{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

OBS! Muk skal tages alvorligt. {{forumTopicSubject}}

Ja Fakir blev flyttet til et nyt sted hvor det var meningen vi rigtig skulle igang igen også her over vinteren, da jeg bevidst har valgt et sted med ridehus.

Men men men, han ankom fredag d. 27 august og ugen efter, sådan ca midt i kom jeg ned til en hest med hævede bagben.
Første troede jeg at det var mig som den var gal med (kan til tider være lidt hypokonder? overfor mine dyr), men nej de andre som så på ham bekræftede at han havde hævede ben. Så jeg gik igang med at strigle ham på benene, da de var mudret til. Jeg opdager så at han har lidt muk fordelt fra koden og op til hasen i små sår (De kan ikke ses men mærkes). Vi gik igang med den store vaske tur hver eneste dag, men det blev ikke bedre. Og da jeg aldrig har stået ed en hest, som havde muk og hævede ben samtidig, skulle det jo undersøges på nettet, der læste jeg så at hvis de hævede af det kunne det var et tegn på lymfangitis (betændelse i lymfekarne også kaldt blodforgiftning).
Så dyrlægen blev kontaktet idag d. 06 september, da jeg allerede havde blidt mig selv ind at han havde fået det og da dyrlægen så kom bekraftede han delvist det jeg havde bildt mig ind.
Han var ved at udvikle Lymfangitis, dog havde vi heldigvis taget det i opløbet så han forsikrede mig om det nok skulle forsvinde i løbet af nogle dage med en behandling, så nu er han under en 6 dages behandling.

Så nu må vi se om det forsvinder, da der formodenlig er mange jordbakterier der hvor er kommet han, da flere af hestene har muk ellers må han væk derfra.

Så til alle jer andre, man skal virkelig tage muk alvorligt også selvom det kun er lidt, det kan hurtig udvikle sig. Det udviklede sig fra dag til dag med Fakir.

En lille advarelse til jeg andre så i ikke oplever det samme som mig, da heste som får lymfangitis kan risikere at blive uanvendelige og evt skal aflives. Sådan en hest har været opstaldet samme sted som mig engang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OBS! Muk skal tages alvorligt.
Kommentér på:
OBS! Muk skal tages alvorligt.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce