{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Rygning - jeg gider ikke mere.. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens!

Jeg har røget i en del år efterhånden (8-9), og er ved at være godt træt af det.. Det lugter, det er dyrt, det ser frygteligt ud og så er det så pokkers usundt..
Efter jeg har fået min hest inde for cykelafstand, er det virkelig gået op for mig, hvor meget rygning har sat sit spor på min krop - på turen ud til hesten er jeg simpelthen lige ved at omkomme!
Jeg er helt og aldeles nået til et punkt nu, hvor jeg er klar til at stoppe - jeg ser kun negativt ved at være ryger..
Men men, jeg er simpelthen bange for at stoppe. Jeg har tabt mig 13 kg (mangler stadig 10), og min største frygt er at tage dem på igen..
Jeg kan heller ikke finde ud af, om det er smartest at gøre nu i ferien, eller om det er bedst at vente til bagefter, hvor jeg har en almindelig hverdag igen?

Jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer for rygestop, hvordan har i gjort det? Hvornår? Osv..

På forhånd tak.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygning - jeg gider ikke mere..
  • #1   14. jun 2010 Nu ved jeg ikke hvor du bor, men akupunktur skulle hjælpe rigtig godt, min mor stoppede med det som hjælp, og min mand prøvede også, han valgte dog at begynde i ugen op til hvor vi skulle giftes, det kunne han ikke lige magte så han røg i igen.

    Ved akupunktur fjernes trangen, og man kan få stifter i til at øge forbrændingen og tage en evt trang til det søde.


  • #3   14. jun 2010 Jeg har overvejet både hypnose og akupunktur, men er det ikke frygteligt dyrt? Jo, hvis det virker er pengene hurtigt "tjent ind" fordi man ikke længere skal bruge penge på cigaretter - men det kan virke uoverskueligt at smide en hulens masse penge efter noget, som man ikke er sikker på der virker.. Især når det er kombineret med SU og hest.. smiley
    Min stedmor fik nogle piller af lægen, som hjalp hende rigtig meget, jeg kan ikke huske hvad de hedder, det var også dyrt - men jeg har tilgengæld kun hørt positive erfaringer.. Jeg synes jeg har hørt blandede erfaringer fra både akupunktur og hypnose..

    Men ligemeget hvad, så tak for forslagene, det er bestemt noget jeg vil overveje, hvis andre metoder ikke umiddelbart virker.. smiley


  • #5   14. jun 2010 Nu er det 10 år siden jeg stoppede efter 29 års rygning.Jeg røg 20 cigaretter om dagen.
    Det er det bedste jeg nogensinde har gjort,du får det meget bedre fysisk,og du lugter ikke længere.
    Jeg tog lidt sugetabs,samt tyggegummi i 3 måneder,så var jeg afvænnet.
    Det eneste du skal være obs på er at mange bliver depressive i en periode..men det er normalt, og går over igen.
    Held og lykke,jeg håber det lykkedes for dig.


  • #6   14. jun 2010 For to år siden her d. 24 juli holdt jeg op med at ryge godt 20 grønne look om dagen.. Har ikke taget på eller haft lysten til at ryge. Jeg holdt bare op fra den den dag, jeg var midt i og å kørte det bare derudaf.. :o)

    Man opdager pludselig at man kan dufte ting igen på en meget skarpere måde end når man ryger. Ens hud blir også renere og pænere at se på når man ikke ryger. (syntes jeg).

    JJ


  • #7   14. jun 2010 Tusinde tak for alle jeres gode svar, hvor er det også bare dejligt at læse jeres succes-historier! smiley
    Jeg sætter rigtig stor pris på at i har taget jer tiden til at læse igennem og svare - jeg tror mit første skridt på vejen måske var at oprette dette emne, af en eller anden uforklarlig årsag.. smiley

    Line R: Hæhæ, ja - det er jeg skam godt klar over - men tror jeg hurtigt kunne ryge i fælden med at "stoppe" i munden, så er det bare med at finde et andet alternativ - enten noget frugt, eller noget som aktiverer hænderne..

    Men hvem ved, måske bliver det heller ikke så svært som jeg er bange for - én ting er sikkert - motivationen er der helt bestemt!

    Jeg har besluttet mig for at jeg vil være 100% røgfri 1. sepember. Der er længe til, men jeg er stadig i tvivl om, om jeg vil vente med at stoppe til jeg har en "normal hverdag", altså efter ferien, igen.. Jeg vil ikke sætte mål, som jeg på nogen måder tvivler på om kan lade sig gøre, så hellere sætte den dato, end sige "imorgen" 10 gange, og så bliver det ikke til noget. Nu har jeg lang tid til at forberede mig, læse den der rygestopbog og så videre.. Er jeg røgfri før, er det bare en bonus.. smiley


  • #8   14. jun 2010 *Emjays Mille* & Connie '

    Ja, det var faktisk slet ikke en dum idé med en rygestop-gruppe.. smiley

    Jeg håber det lykkedes for os begge to! ..Og godt tip med pastillerne og vandet.. smiley


  • #9   14. jun 2010 www.hestegalleri.dk/grupper/rygetopfordigdertagerdenbeslutning å er der en gruppe... velkommen til

    JJ


  • #10   14. jun 2010 bare gør det til en fast vane at cykle ud til din hest - din kondi bliver hurtigt bedrer! og så er chansen for at tage på meget mindre smiley

  • #11   14. jun 2010 Jeg har også hørt at den der "Endelig ikke ryger" skulle være rigtig god! Har selv overvejet at prøve at læse den! smiley

  • #13   14. jun 2010 Kender nogle stykker, de har dog stoppet fra dag til dig. og ja så det bare vigtigt med fokus på hvad der kommer i munden. og det vigtigt du husker fortsat at cykle.
    Kiloene kommer kun på en vej, det er med hvad man indtager, og da du super flot har tabt en masse og er obs på dette. så tror jeg nu ikke du skal frygte det så meget, du lyder meget bevidst og målrettet. som din krop bliver renset for alle de usunde stoffer, vil du nok nærmere tabe dig, ved du pludselig får mere energi og overskud. håber du vinder kampen,


  • #14   15. jun 2010 Endnu engang tusinde tak for jeres svar! Og for opmuntringen!
    Tina C: Tak for de pæne ord.. smiley Ja, jeg er efterhånden ret målbevidst, og det er måske nok egentligt rigtigt at jeg ikke behøver frygte det så meget, nu når jeg i forvejen har en del fokus på vægten - jeg ved jo hvad der helst ikke skal proppes ind, og hvad der skal.. smiley
    Det er simpelthen en kamp som skal vindes, ingen tvivl om det! smiley


  • #15   15. jun 2010 da jeg stoppede havde jeg altid en gulerod ved mig og når lysten kom gnaskede jeg den og drak et glas vand. og havde altid en kuglepen ved mig som kunne aktivere hænderne, jeg stoppede fra dag til dag, og ja det var sq hårdt, men det var rart at slippe for lugten, og at kunne smage det mad man stoppede ind i munden.. Cykle igen uden at "dø".
    Held og Lykke med at stoppe..


  • #16   16. jun 2010 Du skal være indstillet mentalt på at du vil holde op med at ryge. Så lykkedes det. Det samme gælder mht at tabe sig.
    Så kan du ellers tilføre alt det sjove.. Læg pengene du skulle bruge til smøger, til side. Brug dem til lidt luxus til dig selv, eller til noget nyt til hesten.


  • #17   16. jun 2010 gnask en gulerod hver gang du får lyst til en smøg.

    og hvis du ikke er 100% opsat på at holde med at ryge ja så falder du desværre nok i igen. motivation motivation og atter motivation


  • #18   16. jun 2010 Jeg takker endnu engang! Motivationen er helt klart i top - jeg har under hele mit "rygerliv" været klar over at jeg ikke ville kunne stoppe før motivationen var der helt - og det er den nu, jeg er så klar som jeg bliver.. Og hvor jeg glæder mig til at være røgfri!

    Hanne J: det var en god idé med at lægge pengene til side, jeg tror jeg vil bruge dem på et ridehuskort faktisk - der er ridehus på mit opstaldningssted, men har ikke haft råd til det - det kan blive min "gulerod"! Jeg har det godt med at have en gulerod, så tak for inspirationen til det.. smiley Jeg vil først købe kortet, når jeg er helt røgfri.. smiley

    Dinne: Tak for det! Det er da helt klart noget jeg kraftigt vil overveje! Tak for den rigtig fine information!


Kommentér på:
Rygning - jeg gider ikke mere..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce