{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.282 visninger | Oprettet:

Hestepas/ ny lov {{forumTopicSubject}}

Gammel nyhed jeg ved det men nu er jeg kommet i tvivl for fik at vide at ALLE skulle have nyt pas.

nu vælger jeg bare at kopier noget jeg har læst :

de nye pas vil være :

Røde/bordeaux pas:
Heste i hovedafsnittet i EU anerkendte avlsforbund

Blå pas:
Heste i bilag i EU anerkendte avlsforbund eller krydsninger, hvor som minimum far er godkendt af EU anerkendt avlsforbund

Sorte pas:
Renracede heste i EU anerkendte avlsforbund, hvor far ikke er avlsgodkendt

Lysegrønne pas:
Alle andre heste.


En besigtigelse og eventuel mærkning af hesten kan foretages af ID-mærkere fra Landscentret Heste samt af autoriserede dyrlæger.

dog vil det være dyre ved en dyrlæge end hos en mærker.

priser for besigtigelse og chip mærkning ved en mærker er .

* 1. hest på adressen kr. 555 (incl. moms)
* efterfølgende heste på adressen kr. 302,50 (incl. moms)
* ved over 30 heste samlet på én adresse kr. 210 (incl. moms)

Prisen for udstedelse af pas til uregistreret hest er kr. 320 (incl. moms).

hvis din hest har pas men ingen medicin sider koster det vist ca 87 kr at få ændret passet.

alle heste skal være chippet - brænde/fryset mærket når de får et pas.

For at kunne få udstedt et pas skal hesten være chipmærket. Heste i den organiserede avl, der allerede er brænde-/frysemærkede og hvor mærket indeholder cifre, kræves dog ikke chipmærket.

Vil det sige min hyp kun skal have passet men ikke chippes ?? Ringe for 1 år siden og vil have pas til Gigi men der sagde hende besigteren da jeg ringede det ikke kunne betale sig...

link til formular " ANSØGNING OM UDSTEDELSE AF HESTEPAS "
(link fjernet)

link til bestilling af besigtigelse og chipmærkning ved Landscentret Hestes ID-mærkere
(link fjernet)


link til at om de nye hestepas
http://www.landbrugsinfo.dk/heste/hestepas/sider/startside.aspx

har total opgivet disse regler, syntes den gode gamle tavle er fin nok for mig.... men hvorfor lave denne regl ? Min hyp bliver hverken bedre eller dårligere af det....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestepas/ ny lov
  • #1   21. mar 2010 ja men det bliver jeg ikke mindre forvirret af....

  • #2   21. mar 2010 Anita har du ikke stamtavle på hende ? SDu er registret som ejer hos DTC, så hvis hun blev stjålet og fundet vil du jo stå stærkest....
    Min er fysemærket og har grøn stamtavle med underskrift fra begge parter... men har aldrig omregisteret hende...

    Men vi må have det røde pas...


  • #3   21. mar 2010 Gigis mor er dansk med fuld tavle
    Gigis far er født i Usa med fuld tavle men impoteret til DK som avlshingst
    Hvilken farve pas skal Gigi have ??

    Anita ved kke om de har brugt frysemærke i Holland nogle er det svært at se det på....

    Vi må bare få lavet det dumme pas men syntes da det er øv... kontakter dem nu her og får en snak med dem... så må vi se...



  • #4   21. mar 2010 ih... syntes det er en dum ny regel og burde ikke være nødvendig når vi har det andet så kunne man sige fair nok vi laver et pas udfra den grønne reg attest og så er det... nu når hun er frysemærket.
    De finder på regler hele tiden... gab det en jungle at finde rundt i...


  • #5   21. mar 2010 Tanja: Du skal sørge for at få ejerskiftet din hest ellers får du ikke noget pas til hende.
    Du skal nemlig bestille det via DTC som opkræver de 550 kr det koster at få det lavet og det er kun dem som står som ejer af hestene som kan bestille det.

    Blanketten for ansøgning om hestepasset kan i finde på www.trav.dk gå ind under "blanketter" og print den som hedder "ansøgning om hestepas" og send den til DTC, så får man automatisk et pas tilsendt, hvis man vel og mærket er registreret ejer af hesten.

    MHT heste fra andre lande end Danmark skal passet bestilles igennem hestens oprindelses land, Svenske heste har haft pas i mere en 14 år, så har i en svensk født hest uden et pas, skal der bestilles en dublet også koster det vist nok 1500 svenske kr. mener jeg..

    Håber i blev lidt kloger:-)

    VH

    Majbritt


  • #6   21. mar 2010 hmm hvad gør jeg når Gigis tidligere ejer skylder penge til dtc ? ved han har start forbud og flere føl er ikke registret....
    dvs jeg skal betale dtc 550 + 550 for at få hende besigtet... det giver da slet ikke mening....


  • #7   21. mar 2010 Anita tror du skal søge som hun er dansk pga hun er registreret i dtc register....

  • #8   21. mar 2010 tror jeg gør det samme

  • #9   22. mar 2010 Anita; din hest er ikke halv amerikansk og Hollandsk den kan kun være registreret i ET land. Og den er temmelig sikkert Hollandsk født..?? Hvis det er tilfældet er det igennem det Hollandske forbund der skal søges pas, men alle oplysninger kan i læse om på DTC´s hjemmeside.

    Tanja med hensyn til din hest , du ved at der er gæld i den, så skal du bare vide at gælden følger hesten i tilfælde af salg, så med mindre ham som står som ejer har betalt så vil du hæfte for den ved ejerskifte. Ved du hvor meget der skyldes i hende? Og nej hesten skal ikke besigtiges igen, den er blevet besigtiget som føl da den blev registreret og de informationer bliver bare tegnet over i passet, så du skal kun sende ansøgningen ind også får du automatisk passet tilsendt

    Vh
    Majbritt


  • #10   22. mar 2010 Alle travheste er mere eller mindre af amerikansk afstamning, så indenfor travet vil din hoppe altid være hollandsk uanset at hendes far er amerikaner.
    Min hoppe har en canadisk far men hun er stadig en dansk travhest,, sådan siger man bare..:-)
    Din hoppe kan heller ikke være "en standardbreed" det er kun heste som er født i USA og er ren amerikansk afstamning, som i USA bliver omtalt som det, oversat til dansk er det "bare" en renavlet traver men det er jo bare detaljer, det ændre jo ikke på hvordan din hest er, og jeg har som før skrevet til dig altid syntes godt om Loulou da hun var væddeløber:-)


  • #11   22. mar 2010 Maj- Britt I
    Aner ikke hvor meget den mand skylder !!! Det må DTC jo heller ikke oplyse mig. Han er blevet erklæret konkurs og har startforbud på alle sine travheste.... ham der kørte min hyp hjem til min far vil ikke køre for ham han har været oppe at hente galopheste for ejere der ikke havde fået sine penge...
    Sjovt nok blev Hjallerup ridecenters stjålet bobcat (tror jeg det hedder) fundet hos ham... naboen blev anholdt som brugte den fordi manden ikke var hjemme og han brugte den fordi han skulle passe hestene for manden...
    Manden var i England var ovre at hente flere galopheste... som giver 30 dages kredit, nok til at få hestene ud af landet uden at betale...
    Fatter ikke man udelukker den mand for altid for ALLE baner for han er skyld i at sporten har et dårligt ry....
    Jeg fortryder den dag i dag jeg ikke fik ham fængslet men syntes det var synd for hans børn... så bad retten ikke gøre det !!
    Da jeg arbejde for ham fik han et brev til retten hver uge pga ubetalte regninger !!
    TIL ALLE
    Det var nså en ny side af mig !!


  • #12   25. mar 2010 Hej

    Jeg har lige købt en traver for lidt over et måned siden & jeg har intet der beviser hun er min smiley
    Hvad kan/skal jeg gøre?

    Mvh Charlotte


  • #13   25. mar 2010 Problemet er at ham jeg købte hende af, heller ikke har papir på hende?

Kommentér på:
Hestepas/ ny lov

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce