{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Hjælp han stikker af med mig.. {{forumTopicSubject}}

Min mors kæreste har den her Islænder, den er primært blevet brugt til pas konkurrece hvilket tydeligt kan mærkes på ham.
Jeg skulle så prøve ham i dag, da min mors kæreste ikke længere tør ride ham.
Og han stikker simpelthen af med mig smiley i dag var jeg ude og ride ufrivillig flyve pas på gaden. Når jeg prøver at stoppe ham øger han tempoet :S Jeg prøvede simpelthen ALT, og jeg vil lige sige at en islænder i flyve pas rider MEGET hurtigt.. Jeg har ikke noget imod en hest der løber stærkt om det så er i den ene eller anden gangart, bare man kan stoppe den. Men jeg gjorde jo tydeligvis noget forkert siden den bare øgede tempoet, eller var den bare ligeglad? smiley
Nogen gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp han stikker af med mig..
  • #1   26. maj 2011 En mulighed er at ride den i f.eks en round pen. her er det begrænset hvilken hastighed den kan opnå samt så er der mulighed for at stoppe den ved at trække den mod centrum.

• #2   26. maj 2011 sådan en har vi også og den bliver også brugt.. men vi vil jo også gerne ride i skoven på ham.

• #3   26. maj 2011 Selvfølgelig, men det skal jo vente indtil man har løst problemet. hvis man ikke har tålmodighed, så vil det være en tikkende bombe.

• #4   26. maj 2011 Det er vidst helt tilbage til basis..
    Lære stopsignal helt forfra, da den tydeligvis misforstå det..

Eller måske i ikke forstår at formidle signalet ordentligt?
    Hvis hesten før har været redet meget for sæde og lår når den har skulle standse, så kan det være svært, hvis den pludselig kun skal standse for tøjlen, hvis i så i panik, kommer til at tage tøjlen op i mod maven/op af mod hovedet på jer selv, vil dens hoved jo også komme op og derved bliver den stiv i ryggen og så er det bare ekstra svært at stoppe hesten..

Så jeg vil sige, ind på banen i skridt og indøv stop, for sæde og lår samt tøjle..
    Når det sidder 100% så videre til trav, hvor tempoet også skal styres, den må ikke bare løbe, sænk tempoet via lår og tøjle, men husk at give efter og ikke bare sid og hav en stram tøjle hele tiden, det er vigtigt, med den eftergivende hånd så du kun har let kontakt til munden..
    Øv masser af parader og overgange til skridt..
    Når det sidder 100% kan I gå videre til galop, samme princip, ingen løb, masser af overgange til skridt, trav parade osv...

Håber det kan hjælpe lidt smiley

• #5   26. maj 2011 hvis hesten stikker af inde i ridehallen så drej hovedet ind i mod væggen,
    og hvis den stikker af ude i det fri så drej den ind på en cirkelvolte der langsomt bliver mindre og mindre indtil hesten har sat farten ned

• #6   26. maj 2011 rid versader

• #7   27. maj 2011 Når at han gør sådan med dig så prøv at få ham til at flytte hans bagben altså dreje ham rundt til han stopper. Selvfølgelig kun hvis der er plads. Men prøv at tage ham ud på en mark eller en fold og prøv det af. et godt trek er også at se det før han gør det. så du kan dreje ham rundt lige før han stikker af med dig. For han kan jo ikke ride i pas hvis han skal gå i en lille cirkel!

• #9   27. maj 2011 I stedet for at behandle symptomet med at ride ham ind i barrieren eller i små cirkelvolter bør du finde årsagen, som sagtens kan være misforståelse af stopsignalet.

Start helt forfra med indøvelse af stopsignalet.

• #10   28. maj 2011 er det tjekket om hesten har ondt????
    tænder, sadel, evt skævheder i kroppen der gør ondt??

Kommentér på:
Hjælp han stikker af med mig..

Annonce