Besøg af Ute Lehmann (:!!! {{forumTopicSubject}}
Ja.. I onsdags havde vi besøg af Ute Lehmann. http://www.horseinharmony.dk/
Fordi jeg har haft nogle problemer med min vallak darwin. Han har skabt sig åndsvagt ude til stævner. F.eks. Han stejlede helt lodret med mig til et stævne, fordi der ikke var andre heste. Hvis min mor ikke havde hængt i tøjlerne var vi væltet bagover. Han har også været helt åndsvag hvis der kom en anden hest ridende ude på vejen ved siden af ride banen, hvor han bare har løbet af med min mor. Så han har i alt bare været en meget besværlig hest. Alt det (Selvom der er meget mer) har min mor så ringet og fortalt til Ute. Så sagde Ute, at vi skulle sælge ham, for min sikkerheds skyld. Men.. Jeg ville ikke af min mit livs kærlighed? så hun kom ud til os om onsdagen, og på 10 min. Fandt hun frem til, at Darwin var en meget stresset hest. Hans muskel i hans helt var sten hård pga. Stress. Han kunne ikke forstå os 2 benede mennesker? Han råbte virkelig om hjælp sagde hun. Så hun øvede med at han skulle sænke hovedet inde i boksen og efter 5 min. Kunne han det. Så trak hun ham ned på banen og øvede noget med ham. Hun sagde at han virkelig var en stjerne pony, og at han bare var så dygtig.
<b> Ville lige ud med det, fordi det var som magi? - jeg kan virkelig anbefale Ute Lehmann. Det er hende som har trænet hesten fra Zafir filmen ;D Men jeg kan virkelig anbefale hendes, hvis du har en problem hest/pony! </b>
-Camilla...
jul 2005
Følger: 137 Følgere: 126 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.684
Ute har også hjulpet mig på rette vej med min vallak:)
Det var dog på et kursus, men det var jo ligeså godt:)
Men Ute er super god:)
Men men men... Det er ikke magi.. Det er forståelse;)
Som Ute selv siger "Hestetræning uden hokus pokus!"
apr 2009
Følger: 75 Følgere: 124 Heste: 3 Emner: 140 Svar: 536
jul 2005
Min er/var jo også problemhest!
apr 2009
jul 2005
Calidos blev købt af avler da han var 3, faktisk meget tilfældigt. Hun havde kigget en andne pony som hun købte, men da Calidos kom travende på folden, kunne hun ikke stå for ham, så han røg med.
Avler sagde at han var 4, men det har han ikke været!
De fik ham hjem og tilred ham. Uden problemer:)
Så solgte de ham til en pige (som pony) som ville bruge ham til dressur.
Calidos begyndte langsomt at udvise konfliktadfærd. Han bakkede og bukkede med hende.
Smed hende af flere gange osv.
Da hun ikke kunne klare ham mere solgte hun ham videre til en anden pige. Hun havde ham omkring 1½ år.
Efter 14 dage -1 måned var han sød, men så gik det ellers tilbage til det samme som hos hend efør. Han bukkede, stejlede og smed hende af.
Han kylede hende ind i en mur (forhindring) smed hende af efter at være løbet løbsk ca. 1 km, hvorefter han bukkede hende af så hun brækkede armen og var styg på banen.
Hun kunne simpelthen ikke klare presset mere, og byttede ham hoss en skjult hestehandler (vidste hun ikke noget om). Hetsehandleren sagde at hun ville bruge ham til stille og rolig ridning, og hun fik alt afvide om ham.
Efter blot 14 dage var han tilsalg igen.
Pigen der havde solgt ham senest spurgte ind til hvorfor, og det var fordi han var begyndt igen.
Så kommer jeg ind i billedet.
Jeg var ude og se på ham, og han var lidt doven, men stille og rolig og ikke mindst sød og rar. Jeg købte ham.
Da jeg fik ham hjem gik der omkring 14 dage, og så begydnte han emd at bakke. Dette blev værre og værre og til sidst havde jeg også hele smøren (7-9-13- bank bank) er jeg endnu (efter 1 år og 2 mdr) ikke røget af ham endnu.
Jeg vidste ingenting før jeg kom i ordenlig kontakt med pigen der havde solgt ham til hestehandleren.
Det har vist sig at Calidos er tilredet før han var klar rent fysisk. Det har givet ham nogle smerter, da han aldrig var vokset ud.
Fra han var 5 til han var 7 voksede han 6 cm. Det er ikke helt normalt.
Selvom smerten hørte op var han jo vant til at det gjorde onmdt.
Da han så fandt ud af at nu gjorde det ikke ondt, var adfæren indlært så grundigt, at det var 'for sent'. De var blevet bange for ham når han bukkede (forståeligt nok) så de havde ladt ham stå, holdte op med at gi signaler, for så stoppede han. Men det er lidt det samme som ros. Så faktisk har han fået ros for at udvise den adfærd.
Det har han gjort i 4 år.
Hende jeg har haft god kontakt til, havde kiropraktor, dyrlæge, massør, smed på ham flere gange udelukkende for at tjekke om der var noge ti vejen, og de fandt intet.
Så efter 8 måneder med det helvede og mange overvejelser om hvorvidt han skulle blvie eller væk, endte jeg hos Ute, og det var mit livs bedste beslutning!
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 56
jul 2005
apr 2009
jul 2005
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 56
Jeg var på kursus hos hende for mange år siden, inden hun blev "kendt".
jul 2005
apr 2009
jul 2005
Det var det jeg mente xD
apr 2009
jul 2005
apr 2009
jul 2005
Jeg rider dressur på ham, hvilket hele tidne har været min plan:)
Derudover bruger ejg meget tid på horsemanship's øvelser de dage jeg ikke rider;)
Men horsemanship er inddraget utrolig meget i min omgang med heste og i min daglgie træning, også i dressur;)
Jeg bruger de samme principper når jeg rider som når jeg træner fra jorden;)
apr 2009
Besøg af Ute Lehmann (:!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside