{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.502 visninger | Oprettet:

Kender I disse symptomer?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Ja, jeg véd godt min prinsesse ikke er hverken tinker/IC eller endda koldblod. Men hun har et perfekt temperament og er den kærligste baby. Og det eneste jeg søger, er et håb om at nogen har oplevet det jeg går igennem nu, eller i det mindste har hørt om det.

Jeg står nemlig med en holstener fra 2004, hoppe, fast redet de sidste 1½år, passet med alt fra dag 1, korrekt fodret fra føl og til nu og regelmæssig dyrlæge.

For at gøre en lang historie kort, vil jeg "bare" lægge hendes symptomer herind, og håbe nogle genkender bare ét eller andet!
Symptomer d.d.:
- Ingen feber (hun har de sidste 14dage haft to dage med feber, men har nu i en uge, været feberfri).
- Hævede ben (alle 4, dog mest venstre benpar).
- Stive led.
- Smerter ved bevægelse.
- Optrækken af bugen.
- Muskelsvind (specielt i overlinie, kryds og bagpart).
- Voldsomt vægttab.
- Lettere nedsat følelse i højreside (på ryggen fra skulder til kryds).
- Svingende appetit (er hun dækket med smertestillende, spiser hun fint)
- Fine og faste "pærer" og urin.
- Fine hove og fin pels.
- Lidt nedsat slimhinde reaktion.

Hmm... Tror det var det. Ellers fylder jeg på efterhånden.

Dyrlægen er kommet med følg. forslag:
- Forgiftning (blev beh. med AB-beh., og det viste sig, at det ikke var en forgiftning.
- Organsvigt (Ikke umiddelbart tegn på gulsot eller kredsløbs-problemer)
- Tumor (evt. ved nyre/lever. Dette bliver der tjekket for mandag ved en bughulevæske-prøve.)

Så please.... Er der nogle der har en idé eller bare noget... Så skriv det endeligt!!! Alt bliver modtaget med kyshånd!

Mvh Jeanette og stakkels Arsenique (som kan ses på min profil.)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kender I disse symptomer??
  • #1   20. feb 2010 Uha... det lyder virkelig som en slem omgang. Stakkels hyp! smiley

Ville ønske, jeg kunne hjælpe dig, men må nok melde pas... smiley Sender dog masser af tanker og krydser fingrene for, årsagen findes, så din prinsesse kan blive rask igen. smiley

• #2   20. feb 2010 Hmmm....det lyder godt nok mystisk. Jeg kan desværre heller ikke hjælpe med et kvalifiseret bud på, hvad det kan være, men jeg krydser også fingre for at hun kommer sig.

• #3   20. feb 2010 Louise og Lene:
    Ja, det lyder meget mystisk, og det er det godt nok også... Jeg ved min dyrlæge gør alt hvad han kan, og jeg har selv taget kontakt til andre dyrlæge og fremlagt dem det via telefon. Ingen kan sige hvad jeg skal gøre..

Jeg tænker selv lidt, om det måske kan være en blodprop?? Er der nogen der har erfaring med det? -Nu tænker jeg mest ifht. den lettere nedsat følsomhed i højre side, de ødematøse ben og så virker hun lidt lalleglad. -Men det sidstnævnte har jeg tilskrevet det stærke smertestillende hun får.

• #4   20. feb 2010 En blodbrop er vel ikke utænkelig?

• #5   20. feb 2010 Puha, det lyder bestemt ikke rart, jeg har heller ikke noget kvalifiseret bud, men jeg krydser virkelig fingre for hun snart bliver rask igen.

• #6   20. feb 2010 hjerteproblemer vil jeg umiddelbart sige, pga af hævelsen og du siger venstre side. men hvis det er tjekket.. hmm... sikke en nød du sidder i... smiley håber der sker en bedring..

• #7   20. feb 2010 Stakkels jer smiley

Kan der måske være tale om enten nyreslag - allergisk reaktion - eller byg i foderet/ har du fået en ny sending foder for nyligt?

http://www.ridehesten.com/Files/News/File/7fe78b1c-6f53-4d51-9f2a-26dd32357868.pdf

Håber det bedste for jer...

• #9   21. feb 2010 Jeg har lige læst en artikel i Equipage om selenmangel og nyreslag, det er i februar udgaven. Prøv lige tjek den. Omend ikke for at udelukke det.

• #10   21. feb 2010 Øv øv... Nu har damen mistet appetitten, og har ikke spist hverken morgen, middag eller aftensmad (samt div. mellemmåltider).
    Jeg valgte at tage hende ud i solen idag, da vejret var så smukt og mildt, og hun bare stod i boksen og kiggede ud på solen. Så jeg pakkede prinsessen ind og gik ud så hun kunne mærke solens stråler, og iihh hvor gav det lys i hendes smukke øjne. Men desværre måtte vi være 3 til at få hende i stalden igen, da det var som om hendes højre forben ikke rigtig virkede. Men hun nød tiden udenfor.

Jeg får besøg af dyrlægen igen imorgen tidlig, og så skal der bare ske et eller andet. Håber bare SÅ meget på lidt bedring...

Tusinde tak for alle Jeres svar. -Det er virkelig dejligt at høre.

• #11   21. feb 2010 keep us updated ! smiley

• #12   21. feb 2010 Jeg slutter lige op om Kijofreg her... Hvor er det synd for din stakkels prinsesse, og jeg håber, dyrlægen kan hjælpe hende i morgen tidlig. Krydser alt, hvad krydses kan. smiley

• #13   21. feb 2010 Pøj pøj.

• #14   22. feb 2010 Så er dyrlægen kørt..

Han startede med at klæde min lille pige af alle sine dækner og kunne konstatere at hun havde tabt ca.20-25kg siden han så hende sidst (fredag d.19.febr.). Derefter lavede han en rectal undersøgelse og kunne derudfra fortælle at hun havde forstørret venstre nyre og forstørret milt. Han tog så en prøve af bughulevæsken, som var tydelig "cloudy", hvilket tydede på et forhøjet antal af hvideblodlegemer.
    Og til sidst tog han en blodprøve, og alle prøverne skulle så sendes til Tyskland og undersøges.
    Men hans foreløbige diagnose var abdominal neuropati, og det er der ingen behandling for.. Så nu skal vi vente til fredag, hvor vi gerne skulle have svarene fra Tyskland, og så må vi tage den derfra. Hun er stadig i konstant smertestillende behandling, men mere kan vi ikke gøre for hende lige nu.

Puha, hvor er det bare hårdt... Den lille prinsesse står bare og ligner én der siger undskyld fordi hun kan se at hun gør mig ked af det, samtidig med at hun kærligt trykker sin mule ind mod mig og gør mig varm. Aldrig har jeg mødt kærligere hest med et større hjerte end hende. Hun er SÅ opmærksom på sin omverden, og vil altid gøre noget for at hjælpe og gøre én glad. Og nu kan jeg intet gøre for at gøre hende rask... smiley

Kan ikke skrive mere lige nu, for jeg kan hverken se taster eller skærm for bare tårer... Og så vil jeg over til min elskede lille baby..

• #15   22. feb 2010 Jeanette P - Hvor er det ganske forfærdeligt for jer, og nu kan jeg heller ikke se tasterne for tårer - må alle de gode kræfter være med jer, så I forhåbentlig kommer godt ud på den anden side...

De bedste tanker herfra..

• #16   22. feb 2010 :'((

• #17   22. feb 2010 Pyha Jeanette, det lyder godt nok frustrerende....
    Jeg håber på og krydser for, at det hele bliver okay!!!

• #18   22. feb 2010 Åh Jeanette for pokker da... smiley Ved slet ikke, hvad jeg skal skrive... føler virkelig med dig; hvor er det forfærdeligt...

• #19   22. feb 2010 Din stakkel! Hvor er det bare ubeskriveligt synd for dig! Jeg håber virkelig, at der er lys forude for dig og din stakkels hest!
    Bussen og jeg sender masser af kærlige tanker til jer!

• #20   24. feb 2010 Hun bliver ved med at imponere mig, min smukke prinsesse. Ligesom jeg troede at hun selv var begyndt at give lidt op, og dyrlægen har sagt, at vi nok skal forberede os på at torsdag eller fredag bliver sidste dag for hende, så sætte hun lige nogle ekstra kræfter ind. Hun har de sidste dage ingen appetit haft, men hun forsøger virkeligt at spise. Og her til morgen satte jeg mig sammen med hende, og hun spiste hele sin portion. Og hver gang hun hører jeg kommer over i stalden, begynder hun at gynge på stedet, for at få sin krop i svingninger, så hun kan gå over til bokslågen for at gå mig i møde. Hun prøver virkelig at gøre mig stolt af hende hele tiden. -Hvis hun bare vidste at hun ikke behøvede at gøre noget som helst, for jeg er hele tiden stolt af min baby.
    Men nu er hun altså begyndt at spise lidt, og Arsenique og jeg har bestemt os for at nu sparker vi os selv bagi, og så klarer vi det her sammen. -Hvorfor skulle vi ikke være de første til at klare sådan en omgang, og komme godt ud på den anden side?
    Så der er idag taget kontakt til Hammerthor, hvor jeg har forhørt mig om de vil være behjælpelig med evt. genoptræning af hende, da hun jo har pletvise lammelser i højre side og højre forben ikke rigtig fungerer som det skal. Og de er meget opsatte på at hjælpe. Og derudover har dejlige og fantastiske Pauline givet mig nummeret på en mand, som måske kan hjælpe min lille pige lidt.
    -Så nu går kampen ind, for real!

• #21   24. feb 2010 Åh, hvor lyder det godt, at der er bedring, Jeanette. Jeg krydser alt, hvad krydses kan, for at det lykkes at redde din prinesse. smiley

Det går heldigvis altid lidt nemmere, når hesten vil kæmpe med. smiley

• #22   24. feb 2010 Og ved du hvad Jeanette... Nu er der fandeme SÅ MANGE HESTE HER PÅ HG der er døde her de sidste par uger/måneder. Nu skal du fandeme ikke også være en af dem der mister en hest! Nej sku! Det stopper her! Jeg kan ikke klare flere døde heste, og DER MED BASTA! - og det siger Bussen også! Hun har sat røven for døren. Arsenique skal nok klare den! Glæder mig til at høre, hvad Villy siger - jeg skal også have ham ud til Victoria og Fiona og Klodsen og Napoleon og Cendi...

• #23   25. feb 2010 Nu har prinsessen lige "reddet" sig en ordentlig gang lungebetændelse... smiley Så hun hoster og snotter i uendelighed. Men forestil Jer lige en hest hoste og hoste, med snot hængende ud af næsen, og så lige når hun er færdig med at hoste, så kigger hun op med halvåben mund, ørerne fremme og småvrinsker med snot flyvende til alle sider, fordi hun lige har set jeg står foran boksen. -Det er (selvom det er lidt tragi-komisk) simpelthen så charmerende. smiley

Derudover er det kommet svar på blodprøverne. Lige hvad jeg hurtigt forstod (og stadig kan huske) så tyder intet på en betændelsestilstand. Derimod har hun nogle organ-markører som er abnorme, hvilket vil sige at der ér et eller andet galt med nogle af hendes organer. Han snakkede også noget om, at det kunne være en kronisk pancreatit, men tør ikke sige noget før han får flere svar fra prøverne.
    Alt i alt, så ser blodprøverne ikke for gode ud og han er meget nervøs for hende. Så nu har jeg fået hans private mobilnummer, og så skal vi ringe sammen to gange dagligt til han kan komme og se hende igen mandag (han er på kursus på sjælland i weekenden, men har lovet at køre hjem, hvis der er forværring).

Så nu er lille baby-Nikki i behandling med penicillin 30ml x 2 / dagligt, og det bette pus haaaader bare at få sprøjter, men hvis jeg bare spørger hende pænt først, så står hun pænt.

Men synes da godt nok snart hun har fået meget medicin, og er stadig på stærkt smertestillende morgen og aften. Så jeg håber at der mandag ligger svar fra bughule væsken, så vi kan komme igang med den helt rigtige behandling. For lungebetændelsen er "kun" noget sekundært til den primære sygdom.

Men det var lige lidt nyt herfra. Og så vil jeg bare lige igen igen sige, at det varmer fuldstændig overmåde meget med alle Jeres tanker, knus og ideer. -Det er så dejligt at have alle Jer!

• #24   26. feb 2010 Babyen står nu med 39.4 i temperatur... smiley Dyrlægen har sagt, at i hendes tilstand så er alt over 38.5 kritisk, så nu venter jeg igen igen på dyrlægebesøg... smiley

• #25   26. feb 2010 Pyha Jeanette, jeg føler virkelig med dig smiley

• #26   26. feb 2010 Det er jeg virkelig ked af at høre, Jeanette... føler virkelig med dig og krydser fingrene for det bedste...

• #27   26. feb 2010 Nej nej nej! Hold ud min ven!

• #28   26. feb 2010 Nej nej nej! Hold ud min ven!

• #29   26. feb 2010 Kære Jeanette
    de varmeste tanker og ønsker herfra, det SKAL gå vi hepper på jer alle sammen, sig til hvis vi kan hjælpe med noget, lov mig det

Knus Karina

• #30   27. feb 2010 Jeg bliver lidt forvirret nu... Hendes temperatur svinger HELT vildt!
    Først troede jeg at det var fordi jeg ikke fik trykket termometeret ordentlig ind, eller fordi jeg gjorde et eller andet forkert. Men hver gang har jeg målt igen og igen, og fået en anden til at prøve også, med samme resultat.
    Igår kl.14 var den 39.4. Kl.17.00 var den 37.9. Kl.20.30 var den 36.2 og her tilmorgen var den 38.6.

Hvordan kan den svinge sådan??!! Altså at den går op til 39.4 kan jeg næsten forstå, men helt ned til 36.2???

• #31   27. feb 2010 Så er englen snart en ægte engel... smiley
    Dyrlægen kom da hendes temp var 39.7 her kl.15.45 og hun nær havde druknet sig selv, fordi hun ikke kunne holde sit hoved oppe, og desværre stod over vandkoppen da hovedet blev sænket... Så dajeg kom over i stalden var der en mærkelig larm og jeg kunne se Nikki stod og slingerede lidt. Jeg fik et chok og gik nærmest i panik da jeg så hvordan hun stod... smiley Men fik hende op, og hun fik vejret igen.
    Da dyrlægen kom sagde han at hun tydeligt var blevet værre siden onsdag til trods for penicillin behandling og stærkere smertebehandling. Og hun har heller ikke spist siden igår, udover lidt hø.
    Så nu har hun fået en indsprøjtning med smertestillende og noget endnu mere bredspektret penicillin, og så kommer hun op på dobbelt smertestillende. Og er hun ikke bare LIDT bedre imorgen, så kommer han inden middag. For prinsessen har det virkelig ikke godt...

Og så begynder de egoistiske tanker igen at flyve rundt i mit hoved... For hvor skal jeg stå med hende, når hun skal have sprøjten? For Daka kan jo ikke komme helt op til stalden pga. sne, og vi har en børnehave lige overfor, og Daka kører jo ikke om søndagen. Så hun skal ligge udenfor over et døgn, alene og kold...

Men selvom min hjerne siger stop, så er jeg bare mere end parat til at kæmpe videre for hende og med hende. Og Nikki vil også bare SÅ gerne leve, og gør hele tiden alt for at få mig til at smile. Ååh hvor ville jeg gerne at I havde mødt hende og set hvor fantastisk og vidunderlig hest hun er.
    -Men forhåbentlig og af hele mit hjerte håber jeg at I kan komme om nogle måneder og se en hest i bedring! Mit hjerte håber mere end nogensinde...

• #32   27. feb 2010 Åååååh.... ved slet ikke, hvad jeg skal skrive... Stakkels Nikki og stakkels dig... smiley For pokker, hvor jeg dog føler med jer... der er bare ikke noget mere fysisk og psykisk opslidende end at stå med så syg en hest. smiley

Krydser ALT, hvad jeg overhovedet kan, for at hun vender inden i morgen, og at du i morgen kan oprette et indlæg med gode nyheder....

Sender alle mine varmeste tanker og et stort cyberkram til både dig og Nikki....

• #33   27. feb 2010 Der er bare ikke noget at skrive! Jeg vil kun sige, at if You need a friend... du kender nummeret! For pokker Jeanette... Alle de bedste ønsker til dig!

• #34   27. feb 2010 Jeanette, nu faldt jeg lige over det her på heste-nettet, det omhandler en virus med temperatursvingninger, prøv tjek det om det kunne have en forbindelse. Håber det bedste for jer.

http://www.heste-nettet.dk/forum/5/544129/544129/

• #35   28. feb 2010 Jeg ved heller ikke hvad jeg skal sige Jeanette, men I er begge i mine tanker, og jeg håber virkelig hun klarer den!!!

Godt du er en figther Jeanette!

• #36   28. feb 2010 Så har min elskede lille engel fået fred.. smiley
    Hun havde fået det tiltagende værre imorges, og havde intet spist eller drukket. Hun havde feber og var mat. Og mens jeg stod og gav hende sin morgen-nusse-tur lagde hun hovedet ind til mig, og jeg var ikke i tvivl om hvad hun forsøgte at fortælle mig. Og sådan stod vi i 10min, hvor hun bare beroligede mig og jeg fik undskyldt til hende og fortalt hende hvor meget jeg elsker hende.. Så ringede jeg til dyrlægen, og han kom hurtigt derefter. Jeg fik ringet til Ane (Nikki's rytter da jeg ikke kunne ride.) og det eneste hun hørte var mig der snøftede og græd, og så skyndte hun sig ud til os.
    Ane og jeg fik hende gjort i stand og flot, men vi kunne ikke selv se hende for bare tårer... Kun hendes smukke øjne skinnede igennem tårerne, og vi fik hver især knus og kys fra hende i ubeskrivelige mængder.
    Så trak vi hende udenfor, hvor dyrlægen gav hende sprøjterne, og vi satte os ved hende til hun tilsidst åndede ud i mit skød og lyset forsvandt fra hendes øjne.... Jeg fortalte hende hele tiden hvor dygtig smuk og ikke mindst modig hun var, og altid har været.. Hvor meget jeg elsker hende og at hun skulle være stolt af alt det hun havde udrettet, for jeg var ufattelig stolt af hende, af hele mit hjerte... Og sådan sad vi i længe til jeg ikke havde mere stemme og kun kunne kysse hende og holde om hende...
    Dyrlægen kom ud og obducerede hende, mens Ane og jeg så på, og forsøgte at følge med i hvad han fortalte. Han fandt hurtigt at hendes milt var abnorm stor, hvilket tydede på at hendes krop havde kæmpet med alle dens kræfter på at bekæmpe det onde, men havde måttet give op til sidst. Han fandt betændelse på leveren og i bughulen, og (selvfølgelig) fandt han at hendes hjerte var stort, desværre for stort.

Så det var uden tvivl det bedste for min elskede elskede hest... Men det gør det ikke mindre hårdt eller får det til at gøre mindre ondt.. Jeg har mistet min trofaste og højt elskede ven for altid.. Tror aldrig tårerne får ende, og at sorgen mindskes... smiley

• #37   28. feb 2010 Åh, Jeanette... det gør mig virkelig, virkelig ondt... smiley Havde sådan håbet, din prinsesse ville klare den og sidder selv her med en klump i halsen efter at have læst dit indlæg... selv om jeg ikke kendte hende personligt. smiley

Nå, jeg ved, at ord er utilstrækkelige og en ringe trøst i en situation som denne, så jeg vil nøjes med at sende dig et stort cyber-trøstekram og alle mine varmeste tanker.

Øv, hvor er livet ind imellem uretfærdigt. smiley

• #38   28. feb 2010 Kære Jeanette! Det gør mig så ufatteligt ondt. Jeg stortuder! Din stakkel! Fiona og jeg er klar med store trøste nusse kram, og vi håber du har tid og overskud til at komme og indkassere dem fra os hurtigst muligt!

• #39   28. feb 2010 Well said AS

Kommentér på:
Kender I disse symptomer??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce