{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Kan de får orm igen efter kur? {{forumTopicSubject}}

Mit føl er snart 7 mdr. hun fik sin første ormekur for en lille måned siden inden hun blev tage fra sin mor og flyttet i følbørnehave her går de 5 sammen. Hun har ikke haft behov for ormekur hjemme hos mig selv derfor fik hun den først nu.

Jeg syntes hun ser lidt vommet ud nu og lidt mere tynd ved ribbene, og ved godt hun er begyndt at sætte vinterpels og ser lidt mere pjusket ud og i hendes alder kan de se lidt ranglet ud, men hun har været så fin og rundt at se på her i sommer. Hun er jo også kommet væk fra sin mor og tænker at hun kan have tabt sig lidt......men hun spiser fint sit følfoder og får hø ad libitum så hun mangler ikke noget på den konto.

Kan et føl få orm igen selv om de lige har fået ormekur eller er det bare fordi hun ændre facon nu??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan de får orm igen efter kur?
  • #1   11. okt 2010 Ja de kan godt få det igen, hvis nu en af de andre heste har det. =)

  • #2   11. okt 2010 Hejsa

    Ja, føl kan godt få orm igen, man skal faktisk behandle føl fra de er omkring 4 uger og så gentage behandlingen flere gange, indtil vi når vinter, hvor ormene går i dvale, så du skal nok lige behandle hende en ekstra gang her inden vinter :o)
    Du kan ringe til dyrlægen og få en ormekur til hende og husk at fortælle det er et føl du skal behandle, så du får den rigtige ormekur.


  • #4   11. okt 2010 Tak for svar.

    Det er ikke fordi jeg ikke har ville give ormekur tidligere, og ja jeg ved at flere anbefaler at behandle føl fra de er 4 uger.

    Jeg har været meget OBS på dette og har været i dialog med Equi Lab og har haft sendt prøver ind til dem men der har ikke været noget at komme efter. De anbefaler kun at man behandler hvis der er noget, fordi vi har en tendens til at give vores føl ormekur i så store mængder at de bliver resistente overfor ormekuren når det så virkelig gælder.

    Jeg tror jeg vil tage endnu en prøve og se om hun skal have en tur igen det koster ikke alverden.




  • #5   11. okt 2010 Jeg mener det ville være en god idé at få hende testet igen, særligt fordi hun har været flyttet og er kommet sammen med andre heste.

Kommentér på:
Kan de får orm igen efter kur?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce