{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Canon EOS 1000D
  • #2   4. okt 2010 Sabina: Mange tak for svar, synes billederne er super fine. smiley

• #3   4. okt 2010 Canon EOS 1000D er efter min mening til almindelige mennesker der ikke ønsker noget fancy kamera og ikke interesserer sig vildt for fotografering.
    Dvs. folk der bare bruger kameraet engang imellem til familiefester, ferier og lidt i hverdagene.

Jeg synes ikke at man som foto entusiast (uanset niveau), skal købe et 1000D, da det ikke har de bedste egenskaber.

Det kan kun gå op til ISO 1600, og det gør den altså ikke ret godt - Dvs. ridehalsbilleder er typisk grynede/kornede/grumsede fra dette kamera.

Udendørsbilleder (specielt i solskin) kan de fleste kameraer jo gøre fint, og det er da også helt klart 1000D'ens stærke side.

Kameraet er ikke et jeg vil anbefale dig, hvis du ønsker at tage ud, og fotografere for andre - Hvertfald ikke hvis du forlanger lidt lommepenge for det.

• #4   4. okt 2010 Sipo: Jeg havde heller ikke tænkt mig at tage på fotojobs eller sådan noget. xD
    Jeg ville bruge det som et 1. gangs kamera, også ønske mig et bedre i konfimationsgave, hvis interessen holder ved. smiley

• #6   4. okt 2010 © Sabina Müller. [RESR] - *RIP Pinocchio.*
    Jeg har haft et 1000D i hånden og er ikke imponeret.
    Kender skam sagtens til at indstille et kamera og ja, måske kan det tage ok billeder, men så skal hallen være meget lys og god at fotografere i.

Personligt synes jeg, at det er et kamera, der producerer alt for meget støj ved høje ISO'er.

Jeg vil meget hellere anbefale (jer begge) et Canon EOS 500D eller et Canon EOS 550D smiley

• #8   4. okt 2010 Sipo: Jeg har ikke penge til sådan et dyrt kamera, men det er uden tvivl bedre en 1000D. smiley Men jeg ville ønske mig sådan et kamera til min konfirmation, hvis interessen holder ved. Men tusind tak for svar! smiley

• #9   4. okt 2010 <b>© Sabina Müller. [RESR] - *RIP Pinocchio.*</b>
    Hvis du føler dig angrebet af min mening om dit kamera er jeg da ked af det, for det var ikke meningen.

Men der blev spurgt om hvad andre synes om kameraet og dette har altid været min mening om 1000D'en.

Selv om jeg så ikke skulle være fotograf, men kun blev på amatør basis ville jeg ikke eje en 1000D smiley

Ville nemlig gerne have muligheden for at tage billeder i ridehal af en kvalitet, som jeg selv vil stå inde for.

<b>BELS: Danja&Louise Team Lyserød. smiley : D</b>
    Det synes jeg er en god idé smiley
    Det er også godt at være sikker på noget, før man begiver sig videre ud i det ..

• #10   4. okt 2010 jeg har et 1000d og vil sige at det er god til at tage udendørs billeder hvis der er sol, men hvis det er dårligt vejr bliver billederne ret utydeligere, når jeg skal tage bileder i ridehal blir de nogenlunde gode i en lys hal, ellers blir de bare grumsede, desværre så jeg har fortrudt købet af mit kamera

• #11   4. okt 2010 Jeg har et 1000D
    Og jeg syntes at det er super godt! Specielt hvis man ikke vil mere end dig ;D

Kik min hjemmeside, hvor alle billeder er taget med det ;D
    www.miagroenning.dk

• #12   4. okt 2010 Sipo:

Hvorfor vil du forslå Canon EOS 500D eller et Canon EOS 550D frem for et Canon 1000D?

Hvad er forskellen? ;p

• #13   4. okt 2010 Hvis vi kigger på f.eks. ISO, mp og video så se her:

1000D
    - ISO 100-1600
    - 10,1 mp
    - Ingen video funktion

500D
    - ISO 100-12800
    - 15,1 mp
    - Video funktion

550D
    - ISO 100-12800
    - 18 mp
    - Video funktion

• #15   4. okt 2010 Mega pixels ..

• #16   4. okt 2010 MP = megapixels

MP har som sådan kun en betydning ved print, da de afgøre hvor store print man kan lave, samt flere mp giver flere detaljer i billederne, ved store print smiley

Tag fx. canon 40D stadigvæk et super kamera trods sine 10 mp smiley

Så mp må ikke være alt afgørende ved valg af kamera, for der endnu en faktor som spiller ind i kamera fra 1000D og op til 7D og vise 1D kamera, er sensorens størrelse, og jo flere mp man propper ind i disse kamera, jo mere støj kan man ofte få på billederne, så er vi i den billige ende af kamera, er man oftes bedre stillet med 10 mp frem for 18 smiley

• #17   4. okt 2010 Men desværre for 1000D'en er den ikke god til støjreduktion på trods af sine 10 mp ..

• #18   4. okt 2010 Jeg startede selv med et spejlrefleks kamera, der er dårligere end Canon 1000D, da det var hvad jeg havde råd til dengang. Jeg har taget mange gode billeder med det og har man ikke de store ambitioner kan et 1000D dække mange behov. MEN det egner sig absolut ikke særligt godt til ridehusbilleder!

Et Nikon D3100 eller et Nikon D5000 koster lidt mere end et Canon 1000D og er ikke lige så "dyre" som et Canon 500D. De kan bruges i ridehus - Nikon D3100 er efter specifikationerne en tand bedre end Nikon D5000 til ridehusbilleder.

(",)

Kommentér på:
Canon EOS 1000D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce