816 visninger
|
Oprettet:
er jeg gammel og sur? {{forumTopicSubject}}
jeg er ved at blive en smule gammel tror jeg... for det irriterre mig sådan at når en starter en god tråd herinde, bombarderes den af 10-15 årige piger som VED BEDST.... en rigtig kedelig tendens, da mange bare har læst en håndfuld bøger.... i mine unge dage lyttede vi når nogle med mere erfaring talte, og det har vi, i min generation, lært en hel masse af.... ting som jeg nu frygter går tabt, fordi den unge generation simpelthen er opdraget til at de ved bedst.
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.785
maj 2009
Følger: 52 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 957
nov 2005
Følger: 50 Følgere: 51 Heste: 12 Emner: 6 Svar: 206
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 45 Svar: 1.133
men når det så er sagt så er der også rigtig mange søde unge piger og de skal selvfølgelig lære akkurat som vi har gjort
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 155
Mange af mine venner har opgivet Hg fordi de ikke gider den tone som er herinde, hvilket jeg synes er rigtig synd, da Hg kan give en masse på mange måder:-)
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
engang hvor jeg var til stævne, havde min hjælper sagt til pigen hun kunne tage en af hestene over i ridehuset og ride en tur (da jeg var 11 år ville jeg have hoppet af glæde).... pigen sagde bare: den gider jeg sku ikke at ride på, det kan du fandme selv.....
det er lidt den samme som hestepassere, nu skal de have penge fra de er ca 13år gamle.... dengang jeg var 13år passede jeg gladeligt for at få rideture og undervisning....
tiderne ændre sig.... og det går for stærkt for mit sind... jeg kan ikke følge med i den udvikling (som jeg i øvrigt også syntes går i den forkerte retning).
jun 2009
Følger: 63 Følgere: 57 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 177
men må så sige at det ikke kun er de unge der "ved bedst" men kan komme ud for at få rettet på "min" måde af alle aldre og det er ganske irriterende syns jeg
jun 2009
Følger: 63 Følgere: 57 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 177
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Men jo herinde er der af og til nogle unge mennesker med rundsave på albuerne, og hvad kan man sige. Fejl i opdragelsen. Jeg har endnu ikke selv børn, men positivt, så der også rigtig mange søde unge mennesker herinde. så må man bare filtrere de andre væk.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Men dermed ikke sagt, at jeg altid er helt enig med deres måde at udtrykke deres holdninger på...
Det kan dog lige så ofte irritere mig, når jeg høre "gamle garvede hestefolk" kritisere teoretisk viden og nedgøre denne i forhold til erfaring. Vi kan sikkert hurtigt blive enige om (håber jeg da) at det absolut bedste er en nogenlunde ligelig fordeling af viden OG erfaring, MEN samtidig mener jeg ikke, vi kan benægte, at det er den teoretiske viden, som er med til at hjælpe os med at gøre vores praktiske erfaring på den rigtige måde. Hvis I forstår, hvad jeg mener??
Jeg er også "bogorm" og har læst RIGTIG mange bøger om hesteadfærd, hestepsykologi, træningsmetoder osv. Dette har ikke gjort mig til ekspert, og der er helt sikkert områder, hvor min praktiske erfaring kunne være større, men samtidig synes jeg bestemt ikke, teoretisk viden skal forklejnes eller nedgøres til fordel for erfaring, for uden min teoretiske viden ville jeg sandsynligvis komme til at gøre langt større fejl og mere skade på mine heste i forsøget på at opnå den praktiske erfaring, end jeg kommer til med en god solid baggrundviden FØR, jeg kaster mig ud i at drage erfaringer.
Jeg synes, det er hamrende forkert at stille tingene op således, at viden bliver målt overfor erfaring. I min verden skal disse to ting fungere sammen. Viden er den grundsten, man drager størstedelen af sine erfaringer på. Hvis man bare prøver sig frem og famler i blinde uden nogen form for teoretisk viden, kommer man alt for let til at gøre noget helt forkert og måske endda i nogle tilfælde farligt og direkte skadeligt.
aug 2007
nov 2006
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 309
jeg var lykkelig bare jeg fik lov at ride og være sammen med hestene dengang jeg var yngre og har da stadig den holdning at jeg er glad bare jeg har en sund, glad og rar hest.. der er mange der ikk har den mulighed og det er synd at dem som så har det ik sætter mere pris på det og gider hører efter hva der blir sagt så de ka blive endnu bedre til det.
så kom jeg ud med det.. måske lidt rodet skrevet.. hehe
aug 2007
er jeg gammel og sur?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside