{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Spiser ikke af sit nye foder {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en plag på 2½ år, som er blevet flyttet og får nu helt nyt foder.. Der er lige blevet foretaget gødningsprøve og ingen tegn på orm. spiser fint af græs og hø. Jeg havde rugbrød med ud til hende i går som hun også spiste fint af.. Hun spiser bare ikke sit kraftfoder og drikker ikke så meget vand da opstalder har vandkopper som hun er bange for..
Humøret er fint, løber og leger på fold, hun havde nogle tandspidser ifølge handelsundersøgelse.
Problemet er at jeg har opstalder i røret hele tiden og hun mener jeg skal tilkalde dyrlæge osv. men jeg kan egentlig ikke se hvorfor?
Hesten skal vel vænne sig til stedet og sit nye foder?
kan man evt. hælde olie i foderet, for hun er til den tynde side i forvejen og har ikke brug for at tabe sig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser ikke af sit nye foder
  • #1   13. okt 2010 Hun skal selvfølgelig ha ordnet tænderne, men skal vel ikke tilkalde dyrlæge for at hun ikke spiser?

• #2   13. okt 2010 Evt. bland noget af det foder hun fik for og lav en nedtrapning så hun vender sig til det nye. Og hvis hun ikke vil drikke af vandkoppen må hun ¨få en spand med vand ind i boksen. Synes lige du skal se tiden an. Hun kan også være stresset over at komme til et nyt sted..

• #3   13. okt 2010 vandkop er noget de skal lære... når du er der fylder du den op, så den kan drikke det der er, på et tidspunkt kommer den til at trykke på den, og til sidst finder den ud af der kommer vand, og der ikke sprøjter og er farligt... havde samme problem med min, men nu er der intet.. han fik vand i balje på marken, så han manglede ikke akut vand.. det er vigtigt de ikke får alt de de kan drikke, så lære de det aldrig... og de kan sagtens overleve en nat "uden" vand smiley

• #4   13. okt 2010 mth mad, kan det være fordi den er ved at få tænder/skifte (ved ikke hvornår de gør det), da de godt kan blive ømme når det sker, og derfor vil de ikke spise det hårde kraftfoder, men kun spise rugbrød og hø som er nemt at spise smiley

• #6   13. okt 2010 Giv hesten lidt tid til at finde sig tilrette. Så længe den spiser hø og græs, så skal den nok klare sig. Jeg har før haft en der ikke vil spise sit kraftfoder. Ang vandkop, så sørg for når du er ude ved den, at fylde dens vandkop op. Så skal den nok få slukket tørsten. Jeg ville købe noget malasse til den og blande med fodret.. det skal nok få den til at spise.

• #7   13. okt 2010 Få fat i noget af dens gamle foder og bland det i. Vi har en hest på 19 år som pludselig ikke ville spise nyt foder. Havde spist af det i 14 dage, men ville ikke mere. Så købte vi en sæk af det gamle foder og blander lidt af det i det nye 1 gang dlg. de 2 andre gange han får foder får han kun det nye og spiser alt alligevel..
    Ham har vel lov at være lidt skør når man er 19 år:-)
    Tilvending er vist nøgleordet med føl og plage!!

Kommentér på:
Spiser ikke af sit nye foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce