{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

trække ind fra fold, problem.. {{forumTopicSubject}}

hej..
ville hører om et godt råd..
Jeg har en DV på 8 år, som er blevet et problem at trække ind fra fold når det er fodring tid. kun når de skal fodres ellers ikke.
Det han gør er at han masser igennem alt, han bliver virkelig hidsig. Når jeg trækker ham ind, løber han næsten, men ikke mere end jeg kan holde ham.
hvad kan jeg gøre, da det er træls for de mennesker der ´trækker ham ind, hvor han står opstandlet.
Det sker kun når han skal ind fra fold om aften, hvis jeg ellers henter ham, om formiddagen ,eller eftermiddagen siger han ingenting, og går pænt..:/
et godt råd.. da jeg virkelig ikk ved hva jeg skal gøre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trække ind fra fold, problem..
  • #3   7. jan 2012 ja hans foder ligger klar når han kommer ind..
    men hvordan lærer man lige en hest at gå pænt, når han aldrig gør det, udover når han ved maden venter ham.

• #4   7. jan 2012 Lad vær med at ligge dens mad i krybben inden at den bliver trukket ind også hvis den ''møver'' så lad den komme ind i boksen også vis den at der ikke er med, træk den ud igen og sæt ind(ind til at den ikke ''møver'' mere, eller så meget) også gin den, dens fodder (:
    ved godt at det er en lang proces men tror at det var det jeg ville prøve (:

• #5   7. jan 2012
    Prop noget på du kan holde ham med :o)
    Så træn stop på det tidspunkt hvor han er "dum" og lad ham kun komme ind hvis han stopper fint - men start med kun at forlange 2 stop fx.

Hesten trækker fordi den ved der ligger mad.
    Heste er vane dyr. Så derfor skal hans vane ændres dvs. maden skal væk fra krybben også gives på 117 forskellige tidspunkter, så han ikke kan være sikker på der er mad når han kommer ind, måske er der, måske ikke.
    Måske går der 10min før han får det, måske kun 2 sek.

• #6   7. jan 2012 stop med at putte mad i kryppen inden han kommer ind som de andre siger. og så lægger du noget på du kan holde ham med. om det er en hæde, hovedtøj eller hingste bid, det er lige meget bare han ikke kan gå med dig, og det skal du være maget sikker på, og så trækker du ham ind, hver gang han hiver i dig , så stopper du ham bakker ham 4-5 skridt og står stille, når han står pænt siger du dygtig i et glad tone fald og går frem stille og roligt, og hiver han igen bakker du han igen, stoppe og rose, og det fortsætter du med. lad være at blive sur og hissig for det vil bare hisse ham yderligt op, til sidst vil han gå ordenligt, fordi han opdager at den eneste måde han kommer i den retning han gerne vil er ved at gå ordenligt

• #7   8. jan 2012 Han gør det fordi han er sulten og glæder sig til at komme ind til sin mad som han jo kun hurtigere får jo hurtigere han kommer ind;-)
    Lad vær med at give ham foderet før han står i boksen, og hvis han bliver ved med at løbe så giv de andre først så han lære at han ikke får hurtigere hvis han løber:-))

Kommentér på:
trække ind fra fold, problem..

Annonce