Hjælp han stikker af med mig.. {{forumTopicSubject}}
Min mors kæreste har den her Islænder, den er primært blevet brugt til pas konkurrece hvilket tydeligt kan mærkes på ham.
Jeg skulle så prøve ham i dag, da min mors kæreste ikke længere tør ride ham.
Og han stikker simpelthen af med mig
i dag var jeg ude og ride ufrivillig flyve pas på gaden. Når jeg prøver at stoppe ham øger han tempoet :S Jeg prøvede simpelthen ALT, og jeg vil lige sige at en islænder i flyve pas rider MEGET hurtigt.. Jeg har ikke noget imod en hest der løber stærkt om det så er i den ene eller anden gangart, bare man kan stoppe den. Men jeg gjorde jo tydeligvis noget forkert siden den bare øgede tempoet, eller var den bare ligeglad?
Nogen gode råd?
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 16 Emner: 138 Svar: 1.642
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 44 Svar: 170
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 16 Emner: 138 Svar: 1.642
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Lære stopsignal helt forfra, da den tydeligvis misforstå det..
Eller måske i ikke forstår at formidle signalet ordentligt?
Hvis hesten før har været redet meget for sæde og lår når den har skulle standse, så kan det være svært, hvis den pludselig kun skal standse for tøjlen, hvis i så i panik, kommer til at tage tøjlen op i mod maven/op af mod hovedet på jer selv, vil dens hoved jo også komme op og derved bliver den stiv i ryggen og så er det bare ekstra svært at stoppe hesten..
Så jeg vil sige, ind på banen i skridt og indøv stop, for sæde og lår samt tøjle..
Når det sidder 100% så videre til trav, hvor tempoet også skal styres, den må ikke bare løbe, sænk tempoet via lår og tøjle, men husk at give efter og ikke bare sid og hav en stram tøjle hele tiden, det er vigtigt, med den eftergivende hånd så du kun har let kontakt til munden..
Øv masser af parader og overgange til skridt..
Når det sidder 100% kan I gå videre til galop, samme princip, ingen løb, masser af overgange til skridt, trav parade osv...
Håber det kan hjælpe lidt
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
og hvis den stikker af ude i det fri så drej den ind på en cirkelvolte der langsomt bliver mindre og mindre indtil hesten har sat farten ned
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.042
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 6
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 582
Start helt forfra med indøvelse af stopsignalet.
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.745
tænder, sadel, evt skævheder i kroppen der gør ondt??
Hjælp han stikker af med mig..