{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Hvilken vit/min blanding? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at skippe naturmüslien ud af min hests foderplan. Dels for at spare på sukker og stivelse.

Pt får han
Naturmüsli fra Hippolyt
Fiberpellets
Lucerne
Olie
Og noget urte/vit/min-tilskud

Ville det være helt galt at bruge en vit/min-blanding istedet for Hippolytten?

Hvis ikke - hvilken kan I anbefale? smiley

Jeg har selv fået lidt et godt øje til Regulator Complete, men er ikke "kendt ud i den verden".

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken vit/min blanding?
  • #1   5. maj 2010 Altså i pilleform der er Salvamin super godt :o)
    Men hvis det skal være noget müseli noget så er Pavo Natural Best, også super godt (:

• #2   5. maj 2010 salvimin grøn der er de nemlig dækket fuld ind med alt, hvilket de ikke er med natur muslien

• #3   5. maj 2010 Sammen med det du i forvejen fodrer med, så ville jeg sige travosport E. Det er ren vit/min blanding, hvor hesten skal have 100-150 gram om dagen (alt efter str og aktivitet) for at være dækket ind.
    Hvis der sker vægttab, så giv ekstra hø og evt lucerne.

Da du fodrer med lucerne er travosport E det bedste vit/min supplement umiddelbart, da de fleste andre har et for højt Ca/P forhold. Og sammen med lucerne bliver det skævt. Travosport E er, så vidt jeg har undersøgt, den der har det laveste forhold og derfor bedst at bruge sammen med grovfoder og lucerne.

Regulator Complete kender jeg desværre ikke, men du kan jo vælge at få lagt en foderplan, så du er sikker på, at hesten er dækket ind.

• #4   5. maj 2010 travo e er også supert og der er de også dækket fuld ind men der skal de have mere end de skal med salvimin grøn;)..

kan anbefale hjemmesiden dressage in harmony smiley
    der er mange "kloge" mennesker som kan hjælpe en helt gratis derinde har jeg fået hjælpe til mine 2... de har været i kobber underskud pga jeg fodrede med pavo summer fit... men det er en jungle med det foder

• #5   5. maj 2010 Ellers er der også Golden Minerals. Der skal de kun have 70-100 g smiley

• #7   5. maj 2010 Grunden til at jeg overvejer RC, er de urter der er i. Det, og så at der ikke er korn og sukker i. Det synes jeg lyder formidabelt.

Det med Ca/P forholdet vil jeg da lige se nærmere på smiley

• #8   5. maj 2010 De nævnte vit/min blandinger der også uden korn og sukker - men ja, måske skal der ses ekstra efter med Ca/P smiley

• #9   6. maj 2010 Jeg fodrer med Regulator Complete til mine heste + roepiller og lucerne, og det fungere de rigtig godt på .

Kommentér på:
Hvilken vit/min blanding?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce