{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min ponys hove Sprækker!
  • #1   7. jul 2010 Grrr... Kan ik få det link til, at fungere. Min pony er den gyldne på side 3, nederste række nr. 2. Hun hedder Nuggi. Håber I kan finde hende.

  • #2   7. jul 2010 jeg ville få en smed til at kigge på det =)

  • #3   7. jul 2010 Lad en smed kigge på hende. Desuden skal du sikre dig at den får de nødvendige vitaminer og mineraler, samt evt. give et tilskud af Biotin. Det er vigtigt for en god hovkvalitet.

  • #4   7. jul 2010 Jeg er begyndt at give hende Biotin. Min smed siger, at det ikke betyder noget så længe de ikke er lodrette, men jeg bryder mig ikke om at vokser. Jeg har købt noget irsk hov lotion, som jeg vil prøve at fugte dem med, men først vil jeg lade dem stå i blød 10 minutter, så de får lov at suge noget fugt. Når jeg skal have smed igen, vil jeg lige høre ham igen.
    Men er der andet jeg kan gøre?
    Jeg vil gerne have hende med på langtur senere på sommeren, men hun skulle jo gerne kunne klare det.


  • #5   7. jul 2010 sko på =)

  • #6   7. jul 2010 Hun har sko på alle fire. Det er hun nødt til, da vi rider en del på asfalt og grus.

  • #7   7. jul 2010 så er det mærkelig de sprækker sådan =(

  • #8   7. jul 2010 Hvis du kunne tage nogle billeder af selve hovene og ikke hele hesten ville det hjælpe, det er lidt svært at tyde når hovene bliver så små nede i græsset smiley
    Tag gerne billederne på på beton (fx en stald), hvor vi har KUN hoven forfra, bagfra, fra siden og nedefra (løft hoven, rens den - gerne med en børste eller vand - og tag et billede). Heheh, det ville hjælpe super meget på hvordan vi kan give råd ..

    Hvor ofte får hun smed? - sprækker/flager der falder af, kommer som regel af at hovene bliver for lange(naturlig mekanisme fra hovens side af), om hesten har sko på eller ej har absolut ingen betydning i den sammenhæng hoven er for lang.. hvilket betyder der skal oftere smed til smiley


  • #9   8. jul 2010 Du kan med en fil file lige over revnen lodret en rille på 2-3 mm. dyb, og igen 1 cm. længere oppe, på den måde kan du få revnen stoppet. Og så er biotin bare rigtigt godt, samt fodbad og godt med olie på bagefter for at holde på fugten.
    Det har vi succes med vores Belgiere, da de let får revnede hove pga. den meget vægt.

    Held og lykke : )


  • #10   9. jul 2010 Enig med Tine K! Stop revnen med en lodret rille, lavet med hovfil. Smører mine hestes hove med alm. madolie når de er tørre! Birkemosegård urter laver bla en urteblanding der hedder hovstyrkende urter! Er virkelig glad for dem!
    Og held og lykke!


  • #11   14. jul 2010 Carr Day and Martin vidundermidlet - Det virker effektiv og er bare super godt- læs mere her
    (link fjernet)


Kommentér på:
Hjælp, min ponys hove Sprækker!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce