Trække problem /: {{forumTopicSubject}}
Hej vi har et islænder hingst fra april 2009, Han har desværre fundet ud af at han er stærkere end mig. Så nogle gange når jeg trækker med ham vender han om og løber. jeg kan kun trække med ham på folde pga. det.
Det er rigtig trælst så jeg ville høre om der er nogen der kender nogle smarte måde jeg bedere kan lære ham det på.
Men nogle gange kan gå så pænt så pænt, så går han får løst tov ligeså stille. Han kan også godt stå bundet og løfte hove osv.
Et andet problem er at han vil have tovet i munden ellers går han og bider efter det og bliver træls, så ligeså snart han har det kan han godt pænt
Hvad skal jeg gøre for at få ham til at stoppe med at bidde i tovet?
maj 2008
Følger: 84 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 729
jul 2008
Følger: 73 Følgere: 64 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.832
Min vendidne træk hoppen (Myra) og Myra fandt ud af hun var stærker end min vendinde.
En ide er at tag tovet og lig det over mulen, put det ind gennem det to ringe på siden og ringen nederst.
Det ligger et tryk på næseryggen så snart han trækker, dog er det forskelligt fra træktov til træktov om den kan give efter. Så tjek lige om den kan det (:
okt 2008
Følger: 88 Følgere: 86 Heste: 5 Emner: 54 Svar: 511
Hvergang hun prøvede på at trække os afsted skubbede vi hende med numsen. så hun kom til at lave en bue ellers kan du dreje den rundt et par gange indtil den ikke løber mere også trække ligeud igen..
Det skal siges at du skal stå ved skuldren når du bruger de ting her..
mar 2008
Følger: 38 Følgere: 166 Heste: 6 Emner: 59 Svar: 1.188
tag trække tovet så den der klik ting sider fast i ringen så tar du den anden ende igennem ringe på siden af mulen i grimen over mudel og i ringen på den næste side og ned i ringen hvor træktovet et spændt fast. prøver han at løbe strammer det og mulen på ham og han burte stoppe min prøver også at gå med mig og det hjælper. rigtig meget hesten blir vertfald styrbar men du skal huske og løsne den lidt og når han gør som han skal så ros ham klap ham eller klø ham mellem øjne(i panden)
(;
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
feb 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 39
Hun var og er ellers den kærligste hest at ride og have på staldgangen. Men til og fra fold var hun et bæst.
Longen er genial fordi et træktov er så kort at det hurtigt bliver trukket ud af hånden på dig selvom det er om mulen.
Det skal lige siges at Shakira er 168 og nu kan hun trækkes af en to årrig dreng. Smiler.
Det virker altså, og til sidst var det nok med et træktov om mulen, så vidste hun at hun bare kunne sparre sig, for mor blev tosset. Hehe. Nogle vil mene jeg var hard ved hende, ´for hun blev bare rykket ind når hun var løbet, men i forhold til at skulle gå med hingste bid til og fra fold mener jeg det var en mild opdreagelses metode.
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 5 Emner: 40 Svar: 311
At han vil bide i tovet er leg, prøv evt med lidt signal træning at hver gang du hiver tovet ud siger du "slip" samt evt kombiner med at sige "ah" når han gør det, og hører han ikke så giv et lille rap på bringen.. aldrig hovedet
God fornøjelse
okt 2008
mar 2009
okt 2008
mar 2009
okt 2008
mar 2009
maj 2008
Følger: 84 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 729
Trække problem /:
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside