{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Canon EOS 1000D {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har før søgt råd om hvilket canon kamera jeg skulle købe.

- Jeg vil høre, hvad synes om dette kamera?

Jeg har nemlig mulighed for et købt en brugt (der er brugt forholdsvis lidt - min veninde sælger det) til 1500 kr.

Må jeg se nogle af jeres billeder der er taget med dette kamera? Og hvilke linser har i brugt?

Kameraet skal bruges til at kunne tage billeder heste /hunde / mennesker i bevægelse. Gerne i ridehus også.. (Ved det kræver en del) og kan det tage billeder indenfor?

Mvh Sofia.
- Jeg håber i vil give jer tid til at svare!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Canon EOS 1000D
  • #1   5. aug 2012 Jeg har det, og er ikke tilfreds. smiley Det er et amatør/begynder kamera, og efter et år, ønsker jeg noget med højere megapixel. Det kan ikke filme, men tager fine billeder, på hyggeplan smiley
    Ville tage et af dem under 1000D, hvis jeg skulle vælge nu.

Kig forbi mine heste, de billeder er taget med mit kamera smiley
    Held og lykke.

• #2   5. aug 2012 Linse der har jeg brugt Canons eget 28-55 og to Tamron. Den ene er 55-200 og min nyeste er 28-300 smiley

• #3   5. aug 2012 det skulle gerne kunne tage fine billeder og gerne indenfor, men det skulle gerne være fint som begynder kamara (:

• #4   5. aug 2012 Canon EOS 500D eller 550D kan også filme og tager meget gode billeder, der er vist også en nyere model men kan ikke huske hvad det hedder

• #5   5. aug 2012
    Linsen er det glas der er på et kamera, det hedder et objektiv det der kan zoome osv. :o)

Jeg har det og er fint tilfreds med det som begynder kamera så man lige lære tingene og kende, efter nogle år vil jeg nu gerne have et andet.

Det er vist udgået og 1100 D er kommet ind istedet for, det kan filme.

Alle billeder på min profil er taget med det - men som du kan se, så kræver et spejlrefleks man kan indstille det. Ikke alle mine billeder er tydelige, det er pga. indstillingerne ikke passede til vejret og farverne.

Mit objektiv har været et sigma 70-300mm.

• #6   5. aug 2012 Jeg har et album med billeder der er taget med dette kamera. Jeg har dog solgt det nu, fordi jeg gerne ville have et der kunne mere smiley

• #7   5. aug 2012 Vil for det første sige det er total overpris hvis du skal give 1500 kr for et brugt 1000D smiley

Altså nu har jeg ikke selv haft et 1000D, fordi jeg simpelthen synes det er et alt for "dårligt" kamera, hvis man gerne vil gøre rigtig meget indenfor fotograferingen smiley
    Alle dem jeg har snakket med om kameraet, har sagt at det er et "plastik-kamera" og meget nybegynder, det er ikke et kamera du skal regne med tager fantastiske billeder indenfor, pga de selvfølgelig fra Canon's side har sparet på MP og andre vigtige ting smiley

Jeg synes hvis du gerne vil have lidt mere ud af din fotografering, at du skal spare op og så købe et 500D, 550D eller 600D smiley Da disse er langt bedre og giver bedre billeder smiley

• #8   5. aug 2012 Okay. Tak for jeres svar. Så tror jeg hellere at jeg må spare op. Har et Olympus E-510 nu, men det er desværre ved at gå i stykker. Eller det kan ikke forkusere i manuel indstillingerne. Kun når jeg sætter det på "sport, portræt, landskab" osv. Det er jeg efterhånden godt træt af.

• #9   5. aug 2012
    Kameraet kan sagtens, sagtens tage gode billeder.
    Det handler i høj grad om fotografen og objektivet.

Men ulempen ved kameraet er bla. at den ikke har en så høj ISO.

Så derfor er det glimerende som begynder kamera og til at lære Canon's fuktioner og kende og lære at bruge et spejlrefleks.
    Har ikke haft brug for at kamera der kunne mere fancy ting, før jeg lærte det her ordentligt og kende.

• #10   5. aug 2012 jeg ville også heller sparer op til et Canon EOS 500D eller 550D eller 600D, det lyder som om de er i bedre kvallitet, har selv 500D og syntes det er et super kamara

• #11   5. aug 2012 Jeg har et EOS 1100D, tror det er meget det samme? Det er i hvert fald også et begynder kamera, men som jeg synes tager super fine billeder! Jeg tror den eneste forskel på det er om det kan filme. Hvis det er det, og du ikke har noget imod et "begynder kamera", så synes jeg at 1500 det er et godt tilbud. smiley

Evt. se mine billeder her: http://www.facebook.com/KriegbaumPhotography

• #12   5. aug 2012 Det er et virkelig godt kamara, efter min mening:)
    Du kan se mine billeder her: http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/373406-fotos_med_mit_nye_kamara__
    Hilsen Line smiley

• #13   6. aug 2012 1000D er fint til billeder i solskinsvejr. Men hvis du vil tage billeder i Ridehus, vil jeg ikke anbefale det. For højeste ISO er noget lavere på 1000D end på 500D, 550D, 600D og 1100D.
    Det kan lade sig gøre, at tage billeder i ridehus med et 1000D, hvis du anskaffer dig et meget lysstærkt objektiv (f/1,8 eller f/1,4). Men somme tider har man brug for både et lysstærkt objektiv (f/2,8 eller lavere blændetal) OG høj ISO, for ikke at få slørede billeder.

(",)

• #14   6. aug 2012 Vil anbefale et Nikon D3100

• #15   6. aug 2012 det nye 7D er vist også rigtig godt (:

Kommentér på:
Canon EOS 1000D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce