508 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP han stikker af...!! {{forumTopicSubject}}
hej allesammen
jeg har lige en ny hest og han er en rigtig god hest men han har et problem både når jeg trækker ham op fra marken og når vi er inde på ride banen. han begynder og løbe når han er i lonce og problemet er at jeg ikke kan holde han da han er en meget stærk haflinger, så det er endt med en hel hånd fyldt med brand mærker ville lige hører om man ikke kunne træne noget med ham så han ikke bliver ved med det
hilsen janni
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.966
Men respekt øvelser, han skider på dig rent udsagt.
Min pony har også gjort det.
Men lær den at den skal stoppe når du stopper også.
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 87
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.966
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 75 Svar: 1.679
Jeg ville foreslå at du bare bruger noget tid sammen med ham uden at i træner. både i boksen, på folden og i ridehuset. Du kan også evt. prøve at lave nogle grundlæggende øvelser med klikker, eller bare sådan, hvor du kan røre ham over det hele og roser ham.
Og husk nu, den bedste vej til et hestehjerte er gulerødder XD men selvfølgelig med måde
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 87
Kathie> Og Tøserne
Signe *spider-pig* Nu som Jesus L han har jo lært det for han har været ved berider og der kan han jo ikke rigtigt undgå og lærer det og det hele kan jo ikke kun gå op i træning for går det jo hen og surt for ham og så gider han da hvertfald slet ikke... problemet er jo han ingen respekt har for mig derfor tro han han bare kan tillade sig alt der hvor han kommer fra smed han bare en af de små piger af og blev sat i boxen igen så hvis han først slipper godt fra det en gang gør han det bare igen så jeg bliver nødt til og lærer nogle grund regler først
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 208
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Hestens opførsel her intet med respekt at gøre, det handler om træning og opdragelse.. hesten lære ikke ting af at få respekt, men af at træne dem.. faktisk er det tvivlsomt om heste overhoved forstår et koncept som respekt.. desværre er det noget mange ligger alt for ator vægt på..
At den smider små ryttere af igen og igen er jo netop indlæring.. igen intet med respekt.. den har blot lært at sådan slipper man for ubehaget (rytteren) og kommer tilbage i sin boks.. det er da så basisk indlæring som det kan blive..
Så det handler om at træne hesten i tingene og lære den hvordan reglerne er hos dig.. ikke og at forsøge at indgyde den respekt for dig..
dec 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 667
Hvis du vil lære din hest ikke at løbe, så er det vigtigt, at den får det samme signal hver gang, så den ikke bliver forvirret. Jeg ville starte med først at få indarbejdet et solidt stopsignal fra jorden, og derefter overføre det til ridningen. Husk at rose og fjerne alt pres, så snart den står stille. Det er vigtigt at du er meget præcis med tidspunktet, da den husker den reaktion, den blev belønnet for i det øjeblik belønningen falder. Og pas på ikke at komme til at sidde og holde i den, når den står stille, fordi du tror, den ellers vil gå frem.
Når så først stopsignalet er på plads på banen, så begynd at træne det i andre situationer:)
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 990
HJÆLP han stikker af...!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside