{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

når forældrene komplicerer det hele... {{forumTopicSubject}}

hej mennesker.
Jeg er både heldig og uheldig at have 2 " gammeldags ryttere " forældre. Det gode er at de er hesteinteresseret og giver mig mulighed for at have 2 heste derhjemme. Men der er også en kæmpe ulempe, og det er at, de tror på den gamle ridestil ( kun bid, dominans, vise hvem der bestemmer osv ) og jeg tror på ridestilen hvor man ikke bruger bid, ved at hesten ikke kan være fræk, uden brug af dominans og tager det hele i et langsomt tempo. Jeg har en 5-årig vallak som vi har haft i et år nu, og jeg smed bidet væk med det samme fordi den simpelthen " flygtede " fra bidet rent fysisk. Derfor anskaffede jeg mig en rebgrime som jeg har brugt siden. Den har ikke rigtig forstået rebgrimens signaler endnu og han kan til tider blive meget forvirret, men jeg prøver og prøver og håber det til sidst lykkedes. Men så idag skulle min mor self. blande sig, fordi hun ikke mener jeg gør nok fremskridt. Hun sagde hun ville tage vallakken på næste ridetur, og jeg skulle tage vores hoppe. Problemet opstod da jeg sagde hun så skulle være forberedt på, ikke at ride med bid., hvor hun så kiggede overrasket på mig og sagde man jo kun kan styre hesten med bid. Jeg bliver så ked af det og sur, fordi hun kommer til at ødelægge mig og vallakkens fremskridt hvis hun pludselig rider med bid, og bruger de gamle hårde metoder. Hvordan skal jeg forklare kvinden at der altså findes andre måder at ride på, end den gammeldags med bid, hårde hænder og dominans? Jeg prøver virkelig, men mine forældre giver sig ikke, og mener det er mig der ikke har forstand på heste.... årg!
- undskyld det blev så langt. ;s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når forældrene komplicerer det hele...
  • #1   14. jun 2010 i såddane situationer handler det om at du skal "sælge>" historien/ teorien eller din viden til dine forældre. kom med alle de gode grunde o argumenter du kan for ikke at ride med bid, find en artikkel om det på nettet hvor der står en klog overbevisende forklarin på hvorfor man ikke skal rid med bid og fortæl de oplevelser og erfaringer du har med lige nettop den vallak med og uden bid og fortæ at den er bange/har flygted fra biddet. håber at det hjalp? held og lykke med det:)

  • #2   14. jun 2010 <b> DIG & MIG TIL VERDENS ENDE </b>: God ide. Jeg har også tænkt på at give dem bogen " I harmoni med hesten " som jeg fik til konfirmation sidste år. Der står nogen gode ting, som forklarer mine synspunkter. smiley

  • #3   14. jun 2010 lyder som en god idé:) håber at det lykkedes for dig og at du får gjort dine holdninger og synspunkter klare:).

  • #4   15. jun 2010 <b> Sara- Maria R </bv>: Vallakken har kun haft rebgrime på 4 gange i det hele, så jeg kan forstå den ikke forstår signalerne endnu, men hvis den bliver ved med at være forvirret, må jeg nok hellere søge hjælp osv. smiley Jeg har desværre ikke mulighed for undervisning eller at ride på en HMS-hest.
    <b> Mia Jensen </b>: Desværre har jeg svært ved at virke " trodsig" overfor mine forældre. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg plejer bare at blive ked af det og gå min vej. Når jeg har fået trænet vallakken i at tide bidløst og næsten uden tøjlekontakt, vil jeg vise dem det på marken. Så de kan se at det sagtens kan fungere i praksis. smiley


  • #5   17. jun 2010 <b> Mia Jensen </b>: Tusind tak. smiley

Kommentér på:
når forældrene komplicerer det hele...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce