bøjesene.

Skal stå stille i 3 mdr. må kun trækkes i skridt og må komme på 10x10 meter fold når sneen er væk. Men må under ingen omstændigheder trave, galoppere, hoppe danse eller andre ting man nu gør når man er hest.

De af jer som kender mig ved jeg for halvandet år siden havde en hoppe (moren til min nuværende hoppe) der fik gaffelbåndsskade i forbenet (seneskade) Hende var jeg igennem et halvanden langt forløb med boksro i et år, genoptræning og utallige scanninger.
Denne hoppe blev ikke rask og går nu som avlshoppe hos en familie i horsens.

Men heldigvis er bøjesenen en helt anden sag og da det er en akut skade er der stor chance for at min vallak kommer sig uden varige mén, men alligevel hvor uheldig kan man være.

Jeg har haft heste i over 20 år, og jeg er uddannet hestemassør og vil mene mine heste har alle forudsætninger igennem deres nøje tilrettelagte træning og fodring for ikke at blive syge. Men det må man jo så sige kraftigt nej til.

Det er lidt noget ØV. Overvejer om jeg skal sætte ´ham tilsalg for 25000 kr og lade den nye ejer overtage forsikringen. Bliver han så ikke rask kan man indkassere uavendelighedsforsikringen (30000) og bliver han rask er det er billig frieser. Nej hvor er det frustrerende

Men er der overhovedet nogle der vil købe sådan en hest?

Og er der overhovedet nogle der vil købe ham hvis han bliver raskmeldt??

Puha en masse ting man skal tænke på.

Overvejer snart helt om jeg skal sælge begge mine heste, for det virker ikke rigtigt som om dette er en område jeg høre hjemme i lige nu. Må sige der er dårlig karma.

Oveni alt dette, totalskadet vi bilen for 14 dage siden, jeg sidder lige nu i ålborg og er ved at tage min svendeprøve så må sige det er et vildt dårligt tidspunkt det her sker på. Sådan noget ØV.

Tak fordi i ville lytte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sådan noget øv
  • #1   9. feb 2010 Hej Tina,
    Det er da utroligt hvor meget uheldigt du er, håber han kommer godt over det. Det er nu også en dårlig tid alt det der har ramt jer i det sidste tid,håber ikke det på virker din svendeprøve.
    Held og Lykke til det og godt bedring med Taco.


  • #2   10. feb 2010 føler med dig det er det værste der kan ske når ens heste ikke er raske ;( men syntes du skal beholde din hoppe du må se fremad det kan jo kun blive bedre smiley du har bare været uheldig desværre knuzz her fra tænker på jer....

  • #3   10. feb 2010 Hej Tina
    Er ked af at høre du ikke er kommet over alt dit uheld , kan da ikke blive ved , nu MÅ dit uheld altså snart vende til held , så krydser finger for at din svendeprøve går rigtig godt ;O)
    Ved godt det kan være svært at kommer op igen efter det ene uheld efter det andet , men det kan man og du må tænke positiv og sælg ikke din hoppe for vi ville også være ked af at miste dig i Frieser verden .
    Men tro på det vender nu og pøj pøj med taco , er ked af at høre han er så skidt .
    Mange tanker og hilsner Anita


Kommentér på:
Sådan noget øv

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce