{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Uheld, uheld, uheld.. {{forumTopicSubject}}

Ja, nu vil jeg altså gerne snart vide om jeg er den eneste der er uheldig...!

Et af vores føl fik flået benet halt over under en boksdør og måtte aflives.

En hest fik spat i bagbenene og måtte aflives.

Et føl sidste år brækkede benet i boksen( !? ) og måtte aflives.

En pony fik en seneskade i det ene forben.

En anden pony har knælåsninger i begge bagben og er lige blevet oporeret.

En af vores hopper er lige blevet konstateret tom efter scanding, og er oven i købet også halt nu ! ! !

Alt dette er sket i løbet af de seneste 10 år. Er jeg den eneste !?
Vræææl, er træt af uheld...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uheld, uheld, uheld..
  • #1   12. jun 2010 nej. du er ikke den eneste..

min ridehest slog hoften skæv og fik væske i leddet så vi skulle vente på det var væk, i mellemtiden lavede hun unarturligt slid i bagbenen og blev meget halt og måtte aflives.

min ene hoppe smed en forstening i ottende måned sidste år.

min hest har lige fået konstateret en mislyd på hjertet.

og min højgravide hoppe er halt og den ikke aflaste pga vægten så nu har hun også overanstreng det modsatte bagbag..

dette er indenfor et år!

• #3   12. jun 2010 Juli vil lige sige at min hest jacki højgård har også knælåsninger i begge bagben, det gør ikke så meget, 9 ud af 10 der går det væk som 5 årig, du kan stadig ride mm. på den:)

• #4   12. jun 2010 Er glad for at vide at man kan være mere uheldig, men jeg er godt nok træt af det alligevel smiley

• #5   12. jun 2010 Nej bestemt ikke min liste er meget længere desværre

• #6   12. jun 2010 Image har døget med det i rigtig lang tid. Hun har slidt rigtig meget i hendes ryg, da hun har spændt. Jeg har slet ikke kunne gallopere hende, hun har haft rigtig mange smerter. Så det kommer helt an på hvor slemme knælåsningerne er. (:

• #7   12. jun 2010 Nej du er absolut ikke den eneste. I løbet af tre år har jeg mistet 5 af mine heste.

* Min pony og min ene hest blev aflivet samme dag. Den ene havde hovseneben syndrom, den anden spat.

* Min fem årige spring stjerne blev aflivet pga en blodprop.

* Den nye spring stjerne jeg fik, gik i koma og blev også aflivet.

* Og så blev min avlshoppe aflivet efter voldsom kolik i marts måned i år.

Desuden blev den ridehest jeg købte sidste år erklæret uegnet som ridehest efter mere end et halvt års halthed og så ville vi prøve at få føl i hende, men hun er stadig tom smiley

Så du er desværre ikke den eneste som er sindssyg uheldig, er virkelig led og ked af at tingene har udviklet sig sådan smiley

• #8   12. jun 2010 julie: Ja det kan jeg godt se:)

• #9   12. jun 2010 vi har mistet et føl inden det første halve år, de sidste 4 år i streg... desværre...

• #11   12. jun 2010 det er du bestemt ikke smiley
    min rideskole mistede 6 heste på 3 år to af årsagerne var pågrund af dyrelæge fejl ;( en af Kolik, en af at dens hoved sad fast og fik knækket halsen;'( de to sidste af alderdom. det var virkelig frygtelige tider ;(

håber hoppen der er halt får det bedre smiley

• #12   12. jun 2010 Tja.. På et år jeg jeg været ude for:
    - dødt føl, var ved miste hoppen
    - halthed, fremtid usikker
    - føl med ben problemer
    - spiserørsforstoppelse
    - kolik, resulterede i indlæggelse
    - udlån af hoppe som kom tilbage rad mager og ødelagt.
    - Hoppe med skulderproblemer og som ikke kunne optage mad, ingen diagnose kunne findes..

• #13   12. jun 2010 Sikke mange skader og dårlige oplevelser.. Jeg er hunderæd for at der sker min 1års hingst et eller andet. Vil bare ikke miste flere føl..

• #14   12. jun 2010 Jeg midstede 2 føl på samme aften og min hest( moderen) Lagde med hovedet i mit skød og var ved at dø...
    Min pony fik kolik 3 dage i streg og var ved at dø af det.. /:
    Min gamle pony blev bange og slog hovdeet op i en græn.. den blev aflivet 4 timer efter... )':
    Og det er ike helt det samme men min morfar og farfar døde uforklarligt med en uges mellemrum.. )´:

Og det er inden for 2 år.. /:
    Så jeg føler bare at jeg møder modgang hele tiden!!

• #15   12. jun 2010 Jeg mistede en ny indkøbt 3års barock hoppe sidste år. Hun døde ved frieser hingst i Randers efter 4 dage. Nåede at have hende i 28 dage.

Puhh..syntes at man høre for ofte at føl får benene under boksdøren.
    Vi stiller altid halmballer foran døren inde i boksen(hvis der er føl) og har heldigvis ikke oplevet nogle uheld

• #16   12. jun 2010 har også oplevet at der var 9 heste der blev syge af noget forgifted hø, en af dem døde! dette var et kæmpe tab ;(

• #17   12. jun 2010 Så er der også nogle der er heldige smiley
    Ingen af vores 5 heste har aldrig fejlet noget alvorligt, og det er nu 7 år siden vi fik den første smiley

• #18   13. jun 2010 Liselund: Siden det uheld med Arami (Som han hed), har vi lagt noget under boksdøren, så det ikke sker igen.! (:
    Jeg kan dog stadig have meget dårlige dage pga. det der skete sidste år, med i-Pod. Da jeg åbnede hendes boksdør, sad hendes ben helt forkert.. Hun blev aflivet et par timer efter, men vi aner ikke hvad hun har lavet.. smiley

• #19   13. jun 2010 Puhh.. det lyder heller ikke rart. Aldrig sjovt når der sker uheld med hypperne.

• #20   13. jun 2010 lige en til på listen jeg fik afvide idag..
    en af hestenes hove vokser indad og skal have sko på i et år oveni at stå stille i et år.. så er det ca 60% chance for det bliver godt..´eller skal han slåes ned.

Kommentér på:
Uheld, uheld, uheld..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce