{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Har et virkelig stort problem...hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg er i gang med at tilride min hest bidløst.
Indtil nu har det faktisk også gået ret godt, og vi kan skridte og trave og har også galoperet en gang, men det er bare begyndt at gå ned af bakke. Jeg har bare et rigtig rigtig stort problem, og det er at han slet ikke er "stabil"... Jeg kan selvfølgelig godt styre ham, men nogengange så hører han bare ikke efter, og hvis vi skridter eller traver kan han finde på at stoppe op og bare ikke vil gå videre. Det værste af det hele er når han spænder op, og det gør han stortset hver gang vi rider. Han spænder fuldstændig op, og lægger ørerne tilbage, og tager sådan næsten skridt på stedet, og jo mere jeg så driver ham frem, jo mere spænder han så op. Jeg er faldet af ham én gang, og det var på grund af det her, hvor han spændte frem, og jeg blev bare ved med at drive frem, og til sidst blev han jo så selvfølgelig så frustreret at han så bukkede...
Nu kommer vi så til det allerstørste problem... Min mor vil have at han skal tilrides "ordentligt" med bid og af en som allerede rider dem samlet som 3 års hvis jeg ikke kommer videre med ham sådan her... Det har været sådan i et stykke tid og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, så jeg har virkelig brug for jeres hjælp!!
tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har et virkelig stort problem...hjælp!
  • #1   6. apr 2010 Har været med til at tilride med bid, og der kan opstå samme problem. det er for det meste fordi den ikke forstår hvad du vil have den til, ikke fordi den ikke vil. selvom man har gjort det 100 gange, hvor de har forstået, kan de sagtens pludselig ikke forstå det alligevel .. Mit råd ville være, at når den stopper op og ikke vil gå, så ha' en med dig, der kan gå over og ta' fat i den, og trække dig lidt frem, og så prøv igen. Fordi man sidder bare deroppe og bliver utryk over den ikke vil gå frem, og man misforstår hinanden .
    Få en hjælpene hånd smiley

• #2   6. apr 2010 Jeg tror ikke den helt forstår hvad du vil..og derfor bliver den forvirret og stresset..
    Ville være synd at ride den samlet i den alder.. men jeg synes alle heste bør tilvænnes til bid også selv om man i hverdagen rider uden..

• #3   6. apr 2010 udmiddelbart tænker jeg om sadlen passer ham. Måske ondt i ryggen? eller gjordkrampe... det vigtigste er at du rider ham frem og ned.... ikke samle endnu... det kræver meget styrke af bagparten og det har han ikke så vil ikke kunne gå sådan ret længe af gangen.

• #4   6. apr 2010 Camilla Stormont...: Jeg kan nok ikke få en underviser fordi jeg går på skole, så jeg har kun mulighed for at træne ham i weekenderne.

Michelle og Signe: jeg arbejder meget selv med at være lidt mere konsekvent og når jeg har taget en beslutning så holder jeg ved den, og at jeg mener hvad jeg siger til ham, fordi han lytter nemlig rigtig meget på hans ejer, og det gør det lidt svært for mig, for bliver jeg selv lidt usikker, så bliver han meget meget usikker... så det arbejder jeg meget med selv.

Anette og VONS: Der er bestilt kioprakter til at se på ham...

Kommentér på:
Har et virkelig stort problem...hjælp!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce