{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

TIL PARTER - Hvordan gør I? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Dette er spørgsmål til alle dem der har private parter på heste (altså er parten)
Muligvis også dem der har parter på deres hest, eller folk der har været parter.

Her er nogle spørgsmål:
Hvad var vigtigt for jer, da i søgte part?
Hvad kiggede i meget på ved stedet? Ved ejeren? Ved hesten?
Hvad var jeres største krav?
Hvis I har haft en part, hvor længe holdt den så, og hvorfor stoppede I?

Spørgsmålene minder nok meget om hinanden, men det er de emner ved det jeg godt kunne tænke mig, at I kom ind på.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TIL PARTER - Hvordan gør I?
  • #1   9. okt 2010 tak for svaret. smiley

  • #2   9. okt 2010 Jeg har godt nok min egen nu, men har haft halvpart på 4 privat heste.
    Kan lige nævne den seneste.
    Hvad var vigtigt for jer, da i søgte part?
    Hovedsagligt at størstedelen af de krav, jeg havde blev opfyldt. Og det var meget vigtigt for mig at ejer og jeg var enige, og at jeg fik de dage som jeg var interesseret i at ha'.
    Hvad kiggede i meget på ved stedet? Ved ejeren? Ved hesten?
    Ved ejeren var jeg meget opmærksom på at vores ridestil lænede sig nogenlunde op ad hinanden og at vi ville kunne enes. Ved hesten tænkte jeg altid meget over, hvad jeg kunne nå med den her. Men hovedsagligt om vi passede sammen.
    Hvad var jeres største krav?
    At hesten og jeg passede sammen. At den kan eller ville komme til at gå omkring LA i dressur og måske ville kunne komme til at springe, hvis den ikke allerede sprang lidt.
    Hvis I har haft en part, hvor længe holdt den så, og hvorfor stoppede I?
    Min seneste part havde jeg uofficielt part på i 5 måneder, og officielt i 1 måned. Jeg stoppede da jeg købte min egen.


  • #3   9. okt 2010 Hvad var vigtigt for jer, da i søgte part?
    - Jeg kiggede mest på om hesten og jeg kunne sammen. I Pedros tilfælde fik jeg faktisk et meget dårligt indtryk da han hverken var til at fange på folden, løb rundt om mig når jeg trak ham, kunne ikke stå stille når man sad op og stak af med mig da jeg satte i trav. Alligevel valgte jeg ham, for kemien var der bare imellem os, så tænkte at det andet kunne vi arbejde på (og vil gerne sige at alt er "kureret", udover det med at stikke af - det er dog kun på tur alene) smiley

    Hvad kiggede i meget på ved stedet? Ved ejeren? Ved hesten?
    - Jeg kiggede overhovedet ikke på stedet, for det var intet kønt syn! Hjemmelavede bokse, gammel grisestald og det rodede med mandens værktøj over det hele, den ridebane vi havde var bare et stykke på en sideliggende mark, som var indhegnet (den gik endda ned af bakke). Men da jeg faldt for hesten var alt andet ligegyldigt, så ville jeg kunne leve med forholdende!
    Ejeren var rigtig sød, og trods jeg kun var 13 år, tog hun mig nu alligevel alvorligt. Hun hjalp mig rigtig meget, da jeg på et tidspunkt var blevet så bange for Pedro at jeg ikke kunne håndtere ham, og det betyder altså meget.

    Hvad var jeres største krav?
    - Mit største krav var, at hesten var ridebar og høj. Pedro opfyldte faktisk de krav, bortset fra at hesten ikke kunne galoppere (dvs. anspringende var overhovedet ikke indarbejdet og når han endelig kom igang gik han i stå halvvejs), forstod ikke det at blive bøjet og var generelt rigtig svær atholde igang.
    Dengang tror jeg ikke rigtigt jeg tænkte mig om, da jeg sagde ja til parten... - men den var jo gratis!

    Hvis I har haft en part, hvor længe holdt den så, og hvorfor stoppede I?
    - Pedro har jeg haft part på i snart... 3 år on/off. Jeg stoppede to gange, fordi han blev ved med at smide mig af, hvilket simpelthen gjorde mig SÅ rædselsslagen, for det var satme langt at falde! Det var så der hvor ejeren hjalp mig igang med at træne HMS med hesten, hvor han vandt min tillid igen - for han ville jo intet ondt. Den anden halvpart (som nu ejer min lejehest, som også er Pedros halvsøster) hjalp mig igang med ridningen, og så kørte det på skinner igen.
    - - Det var faktisk de eneste grunde til at jeg stoppede dengang. Jeg rider ham stadig når jeg er hjemme i weekenderne fra efterskolen, og jeg har ikke planer om at stoppe, for jeg elsker den hest smiley Hvis jeg endelig skullestoppe, vil det være fordi jeg flytter.


  • #4   10. okt 2010 Tak for jeres svar smiley

    Kom gerne med flere.


Kommentér på:
TIL PARTER - Hvordan gør I?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce