14. jul 2007 Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.238
Prissætning {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg jo ikke vant til at sælge islandske heste (da mine islænderjobs jo altid har været som assistent for en berider!) men nu står jeg pludselig med 26 heste SELV og da der kommer 7 føl til foråret vil ejer gerne sælge lidt ud af dem. Derfor vil jeg gerne have at et par stykker af jer måske ville hjælpe med at sætte en pris på nogle heste, ud fra den korte beskrivelse i lige får. jeg har selv en ide om hvad de skal koste men vil gerne finde ud af om jeg er helt hen i vejret. Har de sidste par dage læst tonsvis af annoncer inde på joras.dk og lignende sites, blot for at forsøge at "få fingerspidsfornemmelse for priserne" hvis i forstår. Jeg er vant til at sælge springponyer, hvilket jo ikke kan sammenligned med islændere, det eneste de sådan for alvor har tilfæles er jo ponymålet
1) Vallak, født 1998, gl.dags type, 4gænger, rolig
Ca. 140 cm. stg, rolig vallak, men kan dog blive nervøs overfor fremmede ting. God at ride i skoven på. Frisk nok, men ikke typen der bare DRØNER afsted. Der skal arbejdes lidt mere med hans galop (når han sættes til salg er han self meget mere skolet, har ikke redet på bane i snart 3 mdr. pga sne osv!) således at han kan gå hvad der svarer til LC/LB niveau i dressur og til foråret skal han lære at springe, forventer han kan springe små baner på ca. 50-70 cm. Trafiksikker, man kan stille ham fra sig i 3 mdr og så er han stadigvæk rolig, finder sig i at blive redet af alle. Har været tung i det, men de sidste par måneder er han blevet meget lettere i det. Vil kunne bruges som familiehest, skovturshest eller handicap/rideskolehest
Da han er stærk ville han også være god som "fars hest"
2) 6 år, vallak, ca. 135 cm, rød m. aftegninger
Gangarter over middel, dog er han MEGET nervøs (var i kommision og vi har mistanke om at han blev slået! Ikke nødvendigvis af den der ejer stedet, men fx af en staldhjælper, rytter eller lign.) og er pt. taget ud af træning da jeg arbejder med ham fra jorden. Han er faldet meget ned igen, er begyndt at søge menneskekontakt igen. Da jeg red ham lærte han fx at gå fri tølt på en uge, han blev tilredet for ca. 1 år siden og var ikke rigtig blevet redet siden, så hvis han får den rette rytter kan han absolut konkurrere på middelsvært niveau. Når han sælges er han self nået så langt i sin træning at han ikke bare "tænder af og bliver farlig" da vi hellere vil slagte ham end risikere at han/rytter bliver slået halvt ihjel. Han er UTROLIG kærlig, kommer hen og putter hovedet i grimen dagligt, fordi han så gerne vil med, så for den rette rytter vil han være skovturshesten/stævnehesten/kammeraten for livet
3) hoppe, rød, 6 år, ca. 135, utroligt smuk
Noget varm hoppe, som ikke bryder sig om at man tager de andre for HUN mener at HUN har krav på ridning, sådan cirka 5-6 gange om dagen. Frisk og energisk, redet ca. 2 mdr. og viser talent for især galopøvelser. 4 gænger, adskilte gangarter og har været nem af gangsætte. Gangarter lidt over middel, kap til middelsvær. Utrolig let på tøjlen, er begyndt at slippe tøjlen og blot ride hende for benene. Vant til tur, fasaner der letter omkring hende og har netop været i skoven for første gang hvor der både var biler ude på vejene, løse hunde der gøede osv. Hun skal self trænes mere med biler, men der var SÅ mange ting hun kunne have brugt som undskyldning for at stikke af, men hun BLEV hvor hun var. Hun kiggede lidt, var ikke vild med hundene men der var intet med hende. Sød, kærlig og jordens største nussetrold
^^ Det er lige dem som i første omgang bliver sat til salg, der kommer flere fra "hold 2" når de er blevet tilredet
(da de 4 andre vi tilred her i vinter skal indgå i avlen!)
- Berwald
sep 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 156
1 ville jeg nok sætte til omkring de 20 tusind nok lidt over:)
2. ville jeg nok sætter til omkring 30 tusinde hvis han ikke bliver trænet mere inden, for han lyder til at blive en super hest med flotte gangarter, men han er lidt svær synes jeg når jeg ikke lige har oplevet ham.
3. nok omkring de 40 tusind når du får hende trænet lidt mere
men priserne er altså sat efter finanskrisen og pga. jeg ikke ved rigitg noget om dem
vil du ikke l´skrive i privat besked hvad du selv havde tænkt
sep 2008
apr 2005
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 4 Emner: 23 Svar: 457
sep 2008
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.238
Mht. den nervøse bliver han selvfølgelig trænet så han er 100 % tiptop i orden, hvis ikke han bliver nogenlunde stabil vælger vi nemlig at slagte ham i stedet for at han skal "suse rundt i systemet"
Har ikke oprettet nogen af dem endnu (Det er Børge du er kommet til at kigge på og han ligger en prisklasse en hel del over disse heste, han går ikke for under 120.000 HVIS jeg engang skal sælge ham)
Der er ca. 2 mdr. til vi begynder at sælge ud, så til den tid er hestene i topform og er redet så goddt igennem at det bare er at sætte sig op...
Sender pb
sep 2008
Prissætning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside