{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.883 visninger | Oprettet:

Hvor mange dage er hesten drægtig? {{forumTopicSubject}}

Vi har i nat haft en lille "Upsér" på folden mellem min hingst og min hoppe.. Mit spørgsmål går på hvor (præcist) mange dage er en hoppe drægtig?? Jeg ved godt at man ikke kan sige det med 10% sikkerhed, jeg havde fx. en hoppe i år der gik næsten 2 måneder over tid, men hvor mange dage plejer man at sige at en hoppe går drægtig.. Man siger ca. 11 måneder, det ved jeg godt, men er der ikke et mere præcist dage antal man som hovedregel siger??..
Og når nu hun så vil være 1. gangs folende kan jeg så forvente at føllet kommer til tiden, eller går de fleste 1. gangs folende hopper over tid eller før tid??

Jeg vil gerne vide det, for det bliver jo desværre et meget tidligt føl og jeg vil gerne sikre hoppe og føl bedst muligt til den tid..

Og hvornår er det at man kan håndprøve hoppen ?? Eller scanne hende?? Er det ikke dag 90??

Grunden til at jeg spørg er at jeg hidtil kun har avlet på hopper som har haft føl før og hvor jeg ikke har haft dyrlæge til at konstatere hoppen drægtig før "sent" i forløbet og da det ikke var planlagt at den pågældende hoppe skulle ifoles før til sommer har jeg desværre ikke haft tid til at sætte mig ind i det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange dage er hesten drægtig?
Kommentér på:
Hvor mange dage er hesten drægtig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce