Har et virkelig stort problem...hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg er i gang med at tilride min hest bidløst.
Indtil nu har det faktisk også gået ret godt, og vi kan skridte og trave og har også galoperet en gang, men det er bare begyndt at gå ned af bakke. Jeg har bare et rigtig rigtig stort problem, og det er at han slet ikke er "stabil"... Jeg kan selvfølgelig godt styre ham, men nogengange så hører han bare ikke efter, og hvis vi skridter eller traver kan han finde på at stoppe op og bare ikke vil gå videre. Det værste af det hele er når han spænder op, og det gør han stortset hver gang vi rider. Han spænder fuldstændig op, og lægger ørerne tilbage, og tager sådan næsten skridt på stedet, og jo mere jeg så driver ham frem, jo mere spænder han så op. Jeg er faldet af ham én gang, og det var på grund af det her, hvor han spændte frem, og jeg blev bare ved med at drive frem, og til sidst blev han jo så selvfølgelig så frustreret at han så bukkede...
Nu kommer vi så til det allerstørste problem... Min mor vil have at han skal tilrides "ordentligt" med bid og af en som allerede rider dem samlet som 3 års hvis jeg ikke kommer videre med ham sådan her... Det har været sådan i et stykke tid og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, så jeg har virkelig brug for jeres hjælp!!
tak på forhånd
sep 2007
Følger: 112 Følgere: 112 Heste: 7 Emner: 105 Svar: 1.190
Få en hjælpene hånd
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Ville være synd at ride den samlet i den alder.. men jeg synes alle heste bør tilvænnes til bid også selv om man i hverdagen rider uden..
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.007
dec 2007
Følger: 92 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 263
Michelle og Signe: jeg arbejder meget selv med at være lidt mere konsekvent og når jeg har taget en beslutning så holder jeg ved den, og at jeg mener hvad jeg siger til ham, fordi han lytter nemlig rigtig meget på hans ejer, og det gør det lidt svært for mig, for bliver jeg selv lidt usikker, så bliver han meget meget usikker... så det arbejder jeg meget med selv.
Anette og VONS: Der er bestilt kioprakter til at se på ham...
Har et virkelig stort problem...hjælp!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside