{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

brugt udstyr - prissætning? {{forumTopicSubject}}

Ja nu står jeg med en masse jeg rigtig gerne vil af med, men er jo heller ikke interesseret at give det hele væk hvilke jeg syntes mange efterhånden forventer af brugt udstyr smiley jeg ved ikke om mit udstyr er sat for højt i forhold til stand, så var interesseret i at høre jer om man kan få hjælp til prissætning gennem en hjemmeside eller om en af jer kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brugt udstyr - prissætning?
  • #1   15. jul 2017 Kig på hvad det samme er sat til salg for andre steder.. Og vurder så om dit er mere eller mindre værd..

  • #2   15. jul 2017 Jeg har i princippet intet imod at gøre en god handel med brugt udstyr, men...
    I en butik kan man prøve flere størrelser, modeller mv, så hvis den ene version af et produkt ikke er et perfekt match, så kan det løses.
    I en butik kan man fortryde og få pengene tilbage ved at bytte.
    I en butik kan man reklamere, hvis der er fejl på produktet.

    Når man køber brugt snubler man enten over lige det man søger - eller også er set ærgerligt, skoen passer ikke, eller noget andet er ikke som man søger. Så har man afhentet en pakke, der skal sendes tilbage og man kan ikke få skoen i den rette størrelser. Eller, kørt en lang tur uden at få noget ud af det.
    Men ups, desværre er der en del sælgere som ikke vil tage varen retur, hvad enten modellen ikke passer eller har fejl.

    Derfor er ubrugte varer i min verden 35-50% mindre værd end listepris i butikken. Det kan simpelthen være så pokkers besværligt at købe af private, at ellers er det ikke besværet værd.
    Hvis der er slidmærker falder produktet yderligere i værdi.
    - Hvis folk ikke nænner at sælge et par bukser de købte for 1200 for 600-900 kr, så er det deres valg. Men jeg kan til enhver tid købe et par bukser af udmærket men billigt mærke til 600 kr i butikkerne, med butik service og rettigheder.

    Så, start med at skære en fjerdedel af den pris som du ønsker dig.


  • #3   15. jul 2017 kig på Facebook, HG, HN, DBA osv. Vi drukner i brugt rideudstyr. Og kun få søger brugt udstyr ift dem der sælger. Hvad nytter hjælp til prissætning hvis ingen vil købe? Jeg har haft brugt udstyr til salg og satte det til ca 50% af nyprisen - de fleste ville alligevel kun give halvdelen af den fastsatte pris - dvs.75% prisfald fra ny. Udstyret var velholdt og kun lidt brugt. Er der tale om gamle underlag og grimer er der kun bortgivning tilbage

  • #4   16. jul 2017 jeg tænker, vær realistisk i forhold til nyprisen.
    jeg kigger selv pt på brugt udstyr, men tænker jeg ender med at købe nyt. eksempelvis fandt jeg en lammeskinds sadel, der matcher mit behov fuldstændig. og den var ikke brugt særlig meget. men prisen var 200 kr under nyprisen. så for 200 kr mere kunne jeg få forretnings garantien på sadlen. og så vil jeg jo ikke købe brugt. jeg elsker genbrug og seccond hand. men ikke for enhver pris


  • #5   16. jul 2017 Markedet er styret af udbud og efterspørgsel. Og pt er der et kæmpe udbud af brugt rideudstyr, og få købere.

    Vi lever i et køb køb og køb verden, den mentalitet giver utrolige mængder brugt udstyr. Man trænger lige til noget nyt, det gør en glad at få nå helt nyt og lækkert, og skal man give afkald på de denne følelse, så skal det godt nok være billigt. For mange ryttere har i forvejen bunker af mere eller minde brugt udstyr, det er dopamin indskuddet i hjernen, vi køber ind på, ikke nødvendigvis fordi vores eneste par ridebukser er total slidt op. ( dvs de ikke kan lappes mere)

    Så skal brugt udstyr give samme følelse som nyt, skal det brugte både være af god kvalitet, gerne næsten nyt og billigt, hvis ikke, så kan man jo lige så godt købe det fra nyt og få garantien, bytteretten osv med.




  • #7   17. jul 2017 Jeg vil også sige, at det er en god idé at sætte prisen, så det kan svare sig for køber, at vælge det brugte fremfor nyt. Jeg har tit oplevet at søge efter noget brugt, hvor prisen har været så tæt på ny-pris, at jeg hellere vil købe det nyt, selvom det brugte måske kun er brugt få gange. smiley Jeg synes også, at ca. 50% af nypris, er en god pris som udgangspunkt.

  • #8   17. jul 2017 Vil i mene jeg forlanger for meget på fx følgende?

    Diverse bid (bla. horsepower udelt muffe og HS kørebid mm) pr stk 25 kr?
    Eller helt nye, aldrig brugt eller prøvet på Catago kunstof stigeremme til 100?
    Hvide junior ridebukser, aldrig brugte til 25?
    Diverse underlag fra Catago i dressur og spring, spring er brugt omkring 4 gang på 9 år, 50 kr pr underlag.
    Eller diverse stridttæpper til 25 kr..

    Selv syntes jeg jo selv det lyder billigt, og syntes det er noget billigere end det jeg selv køber fra brugt smiley


  • #9   17. jul 2017 Synes det lyder meget billigt også efter standen.

    Noget der virkelig kan oppe prisen er at lige rense underlag og få taget et par gode billeder.



  • #10   17. jul 2017 alt er vasket og pudset og taget nye billeder af, men der er bare ingen interesse i det smiley

  • #11   17. jul 2017 Det lyder som priser du nok skal få solgt til (y)

  • #12   17. jul 2017 okay, mange tak for jeres råd og vedledning jeg vil håbe at det bliver solgt så smiley

  • #13   17. jul 2017 Hvis ikke det gør, så er det fordi der ikke lige er nogen der mangler det. Og ikke fordi du har sat priserne urimeligt smiley

Kommentér på:
brugt udstyr - prissætning?

Annonce