{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Vitaminer/mineraler. Hvad fodre i med? {{forumTopicSubject}}

Vitaminer/mineraler. Hvad fodre i med?

Jeg er ved at lave foderplaner til mine ponyer.
Men kan ikek finde ud af hvad for hvilke fodermidler jeg skal bruge til dem.

Min tænke var at foder med prima via grovfoder, såsom hø/wrap og roepiller/grønpiller. Men de skal jo også have lidt vitaminer og mineraler ved siden.

Hvad for nogle bruger i og hvorfor?

Mit ønske er selvfølgelig at foder dem på den bedste måde for dem så de både er dækket ind med vitaminer og mineraler men også at fodre dem efter hvad deres fordøjelsessystem er beregnet til, undover det også så billigt som muligt, da kvalitet og pris jo ikke altid hænger sammen smiley

Plus hvad ville i anbefale til et føl fra i år ?

Det skal dog siges at de foderplaner jeg selv udregner, vil blive tjekket af en dyrlæge så jeg er helt sikker på det er iorden det jeg vil give dem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vitaminer/mineraler. Hvad fodre i med?
  • #2   29. aug 2010 Det bliver alt for dyrt hvis jeg selv skal kører over og hente det eller få det sendt smiley

• #4   29. aug 2010 De kører på de der sommer vitaminer (bolsjer).
    Men de er jo lidt dyrer sådan nogen smiley Også synes jeg ikke de er vildt optimale om vinteren, da de jo er beregnet til når hestene går på græs smiley

• #5   29. aug 2010 Jeg bruger Equifirst produkter Energy Start og Linamix til min Irish Cob.
    Energy Start er:
    Vitaminer & mineraler i høj kvalitet:
    Energy Start er meget koncentreret i vitaminer, mineraler og mikronæringsstoffer, og kan derfor anvendes til
    heste, som kun behøver små mængder foder.
    Energy Start er et foder med et højt niveau af tilgængelig energi og proteinkæder (inkl. essentielle
    aminosyrer). Det kan kombineres med korn, da indholdet af calcium er højt.
    Energy Start kan bruges som ekstra tilskud til vores fuldfoderblandinger, hvis hesten ikke skal have de
    anbefalede mængder (f.eks. pga. overvægt).
    Energy Start er meget velsmagende og selv kræsne heste spiser den med god appetit.
    Anvendelse:
    Anvendes som tilskud til grovfoder (hø/wrap/halm) og er fuldt dækkende med vitaminer/mineraler ved
    nedenstående anvisning. Energy Start indeholder ikke omega-3 fedtsyrer og kan med fordel kombineres
    med Linamix.
    Dosering: plus hø/wrap 1-2 kg. pr. 100 kg. hest
    Vedligehold til heste i let eller ingen arbejde, velegnet til nøjsomme.
    Mængden af Energy Start bør dog ikke være mindre end
    vedligeholdelsesdosis.
    100 g. pr. 100 kg. hest pr. dag,
    + evt. Linamix
    Det syntes jeg virker rigtig godt til min:o)
    Hilsen Mette

• #6   29. aug 2010 Nu skal mine nok ikke have Linamix, da jeg har erfaret ved dem alle, at de hurtig kommer til at lige højdrægtige ponyer selvom de ikke er det. Og især den ene skal jeg være meget påpasselig med, da vi tror den måske var forfanget sidste sommer, pga nogle hove problemer vi har kæmpet lidt med, også har den tendes til at blive ultra fed bare ved at kigge på græs smiley

Ved du hvad det koster?
    Og har du evt en nærings og råvare indhold på det? Da jeg skal have det ind i min foderplan smiley

• #7   29. aug 2010 Hej, du kan tjekke det her. Jeg mener jeg giver 180,- for 25 kg og min får så 400 gr. dagligt og 200 gr. Linamix
    http://www.equifirst.eu/afbeeldingen/File/brochure08_web.pdf

• #8   29. aug 2010 Ser lige på det, tak smiley
    Mine små ponyer fik 30 gr linamix sidste vinter og det tog de skam på af smiley
    Så de er ret trivelige

• #9   29. aug 2010 salvana vitaminer/mineraler, godt og billigt, Giver eggermanns Gold nu men der kommer han i underskud af kobber og må så supplere med det. Jeg går over til salvana igen, en blodprøve sidste år hvor han var på det viste han var fuldt dækket ind.. smiley

• #10   29. aug 2010 lige nu kan for mine vitaminer fra salvane, plus lidt af st. hippolyt naturmusli, og lidt lucerne.

Til vinter når de kommer ind om natten får de fuld dosis af naturmuslien, lucerne, og hø adlibitum..

En sæk (20 kg) musli koster 180 kr, og for at en heste i normal træning skal der fodres med 100 g pr 100 kg legemsvægt. Så det er ret billigt, og jeg synes det er super godt, og mine trives på det... Hvis du fodre med masser af hø, behøver du ikke supplere med andet foder...

Til følet kan jeg anbefale brogårdens fase 1....

• #11   30. aug 2010 Hvis du bare gerne vil fodre med grovfoder + vitamin/mineral, så vil jeg også anbefale Salvana.
    Mine får udelukkende grovfoder af god kvalitet, og så 50 g. Salvana om dagen.

Det er nok den billigste måde at holde hestene dækket ind på på en fornuftig måde smiley
    Jeg kan fodre 3 store ponyer for under 1000 kr pr måned. incl ALT.

Du kan købe det i foderlageret i Kolding:
    (link fjernet)

• #12   30. aug 2010 jeg bruger vitaminbrikkerne fra Pavo og er rigtig glad for dem. jeg har tinkere, og deres hårpragt bliver simpelthen kedelig, hvis jeg stopper med brikkerne.
    Jeg har før brugt salvimin grøn, og det var jeg også glad for, men stoppede med det da de lige fordoblede prisen på det.

Mine går på græs fra 1 april til 1 nov. hvor de udover græsset får pavobrikker. Fra 1 nov til 1 april får de stråfoder og ligeledes pavobrikkerne.
    Har jeg en jeg rider meget eller som skal til kåring, og derfor skal trænes meget og skal bruge noget ekstra energi, får de noget helt almindeligt, udskældt pillefoder ved siden af der hedder hestespark.

• #13   30. aug 2010 Hm... jeg er nok ikke den rette til at svare i denne tråd, for jeg fodrer dyrt... Mine får Hesta Mix Müsli og Struktur Energetikum fra St. Hippolyt (føllerne får Fohlengold) + god kvalitetshø. smiley

Og det koster mig vel cirka 600-800 kr. om måneden pr. stor hest...

• #14   30. aug 2010 Ja, de fleste ved jo, hvor jeg står, og efter at have boet med Pernille Snitkjær i 3 dage såååååå.... Pyh...

• #15   30. aug 2010 Jeg er gået over på Travo Performance!!

Det er bare SUUUPER og har med deres ny prdukter overhalet de andre vitamin/mineral mærker med flere længder.

Gå ind og læs om det evt. smiley

• #16   30. aug 2010 Sabrina & Mac Neal: Nu bliver jeg jo lige lidt nysgerrig smiley
    Hvad gør de bedre/ anderledes end de andre producenter?

Kommentér på:
Vitaminer/mineraler. Hvad fodre i med?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce