576 visninger
|
Oprettet:
11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvad ser du? {{forumTopicSubject}}
En bette idé her
Kig billederne igennem og fortæl hvad du ser, hvordan har hesten det? Hvad udtrykker den? Hvad er situationen? Kom gerne med en længere forklaring.
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=238253
Så vil jeg skrive efter lidt tid hvordan det hele var - hvilket jeg syntes er lidt sjovt, da jeg tror at man lige netop ud fra de her billeder kan tolke mange forskellige ting
Så skyd frit fra hoften, positivt som negativt!
jun 2009
Følger: 157 Følgere: 152 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 1.382
Det er sådan noget, man selv kender. I hvert fald, at de kan blive sure og stædige over, at de skal til at lave noget.
Det ligner simpelthen, at ponyen er utilfreds med, at der nu forlanges lidt af den. Men så ender den med at tilgive rytteren og finder ud af, at det egentlig ikke er så slemt. Det er faktisk lidt sjovt, at røre sig
jan 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 11 Emner: 107 Svar: 1.062
Men den er straks meget gladere ude på tur og ser ud til at hygge sig meget der.
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Dernæst er det tydeligt at se, at Maja (for jeg går ud fra, det er hende, du rider på?) ligesom liver op og får meget mere glæde i sit udtryk, når billederne skifter fra baneridning til skovtur.
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 155
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Spændende egentligt at i ser der, når hesten virkede på en helt anden måde
nov 2006
Følger: 526 Følgere: 561 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 1.445
- Jeg ville, hvis jeg så de billeder uden forklaring tro at der var noget galt. Men vil jeg ikke gætte på, for regner med at dette er et særtilfælde ?? for hvis det ikke er, ville jeg da helt klart få hesten undersøgt. Først ville jeg gætte på at det var en hest der var irritabel (hvad ord man nu kan bruge) fordi den ikke må græsse. Vito ligger selv ører hvis han går ned og vil spise græs og jeg irettesætte ham. men eftersom der ikke er mad på baner , gætter jeg på at der er kommet en irettesættelse der ikke faldt i hypperens smag ??
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 499
sep 2007
Here it goes med hvordan og hvorledes:
Hackamoren var jeg usikker på om skulle længere op, så tak for det
Hestens udtryg. Maja trak ret så meget på bommene, som var det spring, derfra kommer hackamoren der er fat i da jeg måtte lave nogle kraftige halve parader imod springet for at bremse hende lidt hvilket hun også reagerede glimerende på faktisk, til tider lidt for kraftigt.
Nogle af gangene fik den for fuld jorde galop.
Altså er min oplevelse af hende ikke at hun var utilpas, hun virkede som om hun endelig kvikkede op og tænkte lidt alla " GUD, nu skal vi sku more os! " - selvom jeg godt ved heste ikke kan tænke sådan.
Udover det, så er Maja en hest der generalt ikke ser særlig glad ud altid, enten ser hun mobset ud ellers ligner hun en der står og sover. Dette ligemeget hvordan man rider, bidløs, uden sadel, bid, dressur osv. eller om man går fra jorden på banen. Hendes øre kommer kun fremmad når hun er opmærksom og har noget at kigge på - hvilket hun har i naturen, der er hun meget opmærksom, nysgerrig og studere det hele og på banen kan hendes øre også sagtens komme frem, men dette er igen hvis der kommer en eller anden lyd eller nogen går forbi osv.
Derfor tolker jeg hende ikke som mobset og utilfreds, så længe ørene ikke ligger ned af nakken - da jeg er vant til at hun er sådan og ser sådan ud.
nov 2006
sep 2007
Nej har hun ikke, da der ikke efter min eller ejeres mening er noget at tjekke den for...
apr 2008
Følger: 47 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 51 Svar: 427
Hvis man ser på skovbillederne, er øjnene pludselig lyst op og ørene er fremme. Her ser man en hest der er super glad og nyder livet i fulde drag.
Selvfølgelig er skovture jo altid mere spændende for de fleste heste, men din ser ud til at hade banen. Tror det er for ensformet. I skoven sker nye ting og den har mere "frie" tøjler..
Måske skulle du planlægge din ridning sådan at du rider mere i skoven og kun få gange på banen, hvor du hele tiden laver nye ting... Fx. sæt noget ind på banen der gør det mere spændende..
Håber der var lidt hjælp(:
apr 2008
nov 2006
sep 2007
Jeg rider næsten kun i skoven for tiden og havde også en periode på et halvt år hvor hun ikke så en bane
De fleste billeder jeg har af hende på bane, ser på ser hun søvnig eller mobset ud, afhængigt af hvordan man tolker det - men har også nogle hvor hun har ørene fremme og det er øjeblikke hvor hun har fået øje på noget, så liver hun op.
At hun ser sådan ud er efter min mening pga. hun er så "cool" på banen, hun er afslappet, intet skræmmer hende og hun lytter til hvad man siger men kommer man ud i skoven er der 117 indtryk og dem skal man jo kigge efter også ser man pludselig glad ud.
Sæt ting ind på banen - hjælper ikke så meget, fordi på banen er hun 100% cool mens hun i naturen pludselig bliver meget opmærksom og kigger( skal her nævnes at hesten indtil for ½ års tid siden aldrig kiggede efter noget, hun har ændret sig meget pga. noget jeg ikke ved ).
sep 2007
NHG - et minde i mit hjerte. nobi . - ´Hun ser lige mobset ud uden sadel, med bid og fra jorden fx. men hun kan også sagtens se glad ud, det er bare hvis hun har fået øje på noget, læs evt. indlægget oven over
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
apr 2008
sep 2007
Jeg syntes ikke hun ser mobset ud.. Kan ikke se en ændring i øjnene men kun at man kan syntes at de ændres i naturen fordi at ørene er fremme og man derfor tænker " den ser glad ud ". Hun ser lige så ud på fold m . øjne syntes jeg - bortset fra at hun der er "lyttende" med ørene, så igen ser hun glad ud pga. ørene.
Kan ikke rigtigt se noget i hendes øjne og har aldrig ment at hestes øjne havde nogen dybere betydning.
apr 2008
Se fx. dette her meget tydelige eksempelaf min tidligere mishandlede pony Sammy: http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=189169
sep 2007
Syntes ikke øjnene kan sige noget alene men en sommerpels, at blive striglet og bedre billeder og lys hjælper en del
Syntes man har meget en tendens til at sige fremmad øre = glad, men i det fleste tilfælde kigger hesten jo efter et eller andet, er opmærksom eller nysgerrig, så hvad kan man så tolke ud fra det, andet end at hesten er opmærksom på omgivelserne?
Jeg kan også sagtens finde billeder af Maja hvor hun har ørene fremme - også dressurbilleder, fx. det album jeg har liggende. Men kan så nævne at hun gloede noget og var pænt ukoncenteret, men vidste man ikke det ville man jo drage konklusionen at hesten var glad og tilfreds..
apr 2008
Og self. er det ikke alle heste der er fotogene og har ørene fremme på alle billeder.. Og billeder siger ikke alt - og det gør ørene heller ikke.. Og mange folk har svært ved at se ind i øjene på hestene. Men det er dem der siger noget. Og det kan man altså se på billeder.. Men hvis du ikke kan se det så fint(: det tager tid...
Men hvis du siger, at det er sådan det hele hænger sammen, tror jeg skam på dig.. Men håber du virkelig ligger mærke til øjnene engang
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
Mrn nej det ser heller ikke komfortabelt ud... desuden er hackamore ikke beregnet til at der skal rides med stramme tøjler da kæden derved skærer sig op i kæben, og du danner et konstant tryk....
men ellers en super sød fjolle:-)
sep 2007
Hackamoren er stram da hun trak enormt meget på bommene og jeg derfor måtte lave nogle kraftige halve parader, som hun dog lyttede til
nov 2006
det er stor forskel på lyttende ører/opmærksomme ører en dem du viser.
Lyttende:
(link fjernet) 12:35:48
din:
(link fjernet)
og ville give ret i at den hackemoor bliver reddet meget forkert.. et sidespor ja..
sep 2007
Mener hackamoren bliver reddet med korrekt, hvad vil du ellers gøre ved en hest der trækker mod et spring?
Hvad så hvis hun også har de øre fx. når jeg løber ved siden af? Men 2 sekunder efter ændre dem til at ligne en glad julegris?
Kan finde flere albums hvor ørene ændre sig gevaldigt fra mobset til " WEEEE " på banen...
nov 2006
gør mig bare ikke mere tryg når hun "altid er sådan.." det er ikke normalt.
jeg mener at hvis hesten skal have så meget tryg for at forstå STOP / SÆNK FARTEN er der gået noget gal i grundskolen og så ville jeg træner i signalet. Det er IKKE ok at man trækker sådan fordi "hvad skulle jeg ellers?" . Og der er ikke et billede da hvor den er løs som den bør?
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
sep 2007
Nej, det er der ikke fordi alle billeder er taget lige hen imod springet hvor jeg tog en kraftig halv parade for at det skulle gå igennem og det gjorde det, for kraftigt nogle gange endda så hun tog ned i trav.
Nu blev der taget billeder af 2-3 hop og dyret lærte ret hurtigt at vente på mig så derfor nej, der er ikke billeder hen imod et spring m. løs da det er fra de første 2-3 hvor den lige skulle fise ind.
I naturen er den løs på vej ned af bakkerne mens den bliver stramt når jeg skal stoppe hende, da hun ellers var smuttet hjem.
sep 2007
Ang. " sådan er hun altid "
Så er her to albums hvor hun skifter fra sur kælling til glad hvert 2 minut:
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=203109
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=216932
apr 2008
nov 2006
jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige. Og det at ørerne kommer tilbage i løb er noget jeg længe har prøvet og finde ud af HVORFOR for vito gør det os selv , og han er skam ikke en hest der har rygsmerter pga sadel eller lign , men jeg er i den tro at det har noget med at i en heste verden løber man enten foran eller bagved, at vi mennesker vil være ligestillet og løbe ved deres side kan til tider var overskridende..
men ja.. er stadig ved min mening
sep 2007
Så op er "blot" opmærksom her:
(link fjernet)
(link fjernet)
Mens hun her er sur og utilfreds:
(link fjernet)
Men det er kun på dressurbanen at jeg ligger tryk på hendes ryg? Hænger ikke rigtigt sammen med at jeg også sidder ned på billederne på marken... Der burde hun også se mobset ud så
Tror mest på hun ser sur ud fordi jeg kommer med så kraftige anholdninger.
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 152 Svar: 1.563
Soffe: Hestens hests øjne ændrer sig ikke speicelt meget, det er ørerne der gør det ekstra ''kick''. De bliver en smule mere åbne, men det er som hun siger, hun er opmærksom og kigger på noget.
Den ehst du linkede til ser mere træt ud, men tilfreds, på de billeder hvor du siger den er deprimeret.
Jeg synes det er en sød, lille og tyk fjordhest som lytter til sin rytter - og måske synes at rytter holder lidt for meget i tøjlen
sep 2007
E.B. . - Har nær studeret billederne og har nemlig også lagt mærke til at hendes øre vender mere bag ud, jo mere jeg har fat.
Rundt i hjørnet har jeg ikke så meget fat, der er ørene bare bag ud, da hun kommer rundt hjørnet og får øje på bommene og på et af billederne fx. nærmest stikker af og jeg derfor liiiige må be hende tag den med ro, der kommer ørene godt bag ud :o)
apr 2008
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Men jeg ser en irritabel hest. ikke kun pga. øre, men også pga. meget døde øjne. Jeg kan ikke se en glad og ivrig hest, før billederne i skoven. Og så ser jeg en endnu mere irritabel hest, jo mere du har fat i den. Den virker ikke dirkete depri, bare en hest der keder sig, og som generelt virker lidt irritabel og mobset.
jun 2007
Jeg synes din pony er sød og tyk (og det er en kompliment)
sep 2007
Nein er hun ikke
jun 2007
Hvad ser du?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside