{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Savner min elskede traver... {{forumTopicSubject}}

ja nu har jeg lagt og tænkt hele natten over fremtiden mht Gigi og jo hun har det godt hos min far altså borset fra min ismule + 4 andre skævbenet ismuler er hårde ved hende... nu har Gigi gået der siden 8/12-09 men er ikke blevet en del af flokken de jagter og bider hende.... sagen gør jo heller ikke bedre jeg savner hende som en sindsyg !!!
Men sjovt når jeg tager hende ud fra folden for at nusse og fodre ja så vrinsker hun efter de andre !! og de 5 dumme ismuler løber forvirret rundt...
Det er ligsom filmen dragon heart hun er det ½ af mit hjerte. Var hjemme sidste weekend så hende kun en gang pga voldsom snestorm... følte mig så tarvlig : ((
Oki min mor blev 50 og gæster fik vi også så tiden var heller ikke med mig...men skal jo ikke gå ud over Gigi.

Nå men frem til jeres menning !!!
Jeg overvejer at finde et sted i kbh til hende igen, men vil dog sætte flere krav til stedet denne gang... f.eks en ud/ ind lukning der fungere, foder man må købe selv, wrap/ hø i prisen, samt de skal stå på spåner/ træpiller, hesten skal kunne se ud af boksen ikke lukket inde...

Stedet jeg stod virkede ikke... følte ejeren gik mere op i penge end hestene og forholdene.... af og til kom hesten ikke ud før kl 13 pga ham der lukke ud mente ikke hans hest kunne tåle regn... de stod i halm hvilket er øv at muge ud i.... fodet (Tjørhø jmølles billige) var meget havre fyldt og meget sukker hvilket i alle ved traver som ikke er i løb ikke har brug for så skulle købe mit eget foder ved siden af uden at få nedslag i staldleje, det var også oki hvis bare alt andet fungeret men NEJ, på det år jeg stod der flyttede 6 hesteejere og vi var 7 så du skulle hele tiden forklare og fortælle hvilket burde være udlejers opgave, der nye uvidne personer på gården nu . Folk gad ikke passe deres hest eller staldvagter så følte aldrig jeg kunne holde fri for stolte ikke på de andre, måske fordi en af pigerne (20 år) jagtede en anden piges hest rundt på folden med en pisk fordi hun ikke kunne li pigen og hesten, pigen var der ikke og tilsidst var hesten skumsvedt... vil i have samvittighed til sådan en psykopat skulle tage ansvar for din hest ?

undskyld dette lange emne, men håber i kan hjælpe/ råde mig....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Savner min elskede traver...
  • #1   1. mar 2010 Ved ikke hvad der sker prøvet at svare vises ikke. Hvor langt fra København må det være og hvad pris havde du forestillet dig, facaliteter ect. fuldpas, ½ fuldpas, selvpas.

  • #2   1. mar 2010 Birgitte R
    jeg vil have havrefri foder, spåner/ træpiller, meget foldtid, boksen skal hun kan se ud af ikke et lukket bur. Ridebane er fint men er mest tur rytter. kræver ikke ridehus det er kun en gode i dårligt vejr og sne : ))

    Jeg vil gerne tage staldvagter men ikke hver dag !! jeg har ikke bil kan dog låne en efter kl 17 i nødstilfælde. men gider ikke rejse feks 1½ time hver vej. men tager gerne s toget. pris er ikke det vigtigste for mig, hestens helbred og trivsel er alt...

    Anita R
    København er det svært at finde gode steder... dem der har plads går mest op i penge end trivsel : (( Har været så langt ude at overveje at droppe mit gode job og elskede kæreste for at flytte hjem til Gigi... bliver i kbh for elsker min kæreste og det vigtigste for ham er bare jeg er glad, han kræver intet og er ikke sur hvis jeg først er hjemme kl. 21 hver dag men det er jo heller ikke et liv for ham og mig at skal lave mad så sent...


  • #3   1. mar 2010 hmm så er holte/hørsholm nok for langt, min står på gøngehusfarmen, ridehus, ridebane 10 minutters skridt til Rude Skov.foldtid omkring 5 til 6 timer, Fuldpas, står dog på tørv og noget nyt ikke hamp men snittet strå vistnok. 2 slags foder at vælge i mellem, Fase Balancer uden havre og vist nok tophorse, hartog lucerne mix. og selvfølgelig hø, du kan selv bestemme hvad og hvor meget. koster dog 3700kr om måneden. men det er den normale pris for fuldpas her, der er steder med selvpas og selv indkøb af foder, de ligger på omkring 2700kr. skal dog lige nævne de kan komme på døgnfold om sommeren så koster det 2700kr

  • #4   1. mar 2010 tanja m: åååååårh hvor jeg føler med dig går selv og har tænkt over at flytte min grundet f.eks vigtige ting f.eks manglende skifting af vand i baljerne i boksen. hun kan jo ikke drikke gult tisse vand med halm og lort i, men alligvel bliver der bare fyldt 2 vandspande oven i så må hun jo drikke det tror jeg de mener der hvor jeg er. og det fungere ikke og det er en meget meget vigtig faktore for mig at min hest kan komme til rent vand døgnet rundt. hestene mangler ellers ikke noget som sån. men altså der er nogle vigtige ting der halter. så jeg går osse og håber på at finde et passende sted med de krav jeg NU har valgt at have til der hvor hun skal hen når det engang er.

    hvis jeg var dig ville jeg finde et sted tættere på mig selv(dig) fordi det lyder ikke som om hun ikke er kommet helt ind i flokken hos din far, og ellers er hun så langt nede i hirakiet at hun er tæskebolden i flokken, men der hvor hun var før lyder det lidt ligsom ala det jeg er i nu, ingen nedsætelse i fodret hvis man selv køber osv. men jeg ville helt klart foreslå dig og finde noget tættere på dig selv, både for din skyld for du savner hende jo åbenlyst mega meget, og hun ville nok osse have godt af og være et sted hvor hun ku være en større del af flokken smiley jeg håber du finder en go løsning på det hele, og ønsker dig al held og lykke smiley


  • #5   1. mar 2010 Birgitte R
    forholden lyder fint prisen også ok men bor i brøndby strand så rejsen bliver lidt langt når jeg ikke har bil.... prisen er ca den samme som på vallensbæk.... de har bare ikke så meget foldtid desværre

    christina
    ja det er rigtig øv at folk ikke gider fylde vand og rense kar, vi havde vandkopper i boksen men rørene var gamle og vandet lugtede af jern/ rust, lyset på ridebanen er ikke blevet lavet i 2½ år, gider ikke betale for noget jeg ikke får


  • #6   1. mar 2010 Nej det kan jeg bestemt godt forstå, mener bare at hvis man ikke gider velligeholde og passe hestene når man køre sådan et sted er man ikke ordentligt egnet til det ellers burde man i hvertfald ansætte en staldpige, og sørge for tinge blev vedligeholdt, men kender desværre ikke nogen steder ind af mod kbh, men krydser fingre for dig og din mule smiley

  • #7   1. mar 2010 pt er jo i sikkerhed hos min far men undersøger da mulighederne....

  • #8   1. mar 2010 ved ikke om det her er noget men lurede lige lidt efter noget

    http://www.nordgaarden.dk/about.html

    (link fjernet)

    (link fjernet)


  • #9   1. mar 2010 3 super steder men desværre langt fra mig når man skal med tog og bus : (( men tak for den søde tanke : ))

  • #10   1. mar 2010 heste savner også hun går efter mig som en lille hund når jeg er der, føler bare ikke jeg giber hende nok tid kan jo ikke forklare jeg har været syg og manglede overskud....

  • #11   1. mar 2010 Sikke noget :o(

    Måske kan du finde noget her: http://www.heste-nettet.dk/forum/6/123933/123933/

    (",)


  • #12   1. mar 2010 Hvad med i karlslunde/greve/køge området? Det er da ikke forfærdeligt langt væk fra brøndby strand er det? Der er rigtig mange steder...

  • #13   2. mar 2010 Gitte
    Der har jeg stået men helt ærlig det sted vil jeg ikke byde min hest !! Så vil jeg hellere aflive hende. Det er 5 min gang fra mig har stået der du kan ikke sadle op inde, foldene er meget små og for mange heste på hver, ca 30 heste og 4 jord folde der er mindre end en ridebane, og så skal man flytte sin hest i juni for der lukker de... bestyrelsen er lige glad de har jo friplads...
    3 kg wrap pr hest ha ha så er man tvunget til at købe ekstra for det er jo mindre end det en hest skal have 6 - 8 kg om dagen.... de 3 kg er lavet for at gøre det billigt for bestyrelsen for de har ponyer så det passer dem....


  • #14   2. mar 2010 Maria A
    der er et godt stykke ned med toget jeg skal jo skifte til linie E


  • #15   2. mar 2010 Det er også super pænt af jer alle...

  • #16   2. mar 2010 håber at finde et sted.. men skal se på et sted de står på træpiller, 8 kg wrap om dagen man skal købe sit eget foder, skal ud og se boksen og foldene her en dag...

Kommentér på:
Savner min elskede traver...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce