{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

hvad dælen gør man så {{forumTopicSubject}}

jeg er kommet lidt i klemme... og det piner mig... jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.

sagen er den at sidste gang jeg boede her (England) fik vi en vallak ind i træning, som bare var en rigtig led satan... men jeg passede ham i 2 år, og han betyder meget for mig... da han udviser enorm tillid til mig, og ikke til andre mennesker...

han er mildest talt upopulær iblandt stort set hele Englands "jump racing" klientel... for han er stadig en led satan når han kommer på galopbanen...

han ejes af en galopforening som dengang havde 250 medlemmer.... jeg selv er medlem, så jeg ejer vel spidsen af hans venstre øre... men... grundet finanskrisen er antallet af medlemmer faldet til ca 100.

nå men jeg flyttede tilbage til DK.... "Ginger" blev passet og redet af rigtig mange forskellige, og INGEN kunne li ham.... han var dog en fighter og har faktisk vundet over 1/2 mill DKR til klubben.... så fik han revet en sene over i bagbenet smiley

klubben ofrede stamcellebehandlinger mm, og han er nu 100% i orden igen... og har indtil Oktober sidste år gået løb... så blev jorden for blød, og han kom på ferie.

I December sidste år flyttede jeg tilbage til England, denne gang for at blive.... og kort efter nytår kom "Ginger" hjem i min stald for at holde det sidste af hans ferie.

nå.... men sagen er den at min kæreste som er direktør for galopklubben i går fortalte mig at de pga det voldsomme fald i medlemmer, bliver klubben lukket ned 10 dage inden generalforsamlinen i juni. altså skal han ikke i træning igen, der er ikke penge til det. Så pr Juni i år er "Ginger" unwanted, og hjemløs.

klubben betaler alle de udgifter der er forbundet ved at han står hos mig pt... men de betaler ikke for pasning, ridning mm....

jeg er blevet spurgt af bestyrelsen om jeg har lyst til at få "Ginger".... OM JEG HAR LYST.... gu f"#"¤#n har jeg da lyst.... MEN.... hvad er det lige jeg skal bruge ham til?

han er fuldstendigt sit gamle loyale jeg overfor mig.... andre kan købe lidt nærhed med lækkerier....

han er 10 år gammel.... SVÆR at ride.... DUM i hovedet i store forsamlinger.... og vallak...

jeg har pladsen til ham.... jeg kan lave penge til at beholde ham... men er det det værd....

åhhhh jeg er ved at tude.... han har jo valgt... han stoler på mig, og er glad for at være sammen med mig... kalder på mig hver morgen, kommer galoperende og putter selv grime på når han skal ind fra fold.... jeg holder UENDELIGT meget af ham.... og ville aldrig tilgive mig selv hvis han blev kastebold....

skal jeg takke ja.... og have en fin foldhest, som jeg kan ride lidt tur på.... eller skal jeg sige nej, og lade min ven i stikken....

sorry for det her lidt tude agtige indlæg...

hvad havde I gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad dælen gør man så
  • #1   9. mar 2010 Når nu du har plads og råd til at have ham, ville jeg vælge ham til.

    Hvad bliver han budt, hvis du ikke tager ham? Slagtning... flere nye hjem på kort tid og folk der ikke forstår ham...

    Som du selv skriver: han har valgt.



  • #2   9. mar 2010 sagt ja tak.
    '
    ikke nok med at du har valgt. hesten har jo valgt DIG for længe siden.


  • #3   9. mar 2010 Jeg ville bestemt have takket ja med Kys-hånd... Min bedste ven ville jeg ikke skilles fra...

    Og med ro og kun en rytter og passer kan det jo være at han ændrer sig i ridningen.... Han er trods alt kun 10 år:-) Har tilredet/omredet flere heste med den alder, så ved det ikke er umuligt... Ved jo så ikke om det lykkes med ham, men hvis du bestemmer dig for at beholde, kan du jo altid stræbe efter det mål;-)


  • #4   9. mar 2010 Som du selv skriver så har han valgt..

    Jeg syntes helt sikkert du skal sige ja til det tilbud... Det kan godt være du ikke kan bruge ham som din næste dressurhest, men venskab er sgu mere værd en hvad man kan vinde til løb og stævner.

    Du risikere han ender som kastebold og kan høre på dig at det er absolut ikke hvad du ønsker for din gamle ven.


  • #5   9. mar 2010 Han skal blive hos dig. Jeg tror ikke kun hesten har valgt, det tror jeg også at du, inderst inde, har gjort! smiley
    Jeg tror virkelig du ville fortryde det hvis du ikke gav ham chancen for at få et godt hjem hos dig!


  • #6   9. mar 2010 Jeg er enig med Helle B... lyt til dit hjerte. Det lyder, som om du har en unik kemi med denne vallak, og er det ikke det vigtigste af alt? Jeg ville helt sikkert takke ja til ham, hvis jeg var dig. smiley

  • #7   9. mar 2010 giv ham det bedste kærlige hjem du kan , det lyder til at han har fortjent det....

  • #8   9. mar 2010 Jeg kan slet ikke se der er et dilemma her smiley


  • #9   9. mar 2010 tak alle sammen.... det er bare et lidt egoistisk dilemma.... jeg avler jo OX.... og har altså kun 5 bokse...til Juni har jeg 4 OX på stald.... det betyder at jeg så står låst med hensyn til hvad jeg kan tillade mig med min avl... det er ikke en sjov situration at stå i....

    men I har ret... hjertet har besluttet at han skal blive.... men fornuften siger måske kun i en periode indtil man MÅSKE kan finde en anden som han tør stole på?.... lyder det helt tosset?


  • #10   9. mar 2010 ja syns jo som de andre du skal beholde ham :0) og ja måske han finder en til at stole på også kan du jo tage den derfra :0)

  • #11   9. mar 2010 Hvor er det bare godt og rigtigt skrevet, Kijofreg! smiley

  • #12   10. mar 2010 Jeg ville vælge at beholde min bedste ven, når du alligevel har muligheden smiley det er en dejlig gave at få, og tror da helt sikkert at du vil blive glad for din beslutning smiley -dejligt med en ven for livet smiley

  • #13   10. mar 2010 I min verden er der slet ikke nogen problemstilling her...
    Når du for det første får ham forærende, har tid, plads og penge til at beholde ham, jamen hvad holder dig så tilbage???
    Ja for du kan være helt sikker på at en hest som ham ender som kastebold..... Det ville jeg slet ikke byde nogen hest, om jeg så kendte den eller ej.


  • #15   10. mar 2010 Jeg ville helt klart også vælge at tage imod ham, han kan få et langt og godt liv hos dig som han jo tydeligvis holder af...

  • #16   10. mar 2010 Kijofreg, nej det er jeg ikke for den ene er ikke født endnu... min hingst er nok den jeg er tættest knyttet til, min gamle hoppe skal blive hos mig til hun skal skydes (hun har været mere end rigeligt igennem inden hun kom til mig)... den 4 er en hoppe som kun skal bo hos mig 1 år.... men "Ginger" deler helt sikkert andenpladsen med min gamle hoppe.

    JEG AVLER BESTEMT IKKE FOR AT TJENE PENGE. jeg avler fordi at jeg har en passion for araberhesten, og for at lave gode brugsheste.

    vi har skam læskure på vorse græsfolde... men jeg syntes ikke det er ham værdigt at bo sådan.

    men jo.... jeg meldte ud i aftes at han bliver ved mig til jeg finder et egnet hjem, hos en han tør stole på.... så må vi jo se hvor længe det tager.

    her ovre er det ikke så let som i DK med hensyn til at slagte heste (det gør man ikke.... det er meget ilde set).... og at få dyrlægen til at skyde den, er mere end svært at overtale dyrlægen til, bare fordi den er lidt skør som "Ginger"...... det er ikke en mulighed.

    jeg vil prøve at rykke i nogle snore.... blandt andet har jeg en sød dame i tankerne, som tidligere har haft en gammel hest som klubben gav hende... han døde af kolik i oktober, så måske hvis de har god kemi, kunne "Ginger" blive hendes nye hest.... der er også en fra bestyrelsen som plejer at have ham på græs... men tænker hun måske allerede har sagt nej, for det er jo bestyrelsen som har spurgt om jeg vil have ham.


  • #17   10. mar 2010 hm forstår nu ikke dilemmaet. tag den dog og så se tiden an.
    Evt lav en løsdrift. Vores elsker bare at gå i løsdrift. så spørgsmålet om der en af de andre der ville kunne gå ude sammen med ham.

    Må indrømme kender intet til reglerne for aflivning slagtning i england. men syntes det lyder vildt hvis man ikke kan lade sit kæledyr sove ind, når man selc ønsker det.


  • #18   10. mar 2010 Av, et dilemma, men tænk tanken til ende, hvis du skiller dig af med ham. Vil du så ikke hele tiden kontakte den nye ejer, for at se om det går godt? og hvad så hvis det ikke gør? Vil du så tage den hjem igen? Hvis ikke du kontakter den nye ejer, vil du så ikke have dårlig samvittighed? Kan dit hjerte lade være med at bløde, hver gang at du tænker på ham? Vil din samvittighed kunne klare det? Spørg dig selv om du kan være hård nok til at lukke af for dine følelser. Jeg tror det ikke, med det du skriver. Behold ham, er mit råd. Venlig hilsen Charlotte

  • #19   10. mar 2010 Tina. han går skam på fold med de andre... det er der ingen problemer i... han er meget gode venner med min hingst, også selv om min drægtige hoppe også er i folden. MEN MINE HESTE SKAL IKKE BO I LØSDRIFT!!!!!.... det duer jeg bare ikke til... de kan til nød få et par mdr med døgnfold midt på sommeren... men de skal ikke sove ude om vinteren.... jeg ved godt det er fjollet, for de ville sagtens kunne klare det med en god dyne på.....

    Charlotte.... ja den er svær... det skal være det helt rigtige hjem... ellers bliver han.


  • #20   11. mar 2010 Jeg synes din beslutning er rigtig. Tag ham først hjem til dig og så se tiden an og se om du kan finde en god plejefamilie til ham.
    Forstår ikke helt den der med løsdriften?? Selvom han bare skal gå som selskabshest, så behøver løsdrift vel ikke være det eneste rigtige?? Jeg har også en ren selskabshest og de kommer på stald HVER nat i boks.... Hvis de er ude hele dagen, så betyder det jo ingenting... Måske jeg har overset noget i tråden...???


  • #21   11. mar 2010 jeanette, jeg forstår heller ikke hvorfor en hest som er vandt til et 5star liv, med grooming samt udmugning 2 gange dagligt, motion, og græsfold.... pludselig skal have det bedst med at bo i et skur på en mark.... bare fordi man ikke skal gå løb mere, behøver man vel ikke blive forvist fra stalden????

    men tak til jer som har støttet op... det er rart at vide at man kan kommer her på forum og få gode råd i en pæn tone smiley


  • #22   11. mar 2010 tja jeg kan jo bare se, hvor glade hestene er af at gå i løsdrift. og det med folk siger, jamen de vil så gerne ind i stalden, ja der jo mad. og halm så naturligvis vil de ind. men kan hører den del er noget du har en kontant mening om, og det må du jo om. Jeg kan kun tale ud fra hvad jeg har set og oplevet, og min og de andre heste som er røget i løsdrift er virkelig kommet i ro med sig selv.
    Jeg mener det er unaturligt for hesten at skulle stå i en boks. de er fra naturens side indrettet til de vandre og går meget rundt.

    Også lige meget.
    Held og lykke med den.


  • #23   11. mar 2010 jeg har skam kun den holdning pga bitter erfaring.... jeg har haft 4 heste i løsdrif og ikke en eneste af dem kunne trives.

    men det er vist en helt anden tråd smiley


  • #24   15. apr 2010 der er i dag møde i galopklubben... så må vi se havd de beslutter.

    jeg har grundet Ginger overfaldt min hingst 2 gange (endte med dyrlæge regning på godt 4000kr) bedt dem finde et andet hjem til ham hurtigst muligt. indtil de har fundet et sted bor han ude, alene.

    syntes bare jeg ville give en update smiley


  • #25   15. apr 2010 Hmm ude også alene, så ville jeg nok hellere vælge og lade hesten aflive end den skal blive kastebold ved ikke og kunne fungere med nogen...

  • #26   15. apr 2010 jamen jeg er helt enig... men det er klubben ikke de er dybt forargede over at jeg foreslog at få ham skudt.

    han kan ikke gå med mine for han angriber min hingst... og har prøvet at lukke ham ind til de 2 ponyer men vallakken gennemtæver ham.

    så han har fået min hingstefold hvor der er læskur... klubben vil have han koster så lidt som moligt derfor er han nu kommet på døgnfold så de sparer på boksudgifter og strøelse... jeg nægter dog at stoppe med at fodre, selv om de mener at han sagtens kan leve af græs.


  • #27   16. apr 2010 Står hesten i Danmark eller England nu??

    Jeg ved ikke hvilke regler der er i England, men hvis de i Danmark lader ham stå ude året rundt uden at fodre, så bliver hesten på et tidspunkt så tynd, at de risikerer en dyreværnssag.....

    Jeg har prøvet at læse dit indlæg igen og jeg læser at direktøren for denne klub er din kæreste??? Så burde han vel nok kunne skære igennem og tage det sidste ord i denne debat med en aflivning af hesten? Både for din og hestens skyld.....


  • #28   16. apr 2010 hesten er i England... og i en klub på 117 mædlemmer er det ikke nok at direktøren har en holdning (desuden er Charlie en af dem der er imod at aflive, da han har en kunde til hesten som væddeløbshest)... intet blev besluttet i går... så pt ved vi intet ud over at klubben lukker med 1 juni, så derefter er der ingen til at betale udgifter forbundet med hesten.

    man må gerne have hesten ude hele året her ovre... men den skal have læ, tørt leje, og man skal holde opsyn med huld og beslæring.

    han har jo trods alt skur med hamlseng, hø hæk... og går på en ret så frodig mark... så han skulle nu nok kunne klare den uden foder... faktum er bare at fodringen gør at han stadig skal forbinde mennesker med noget possitivt.


  • #29   17. apr 2010 Jeg forstod bare at de slet ikke ville fodre den, men bare lukke den på denne mark og så farvel hest, hyg dig.... Men hvis han får hø og halm på marken, så bliver der vel stadig menneskelig kontakt? Det kommer jo ikke dalende ned fra himlen i hans læskur.... (misforstå ikke)

    Ja her i DK er der jo ingen regler for at hesten ikke må gå alene, så i princippet er det jo ok det de gør...

    Nu ved jeg ikke hvem denne kunde er, men ville det være et godt alternativ til hesten?


  • #30   17. apr 2010 kunden vil bruge hesten til steeplechase, som den har gjort de sidste 6 år af dens liv... det er en dejlig lille træningsstald, som er fuldt ud klar over hans dårlige opførsel. så jo jeg tænker at det ville være et godt alternativ... men det kræver at medlemmerne af klubben kan blive enige om at sælge.

    han får ikke halm og hø dagligt, det er der ikke behov for... så kun når der trænger til nyt strøelse eller når høhækken er ved at være tom... derfor syntes jeg det er vigtigt at en hest som ham stadig for sin daglige kontakt med mennesker på en possitiv måde...= foder 2 gange dagligt.

    jeg ønsker ikke han skal være kasteboldt, men efter hans opførsel imod min hingst ønsker jeg heller ikke at beholde ham.


  • #31   17. apr 2010 hva sker der hvis du "kommer til " og aflive den??

  • #32   17. apr 2010 Maja hmmm har faktisk hvis jeg skal være ærlig tænkt den tanke... men hvis ikke forsikringen godkender den, hænger jeg på en erstatning for en hest der har kostet en halv bondegård smiley

  • #33   18. apr 2010 Hmm ja det er sgu ikk nemt... håber det bedste sker for dyret..

  • #34   18. apr 2010 Hvis nu hesten foræres til dig, så bliver du jo ejer... Og så kan de vel ikke bestemme hvad der sker med hesten??

  • #35   18. apr 2010 nej det var måske en ide... men jeg bliver mega upopulær her hjemme hvis jeg laver det stunt.... de andre er kommet på døgn i dag, så nu har han om ikke andet nogle i folden ved siden af sig.

  • #36   2. maj 2010 opdatering på hans ulykker:

    Ginger gik i morges til angreb på Champ over hegne (træhegn på 140cm med stødførende reb mod Ginger... I sit hysteri smadrede Ginger 30 meter hegn, og endte i folden ved Champ og Kwi.... Champ står nu endnu engang med et mega sår, denne gang dog ingen sene synlig men en fin knogle i stedet... det andet sår var netop helet så flot... så jeg har lavet hegn i 5 timer i dag, haft dyrlæge... og trampet godt en km for at sætte Ginger ud til kørene der er på en sommerfold et stykke nede af vejen... håber at 2 sæt pigtrådshegn + 1 hækkehegn + træhegnet med elreb kan holde den pisse vallak fra at angribe... ellers holder jeg snart BBQ fest!!!!


  • #37   3. maj 2010 der er her til eftermiddag fundet en løsning.

    Ginger bliver afhentet imorgen kl 10. han skal ned til den galoptræner som tilbød at købe ham billigt... det er en lille stald, så de burde have overskud til at have en hest som ham. han vil ikke komme på fold dernede... men med den opførsel han har på fold, er det nok også bedst.

    klubben har besluttet at afholde alle mine dyrlægeregninger... pt er det godt 7000kr han har forvoldt skade på min hingst for... og dyrlægen er ikke færdig med at behandle.


  • #38   3. maj 2010 Vil han ikke komme på fold?? hold da op... det blir da mere og mere stakkels for den hest. det sidste rest hest bliver taget fra ham, så kan han da os blive helt knækket... ja undskyld men det kan jeg bare næsten ikk ha!

  • #39   3. maj 2010 maja der er INGEN galopheste i England eller ret mange andre lande i verden som kommer på fold imens de er i træning.

  • #40   3. maj 2010 Ginger er steeplechase hest, og har fri 3-4 måneder hvert år... i disse måneder laver han intet andet end at gå på græs... han kom fra 2 måneders ferie inden han kom til mig... og det var derfor meningen at han skulle snarligt i træning igen... men så i marts besluttede de at lukke klubben i stedet for.

  • #41   5. maj 2010 Kan godt hører det er godt jeg ikk bor i England, på ingen måde iorden og holde dyr på den måde. men det er så bare min mening..

  • #42   5. maj 2010 maja det er nu fuldstendigt det samme med galopheste i dk

Kommentér på:
hvad dælen gør man så

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce