{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.192 visninger | Oprettet:

Sadel glider frem {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Måske er det her off-topic, men jeg vil virkelig gerne have råd/hjælp.
Jeg har prøvet fire forskellige sadler på min hest, men de glider alle frem (inklusiv min egen).
Er der nogen der har nogle gode råd til hvad man kan gøre ved det?
Har prøvet et skridsikkert underlag, og man må ikke ride med halerem eller stopgjord til stævner. Er der andre muligheder?
Vh Rikke Sørensen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadel glider frem
  • #1   7. maj 2010
    Spørg en sadelmager smiley

• #2   7. maj 2010 Evt nogen der kender til en god sadelmodel, der ikke glider frem? Vil nemlig have en ny og sælge min egen.

• #3   7. maj 2010 Krikken (i wanna say sorry, but i'll do it again) .: Jeg skal muligvis have en sadelmager ud til min hest, men det er jo ret dyrt, så det kunne jo være, at der var nogen herinde som ved lidt om det eller har erfaring med sadler, der glider frem.

• #4   7. maj 2010
    " men det er jo ret dyrt " Det er der ikke noget der hedder når man har hest smiley Glider sadelen frem, ås rid uden ind til du får penge til at få en sadelmager ud og finde en der ligger korrekt da en forkert sadel kan give spændinger, ondt i ryggen og andre store smerter.

• #5   7. maj 2010 tak for prædiken, men jeg har brug for råd om metoder til hvad man kan gøre ved en sadel, der glider frem og ikke om min økonomi. Måske kan en sadelmager hjælpe, men det kan jo også være at der er andre herinde, der kan hjælpe smiley

• #6   7. maj 2010 Tjek med en sadelmager. Måske er den for bred.

• #7   7. maj 2010 Hvis din sadel glider frem er det tegn på at den ikke passer din hest.

Måske er det nok at få sadelmageren ud og tilpasse den (omstoppe) Men måske passer hest og sadel slet ikke sammen, og så skal du finde en anden sadel.

Det er muligt at det er dyrt at få sadelmager, mend et er generelt dyrt at have hest og du ville jo aldrig lade den gå rundt og mangle en sko? At sadlen passer korrekt er udgangspunktet for at få det optimale ud af sin hest. utilpassede sadler kan give mange problemer i ridningen.

Hvor i landet kommer ud fra? Jeg kender en rigtig god sadelmager i nordsjælland (hovedstadsområdet)

• #8   7. maj 2010 ja ja ved godt at sadlen skal passe. Selvfølgelig skal den det. Og jeg er udmærket klar over, at det er en skidt situation, men jeg er også på jagt efter anden sadel, men man bliver bare frustreret når man har prøvet fire andre sadler, der heller ikke kan passe ham. Men det kan være at jeg skal prøve en med smallere bom..?
    Jeg bor Vendsyssel i toppen af Danmark, så der er lidt langt til Nordsjælland hehe smiley forrsten går min hest ikke med sko, så det problem har jeg ikke hehe smiley

• #9   7. maj 2010
    En sadelmager ved hvad der er galt. Han kan tilpasse den, derfor er det en løsning - det andet er lappeløsninger der kan ende med at blive meget dyre.
    De sadeler du prøver kan der jo være 117 ting galt med og de skal sikkert nok også omstoppes for at passe.

• #10   7. maj 2010 min sadel er blevet passet til min hest mange gange fordi den også glider lidt frem.. men det gør den kun fordi han ikke har nok markeret skulder og har sadelmageren også sagt.. så samtidig med at du vil have en ny, så find en som man har hørt skulle blive tilbage og så få den ttilpasset ordentligt ved en sadelmager smiley

• #11   7. maj 2010 Jeg har også problemer med min ene hest at sadlerne glider frem. Jeg havde en sadelmager ude. Charlotte fra barok amok og vi prøvede rigtig mange sadler inden vi fandt en som ikke gled frem på ham.
    Så jeg skal ha en passeri GG til min hest når jeg for solgt min sadel først

• #12   7. maj 2010 Ville også få en sadelmager ud.
    Du kan bruge mange mange penge på at skulle skifte sadlen ud hele tiden.

• #13   7. maj 2010 Når sadlen glider frem så passer den ikke hesten, det burde sige sig selv.
    Få en sadelmager ud med en masse sadler ( Du kan evt sige dine krav til de sadler han kommer med) og prøv dem så, den skal pase 100 %, det skal ikke være sådan at du skal bruge et specielt underlag, som f.eks lammeskindsunderlag før den passer, den skal kunne passe uden noget som helst :o)

• #14   7. maj 2010 tak for tippet : )

• #15   7. maj 2010 Jeg vil også anbefale at få en sadelmager med ind over, især hvis du påtænker ny sadel. Det kan vise sig at være den billigste løsning:-)

• #17   7. maj 2010 Jeg havde sadelmager ude engang jeg skulle have ny sadel. Jeg fik en sadel som OVERHOVEDET ikke passede hesten.
    Da jeg fandt ud det købte jeg ny sadel, kun med hjælp fra min træner. Vi var enige om, at den lå perfekt. Jeg har så senere haft både dyrlæge, massør og kiropraktor ude, for at tjekke både sadel og ryg (ikke pga problemer, men for ekstra tjek af sadel), og de siger alle den ligger godt.
    Så det kan altså ikke altid betale sig med sadelmager.

• #18   7. maj 2010 Man kan ikke finde en sadel der ikke glider frem, glider din sadel frem passer den bare ikke.. Kan du ikke finde nogle sadler der passer skal der nok en speciel omstopning til, som din sadelmager kan gøre..

• #19   7. maj 2010 Antiglide underlag det går min pony med

• #20   7. maj 2010 Ja som man kan læse ovenover er det desværre ikke alle sadelmagere der er lige dygtige.
    En erfaren rytter/træner eller lign. der har sat sig grundigt ind i at se om sadlen passer er efter min mening lige så godt som en dårlig sadelmager.

Det er altid en god idé at finde en GOD sadelmager jeg kan varmt anbefale Jim. og så få sadlen tjekket ved lejlighed af dyrlægen.. fx. ved den årlige vaccination.

• #22   7. maj 2010 Salli - en dygtig træner kan egentlig være lige så god som en dygtig sadelmager.
    Jeg tror ikke jeg kan få en sadel, som ligger bedre på min hest (dyrlægen, massøren og kiropraktoren var enige), og der har slet ikke været sadelmager med inde over.
    Og ham den første sadelmager jeg brugte, var en jeg fik anbefalet af rigtig mange, som sagde han var virkelig dygtig.

• #23   7. maj 2010 MCH: Ja der er dersværre fejl selv hos de dygtige. øv, men sådan er verden jo.
    Min første sadel fandt jeg selv og "kiggede efter" sammen med en mangeårig hestekyndig. Den godkendte kiropraktoren også. Men til min nye hest har jeg fået specialsyet en sadel på mål, særligt til hende. Jeg har den forsel at vi snart er 6 fra stalden der har fået lavet den type sadel, så sadelmageren kommer jævnligt og kan tage et uforpligtende tjek. Men det er jo desværre ikke alle der er så heldige.

• #24   7. maj 2010 altså du kan jo prøve en bates sadel med ukiftligt kobjern så kan du jo se om der er noget der passer den D:

• #26   7. maj 2010 Jeg har radet med halerem til stævner

• #27   7. maj 2010 Tak for de gode råd. Som jeg før har skrevet er jeg klar over at min sadel IKKE passer og er derfor på udkig efter en, så derfor behøver jeg ikke få det at vide igen.

> Benita&Fun < 12/10-07 - 06/05-10 smiley .: tror nemlig lige præcis det er det, der er problemet hos min hest også, altså at skulderen ikke er markeret nok, og så har han desuden også lidt tendens til svajryggethed. Tak for rådet smiley

Tine K: ja man kan jo nemt være uheldig med dem og det er også derfor jeg ville oprettede indlægget for at høre om andres erfaringer. Skal nok underrette dig, hvis jeg finder noget der virker, selvfølgelig udover, at jeg have en ny sadel smiley

Team - A+A TøZer<3 (DØD OVER "HG" PENGEMASKine!!) H og ¤Team Ponyrytter!<3 Chirstina S. H. / Pippi ¤ : tak for jeres råd, men man må desværre ikke ride med halerem til stævner. I reglementet står der, at det er tilladt for 3'er ponyer, men ikke for hest, så er ikke engang sikker på at man kan få en i hestestørrelse.

Har også prøvet anti-glide underlag, men de virker desværre heller ikke smiley

Det er selvfølgelig smart med Bates sadlen, hvor man udskifte kopfjern, men jeg er ikke så meget til stofsadler..

• #29   7. maj 2010 Team FE :'D<3 .: tak for rådet. Har godt nok prøvet et formpresset underlag, hvor der indbygget en 'stopklods', men det hjalp desværre heller ikke :'S men kan selvfølgelig være at din 'hjemmelavede' stopklods viker smiley har nemlig overvejet at købe det der gele underlag du har et link med. der hvor jeg kan købe det koster det dog kun 178 kr, men det er jo bare heldigt smiley hehe..

• #31   8. maj 2010 jeg fik sadler.dk ud gav 500 kr hun har et bredt udvalgt af brugte sadler og så prøver man ellers løs. kan også komme gratis ud til hende med sin hest. ved jeg mange sadel butikker har. desværre er det ikke alle som sælger brugte sadler, og så det jo hurtigt en dyr fornøjelse.
    Men ja behøver ikke være dyrt at få dem ud, undersøg på forhånd hvem der er. hvad de koster osv, du blir glad for det, når du får en sadel som passer og det samme med hesten. jeg ventede selv for længe med ny sadel, det rigtig dyrt at vente på mere end en måde.

Held og lykke med at finde den rette sadel.

• #32   8. maj 2010 En sadlermageren er helt klart ikk det bedste jeg fik afvide at min sadle liggede perfekt, også et år senere skiftede jeg sadelmagere, da de ikk havde den sadel jeg godt kunne tænke mig, de var en del bedre med dem, så jeg fik dem til at se på min gamle sadle, og hov den lå da forkert, så der spildte jeg de på penge, man ska passe på med de sadelmagere.
    Synes ik man ska ridemed halerem om det er en 3'er pony eller ej så gør ikk det, også må man jo heller ikk når det ikk er 3'er ponyere til stævner ihvertfald.

Evt. gelepad eller andet, en til at kigge på sadel, men synes man ska være grundig med at finde den person.

• #33   9. maj 2010 Det skal lige siges at heste ændrer sig!

En sadel der ligger perfekt på en hest en sommer kan sagtens ligge forkert når man kommer til vinteren. Det er derfor sadler er SÅ SVÆRT!

SÅ inden I halshugge jeres sadelmagere, så tænk lige over hvor længe siden sadlen er blevet tjekket? Hestene ævdrer jo muskelsætning afhængigt af hvor meget og hvordan vi bruger dem. Og hvis de er yngre heste har det også en stor betydning.

Kommentér på:
Sadel glider frem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce