{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Dilemma - hvad skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg vakler lidt mellem, om jeg skal give min hest Naturmüsli fra Hippolyt, eller Videbæk Hestekraft ekstra.
Jeg er fattig studerende, så jeg søger en billig, men absolut god, måde at fodre på. Prisen på disse to mængdemæssigt vil ca komme ud på det samme.

Hvad ville I vælge? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma - hvad skal jeg vælge?
  • #1   10. mar 2010 Har du overvejet danish agro heste havrefri? Den har jeg lige skiftet til og er super glad for smiley

  • #3   11. mar 2010 Jeg ville også vælge hippolyt naturmusli.
    Selv om sækken koster 180 kroner, så skal din hest kun have 100g pr 100kg til vedligehold. Så hvis din hest laver meget skal den have 100g pr aktivitet.
    Virkeligt et super foder, bruger selv deres produkter.


  • #4   11. mar 2010 hvis din hest kan trives på det - altså er en nøjsom type - hva mange oldenborg er, er den absolut billigste måde at fodre på :

    vitaminblanding + lucerne

    og så al det hø den gider æde smiley

    det overvejer jeg at gå over til, når der kommer næring i græsset igen.
    Min får lige nu
    500g D&H Leisure mix
    125 gram racing minerals,
    en håndfuld lucerne, og alt det wrap han gider æde, i den tid de er indendøre.
    og han holder huld FINT smiley


  • #5   11. mar 2010 Hvis jeg skulle vælge mellem de to blandinger du nævner, så valgte jeg uden tvivl naturmûslien fra Hippolyt. Den er sundest for hesten, netop pga sukkerindhold, som skrevet længere oppe.
    Hvis du har en trivelig hest, så er den billigste fodring nok Travosport E og masser af hø/wrap. Det fodrer jeg mine med. smiley


  • #6   11. mar 2010 Tusind tak for alle svarene smiley

    Jeg hælder også mest til Hippolytten selv. Ville dog lige høre, om folk var mere begejstrede for den anden smiley

    Min hest er alt andet end nøjsom, desværre smiley Det er fuldbloden der slår igennem lige dér.
    Derfor tror jeg ikke det er nok, at han "bare" får naturmüslien. Men hvad er godt at supplere op med? Andet end korn, that is.
    Han får i forvejen lucerne og er begyndt på roepiller. Kører ham måske måske over på fiberpiller istedet.
    Det fuldfoder han har fået før (Cura Caballo) har han skulle have 3 - 3,5 kg af, for at kunne holde huld. Og der gik det lige knap.

    åh ja, han får alt det hø/wrap han overhovedet gider æde smiley


  • #7   11. mar 2010 Hippolyt:-)
    Du skriver at han får masser af hø og wrap. Så det skulle han næsten kunne nøjes med naturmüsli og det. Herhjemme suplerer vi op med mash/beste jahre müsli(en naturmüsli der er halvt koncentreret vi køber i Tyskland). Så de får 600 g müsli og 300 g af det andet op dagen. Det holder de sig fint på. Selv vores halvblodshoppe:-)


  • #8   11. mar 2010 Så vil jeg sige at du gør hvad du kan.
    Men har du flere penge tilovers så ville jeg give hesten Irish Mash, enten tørt blandet i foderet, eller som et vådt måltid.
    Hvis du vil øge vægten, så majsflager


  • #9   11. mar 2010 Umiddelbart ville jeg sige slå koldt vand i blodet mht vægten...
    Når først hesten er kørt over på naturmûslien og masser af hø/wrap, så burde det være nok selv til en ikke trivelig hest.... Behold gerne lucernen.
    Det afhænger også af hvor meget hesten laver fysisk. Men da burde naturmûslien igen kunne gøre det, ved at øge mængden af dette.
    Har erfaring i en MEGET blandet hesteflok, at selv vågne travere og en oldenborg/fuldblod sagtens kunne holde huld på dette foder. Min søster har fx denne oldenborg/fuldblod, hvor fuldbloden også træder tydeligt igennem, men den har ingen problemer med at holde huld på naturmûslien og 8-10 kg wrap. smiley


  • #10   11. mar 2010 Jeg foder selv med Naturmusli fra hippolyt, og har rigtig gode erfaringer med det.
    Min 3 pony på 3 år får 600 g Hippolyt plus alt det wrap den kan spise hver dag.
    Så jeg bruger ca 1 sæk pr måned til 180 kr.


  • #11   11. mar 2010 Trine B
    Det lyder da af ret meget, hvor meget laver din pony?


  • #12   13. mar 2010 Det er en 3 års så vi er så småt begyndt at tænke på tilridningen. Jeg har haft Jørgen fra Hippolyt ude, så det er ham der har anbefalet den mængde foder til den. Han begrundede det med at den skulle vokse og derfor skulle den bruge mere den de 100 g på 100 kg vægt. Da jeg havde stor hest fik de 1 kg hippolyt om dagen, denne mængde er også bestemt af Jørgen, konsulenten fra Hippolyt.
    Min pony er blevet fodret med den mængde snart et år og den ser ud som på billederne på min profil.


Kommentér på:
Dilemma - hvad skal jeg vælge?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce