{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Dækken - undertrøje {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, håber i kan hjælpe mig, da jeg er rimelig fustreret.

Jeg har en lille dejlig ox dreng på 5 år. Sidste år da jeg købte ham besluttede jeg at han skulle have dækken på for ikke at tabe for meget huld. Han har en tendens til at tabe sig meget hurtigt, og sætter intet vinterpels.

Her er det så problemet opstår. Når han har dækken på får han store slid mærker på skuldrene, som senere bliver til sår.
Så jeg købte en undertrøje, for at forhindre slid på skuldre. Men så fik han slid mærker i manen - som så udviklede sig til et slemt sår.

Alle jeg har snakket med om det, siger at den eneste grund de kan komme på er at det er han race der har ekstra følsom hud, så derfor skriver jeg til jer.

Jeg vil lige oplyse at Capri er vokset over 15 cm i højden(over 160 cm), og 2 bomme i breden i år(nu fit 4), og har ikke råd til at købe dyre dækner hele tiden, for at løse det på den måde, ihvertfald ikke før han sætter farten ned med hensyn til at vokse.

Har i nogle råd?
Jeg har købt 2 forskellige slags undertrøjer som gør det samme, og alle rideudstyrs forretninger siger at der ikke findes andre slags som de kan skaffe.

Jeg åben for forslag med hensyn til dækner, hvis i kender nogle dækner der er specielt gode til arabere.

Håber i kan hjælpe mig


Kommentarer på:  Dækken - undertrøje
  • #1   30. sep 2010 Hvor høj hals har dit dækken og hvad materiale er undertrøjen af?

    Jeg bruger en undertrøje str cob i tyndt neopren materiale og et dækken med halvhøj hals til min araberdreng på 160+. Det at der er højere hals, gør at der ikke kommer det tryk over manken, ihvertfald på min. smiley


  • #2   1. okt 2010 Det ene dækken har halv høj hals, og det andet er normalt, altså uden hals. Problemet med dæknet er jo ikke at det trygger ved manken, men at det giver slemme slidsår.

    Jeg ved faktisk ikke hvad stof det er, men det er meget tyndt, og glat, tror det er neopren, og fungere godt til det med skuldrene. Den ene jeg har prøvet er den billige model som bare går ned over bringen og sidder fast under maven. Og det andet jeg har prøvet er ned over bringen, med stof ned imellem forbenene og som så sidder fast rundt og maven. Dette er den dyere model jeg har kunne finde, som netop skulle forhinde at den slider og gnaver i manen, og herved også giver sår.


Kommentér på:
Dækken - undertrøje

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce