4. sep 2007 Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 608
Græsse problemet {{forumTopicSubject}}
Vi kender vist alle problemet med at hestene ville æde, når der er græs til stede. Og det ville min også og jeg bliver så frustreret og hissig efterhånden fordi han bare ikke reagere. Han ser en tot græs trækker hovedet ned af fulde kraft, og så hiver jeg ham op eller rykker i grimen i håb om at han ville forstå det, men han fatter det bare ikke! Jeg har kørt den taktik længe, men han forsætter. Og jeg tro det er fordi at han når at få en tot græs dvs. at han bliver positivt belønnet fopr handlingen og det går over min straf.
Hvad kan jeg gøre?
Jeg har fået den tanke, om jeg evt. kan klikker træne det væk på en måde men hvordan?
Jeg har også overvejet at give ham noget på mulen så han ikke kan tage det, jeg fjerner muligheden simpelthen, det ville vel være bedre end at jeg skal hive og trække i ham og vi kommer op og skændes, det ødelagger resten af turen.
Hjælp!
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Hvis græsset distraherer ham, så start med at arbejde med ham, hvor der IKKE er græs, indtil øvelserne sidder i skabet. Først derefter kan I prøve på et græsareal igen.
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 608
Men er det ikke bedst at sige enten, eller? Altså han bliver nemt forvirret vis han må nogen gange, og andre gange ikke må?
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Når jeg træner mine drenge, lægger jeg altid masser af små pauser ind i træningen, hvor vi enten bare nusser, eller de får lov til at snuppe en mundfuld græs, og jeg tilrettelægger altid pauserne sådan, at de falder sammen med, hesten har været ekstra dygtig.
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 10 Emner: 79 Svar: 946
Når han har lært at den lyd betyder, han skal kigge på dig, så kan du gå med ham og så "bare" gøre som Team Muledyr skriver - når han sænker hovedet for at spise, siger du lyden og roser ham (giver klik og evt godbid), når han gør, som du beder om.
Du kan evt. også koble et ord på pauserne, hvor han godt må spise - det kunne være værsågod - eller hvad du nu kunne ønske at bruge. Sådan at han ikke er itvivl om, hvornår han GODT må spise (og selvfølgelig gerne i forbindelse med, at han har gjort et eller andet godt, som Louise skriver).
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 71 Svar: 321
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Masca er faktisk ret god til det der, hvis vi er på tur og bare hygger plejer han og tage hovedet ned samtidig med at han går og tager en tot græs uden og stoppe. Gumler det færdig og gør det igen x)
Men hvis vi skal koncentrere os gør han det aldrig.. Men som de andre siger, vær over hesten hele tiden.. Min venindes hest lærte det til sidst
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 155
Jeg lærer min hest en kommando, så den ved at det er ok at græsse:-)
okt 2009
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 567
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 608
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 71 Svar: 321
okt 2009
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 567
Jeg faldt engang af fordi hun tog hovedet ned for at græsse, og jeg røg med ud over halsen. Jeg red uden sadel ^^,
Græsse problemet
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside