{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sur stråle s;
  • #1   6. sep 2010 Det bedste er Trush Buster. Det koster ca 200 kr for en bøtte. Den holder i meget lang tid. Smeden bruger det selv. Den surstråle buster der er fra Blue Hors er intet værd.

• #2   6. sep 2010 er helt enig, allerede på få dage kan man se en forskel..

husk at vaske strålen i sæbespåner også nede i revnen..

• #3   6. sep 2010 hmm den fra Blue Horse er jeg nu ganske tilfreds med.. har fjernet en slem sur stråle med den.
    Mine har ikke haft sur stråle siden sidste forår.
    Bruger den forebyggende 2 gange om ugen, og selvfølgelig en tør boks.

• #4   6. sep 2010 Jeg har så ikk haft stor held med Thrush Buster eller blåsten...

Men det er heller ikk kun symptombehandling man skal have gang i....

For det første, så skal man prøve at fjerne årsagen: fugt og basiske stoffer, som angriber og skader hoven, det gælder fx tørre folde og rene bokse

Men hvis det har bidt sig nok fast, så er det ikk nok at bare fjerne årsagen, så må man også angribe bakterierne på det ødelagte væv, så nyt og sundt kan gro frem uden at blive ødelagt af bakterierne....
    Jeg prøvede mange ting (bl.a. diverse medikamenter man kan få af smede, i hesteforretninger og blåsten), men det hjalp ikke, også selvom jeg var mere aggressiv, end der stod man behøvede... Nogle har haft gode erfaringer med æbleedike(som er surt, og vil kunne modvirke det basiske), det vil jeg nok anbefale først at bruge, da det er den billigste og letteste måde at behandle på

Det var dog heller ikk nok til min hoppe. På hende hjælper det rigtig godt med en blanding af at vaske hoven i dette produkt ( http://hovfokus.dk/product_info.php?cPath=23&products_id=50&osCsid=0bca7511631233dbdf6e26969c70a0a0 ) et par gange om ugen samt at hælde lidt teetrea oil(kan købes i matas) i de resterende gange i løbet af ugen

Men husk på, hvis noget af hovens væv er angrebet, så det er "forsvundet", vil det ikke være nok med en uges behandling. I stedet skal man behandle til lugten er væk OG hoven er vokset ud igen + lige et par dage, måske endda en uge for at være på den sikre side smiley

• #6   7. sep 2010 hvordan bruger i æbleeddiken?

jeg har selv haft brugt blue hors sur stråle og har virket fint på min smiley

• #9   8. sep 2010 okaj, tak for svar smiley

Kommentér på:
Sur stråle s;

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce