12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
et virkelig smukt øjeblik!!! {{forumTopicSubject}}
som i nok har lagt mærke til har fæhesten har ikke været på i dag.. til at smide sine kommentare efter jer alle.. det har været pga den ene simple grund. at min veninde ringede til mig i morges. og sagde at jeg simplehent måtte komme ud til vores plejehest Hamlet for der var sket noget virkelig seriøst...
Årh nej tænkte jeg.. den hest har både hængt fast i stød hegn, flænset hele siden op fordi den løb igennem et drivhus. og andet dummeheder..
Min veninde kommer og henter mig i bil. og fortæller mig at jeg nok ville tro de tvar løgn når jeg så Hamlet.
Og ganske rigtigt da vi kom op til ham.. istedet for at han stressede rundt og havde ørerne konstant tilbage. .stod han med ørerne fremme og vrinskede efter os...
Årrh gud jeg fik tårer i øjne der..
Han blev stående og kiggede efter os med ørerne fremme, hans agressivitet som han plejede at havde var fldstændig væk..
Nu skulle det være tænkte jeg... jeg gik under hegnet og ind til ham.
Mit hjerte galloperede simpelhent afsted troede det skulle springe ud af brystkasen da han begyndte at gå hen imod mig. han plejede ellers altid at gå direkte til angreb hvis man gik ud på folden til ham.
Han gik hen til mig, men han holdte lidt afstand, mens han undersøgt mig fra afstand af.. så overvandt nysgerrigheden ham.. han gik helt tæt med ørerne fremme og snussede til mig. ham plejede ellers at vise tydelige hingste tegn ved at bide en i læggene og kaste med hovedet..
Men den her gang undersøgt han mig stille og roligt. han trak sig lidt væk og kiggede direkte på mig.. så travede han lidt væk, men stoppede op og kiggede på mig,, løb tilbage og kiggede på mig. sådan fortsætte han lidt, indtil jeg også begyndte at løbe..
det var som om han gerne ville havde mig til at løbe med. og da jeg løb med ham. følte jeg pludselig hvor megte jeg egentligt var knyttet til den hest uden jeg selv vidste det... så tårerne begyndte bare at trille ned af kinderne på mig, så jeg blev nødt til at stoppe med at løbe rundt sammen med ham. jeg satte mig ned i græsset..
hamlet veg ikke fra mig i den tid jeg var på folden..
nej jeg kan love jer alle for at jeg var et kæmpe tudefjæs i dag, synes impelhent det var et af de smukk øjeblikket der gjorde det hele værd at kæmpe for....
dem der ikke kender Hamlets historie:
Hamlet er en nordbagge der er født i sverige.. han blev fravænnet fra sin mor da han allerede var 4 måneder. og desværre kendte dem der havde ham og hans mor ikke så meget til heste desærre. så han fik ikke det nødvendige foder eller pleje.
Han blev solgt til danmark. til en ældre herre der mente at han kunne sætte noget skik på hamlet der der var 1 år.. og i 4 år blev hamlet tævet hver dag, og gik udenfor på en gold fold uden andre heste eller kærlig omsorg.
Hamlet blev som 5 årig solt til en rideskole.. der ikke havde fået hans historie at vide. og troede de havde købt en god rideskole hest der ville holde i mange år.. men de endte ud med en masse dyrlæge regninger, for det var første gang hamlet nogensinde overhovedet havde haft dyrlæge besøg, han blev også kastreret der. men vågnede desværre i bedøvelsen.
han var der i et halvt år. indtil rideskolen solgte ham videre fordi de ikke kunen magte ham..
han blev solgt til en pige som skulle havde sin første hest.. hun fik hamlet af sine forældre. men hun blev lyn hurtig bange for hamlet. da han var en alt for stor mundfuld for hende..derfor blev han spæret inde i en mørk lade i næsten et år.
hvorefter hendes forældre besluttede sig for at sælge ham til at hesteopkøber til slagtning i sønderjylland. hvor han rigtigt skulle havde været sendt til spanien for at blive slagtet..
Min veninde og jeg så hamlet og købte ham for 1200 kr.. og kørte ham hjem til hende..
det har nu været 2 års hård arbejde og masser af skuffelser og nederlag.. der aligevel har båret frugt.. vi har tit snakket om at få ham aflivet aligvel.. da han har været noget af et problem barn
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 19 Emner: 138 Svar: 2.411
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 1.144
et virkelig smukt øjeblik!!!