{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Ny hest - foder :-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Skal snart have ny hest.
Den skal være min juniorhest i dressur, og den vil komme til at skulle træne dressur intenst i ihvertfald 40min ad gangen, 4 gange om ugen (MIN.), når den er i form igen.
Vi fodrer med Pavo herhjemme, og har tænkt os at blive ved med det, så jeg har prøvet at sammensætte noget foder, fra deres udvalg.
Jeg vil gerne have nogle som har forstand på det, til lige at bedømme. En der har noget tid, kan måske kigge forbi deres hjemmeside, og læse lidt om det foder jeg har kig på :o) http://www.pavo-hestefoder.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=36

Han vil blive fodret morgen og aften, og jeg har tænkt mig at gøre det således, at han vil få 3kg foder om dagen (1,5kg pr. måltid)
Han vil få 1,1kg Pavo AllSports ved hvert måltid som alm. grovfoder, og for at supplere med et foder som giver lidt mere energi vil han få 400g Pavo SportsFit oveni.
Udover det, så vil han få alt det hø han kan spise, da det ifølge min dyrlæge ikke er usundt at give meget hø - det holder blot tarmfloraen god.
Og så vil han efter en hård træningstime få lidt epo (alt efter hvad der står af anvisninger udenpå beholderen) for at genoprette salt- og væskebalancen :o) (epo = eAmino, vores dopingmiddel hehe.. ;o))

Hvad syntes i om den foderpan? smiley
Konstruktiv kritik modtages - jeg er blot 14år, og har ikke alverdens forstand på foder, men nu har jeg prøvet mig ad.. :o)

- MKN.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hest - foder :-)
Kommentér på:
Ny hest - foder :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce