{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Ungheste ridning {{forumTopicSubject}}

Er så stolt af min lille hest.. hun er lige knapt 4 år.. sidste år blev hun redet 2x7 uger 2-3 gange om ugen, mest skridt, styring og ture og lidt trav.. imellem de 2 perioder og bagefter har hun haft lange pauser..
Her midt januar/februar har hun været redet 1 gang om ugen, næsten kun skridt for at starte op efter flytning og vinterpause.. da vi gik igang med trav opdagede vi at den var gal med tænderne.. så hun stod ca 3 uger mens vi ventede på tandlæge og munden healede (de var slemme)
Nu er vi igang igen og har redet 3 gange og hun er bare så nem og dygtig smiley
Fik min mand til at tage billeder idag.. hun rides frem og ned for at blive stærk nok til samling..
http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=230301
I må meget gerne smide en kommentar.. jeg ved at min opstilling halter men har en masse fysiske skavanker der driller og hvis i så gamle billeder ville i kunne se hvor meget bedre den er blevet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ungheste ridning
  • #1   9. apr 2010 på billederne er der ikke korrekt frem og ned. Jeg synes hun har en fin overlinie, men meget mere skulder end hun har bagpart. Hendes abdominale muskler er lige til at skimte, og det er meget flot smiley

  • #2   9. apr 2010 TteamTullamore - Fleur Penter F: Nu er det jo så forskelligt hvad folk mener er korrekt frem og ned.. hvad mener du så er korrekt frem og ned på en hest der er redet 3 gange efter pause ??
    Jeg kan jo desværre ikke rigtig få ændret hendes naturlige bygning når hun ikke er redet fast siden sidste år i oktober, og hendes forpart er naturligt mere muskuløs end bagparten.. det skulle gerne udlignes med træning smiley


  • #3   9. apr 2010 såsåså, ellers gider man da ikke kommentere.

    jeg mener( som jeg vil tro er den beskrivelse der står overalt) at hestens hovede skal være i bringens højde, eller derunder. Og jeg beskrev blot hendes fremståen


  • #4   9. apr 2010 TteamTullamore - Fleur Penter F: Det skulle skam ikke forståes negativt smiley men som et spørgsmål.. da det er rigtig forskelligt hvad folk ser som frem og ned.. du mener hun går for højt (kan jeg så høre på nr 2 indlæg) en anden mente hun gik for dybt.. det viser jo forskellig folks meninger er smiley
    Jeg synes selv hun går lidt for dybt i skridt, da hun lidt ruller ud over skulderen.. der måtte hun gerne løfte sig lidt mere..
    Trav følte jeg hun gik højere, indtil jeg så billederne og er egentlig meget tilfreds (har så også vist dem til Susan Kjærgaard som roste dem) hun må ikke gå højere i traven, gerne lidt lavere som afvæksling, men hun kan stadig bære sig når hun går der hvor hun går, hvilket jo viser hun er klar til den højde..


  • #5   9. apr 2010 jamen jeg synes hun går for lavt i skridt, og for højt i trav smiley også det jeg mener.

  • #6   10. apr 2010 TteamTullamore - Fleur Penter F: Jeg er helt enig i at hun gerne vil for lavt i skridten.. så der arbejder jeg på at få hende mere op i hvert fald momentvist i starten..
    Så længe hun har ryggen med i traven er jeg tilfreds.. hun må gerne gå hvor hun går og også gerne lavere.. helst lidt skiftende så holdning afvæksles smiley


Kommentér på:
Ungheste ridning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce