{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smider sko pga svage hove?
  • #1   30. okt 2010 Biotin.


  • #2   30. okt 2010 Hva er waterboots? smiley
    Skal biotinet i det vand hoven bliver vandet i eller hva? smiley


  • #3   30. okt 2010 biotin skal i fodert.

  • #4   30. okt 2010 nårh flydende eller pulver smiley

  • #5   30. okt 2010 Biotin KAN styrke hoven med KUN hvis det er fordi din hest af fysiske grunde har svært ved at optage det - dette bør så tjekkes, inden du bruger biotin - hesten udskiller blot biotinen igen.

    Vand: Vand er godt på den måde, at hestens hove får optaget noget vand og den bliver vasket.

    MEN jeg tror din hest har betændelse i hovvæggen - Shelly feets - dvs. at hovvæggen bliver for svag og derfor bliver den f.eks. ødelagt ved skoning.

    Dialekt har shelly feets, hun er kommet på træpille- og tørvbund, da dette suger bedre end halm og så får hun renset hovene 1 gang om dagen hvor jeg sprøjter en blanding af Chorin, vand og eddike på hendes hove - ude og inde.

    1/4 chlorin 3/4 vand og en lille skvat eddike, for at skabe en reaktion i blandingen.


  • #7   30. okt 2010 Biotin kan være en ide, dog virker biotin først optimalt efter 1-2 år.
    Min taber også sko hele tiden, hun kan endda tabe sko efter 3-4 dage. - Men ellers giv den nogle klokker på, så risikoen for at træde skoene af er mindre.


  • #8   30. okt 2010 Tak for alle jeres råd, vil lige prøve dem smiley

  • #10   30. okt 2010 Buchwalderne!:D B
    Nogle gange er man desværre nødt til det. Min hest smider selv skoene selvom den har klokker på, fordi hun træder dem af. Så hendes sko ville slet ikke holde mere end 3-4 dage, hvis hun ikke havde klokker på :o)


  • #11   30. okt 2010 Hvad skulle det hjælpe at vande hoven?

  • #12   30. okt 2010
    Louise Ditlev : Det passer ikke.
    Det Biotin jeg bruger virker super fint efter 2 UGER:-)
    Brug en ordentlig kvalitet.

    Vanding og water boots virker ikke en dyt på min hest, kun Biotin.


  • #13   30. okt 2010 Linda B. .
    Hvis du læser på BØTTEN stå der, at det først giver optimal virkning efter 1-2 år (:
    Jeg har brugt Biotin i snart 3 måned, og kan slet ikke se forbedringer :o)


  • #14   30. okt 2010 Så er det en dårlig kvalitet.
    Men de er da ærlige når det står på bøtten:-)


  • #15   30. okt 2010 Bruger den "dyre" fra Blue Hors. Så håber fandme ikke det er DÅRLIG KVALITET, til den pris. (:

  • #16   30. okt 2010 Hestens hove vokser ikke hurtigt nok til, at den kan virke inden for 2 måneder.

  • #17   30. okt 2010 virke optimalt*

  • #18   30. okt 2010 Linda B. .¨
    Biotin kan ikke hjælpe tidligere end ½ år efter kuren er startet. Biotin kan kun gå ind og hjælpe på "frisk negl" og da hoven jo egentlig er død negl (ligesom vores negle og håret... så kan det kemisk set ikke have nogen reaktion før smiley

    Foder er et godt sted at kigge. Prøv at undgå for meget stivelse (=korn) og sukker(= melasse fra fx müsli blandinger), da det kan forringe hovkvaliteten.

    mht waterboots, så tror jeg heller ikke det er nødvendigt i disse tider, synes i ikke vi har våd og fugtig nok vejr pt? - men hest går på sandet jord (=mindre mudret end normalt) og jeg kan tydeligt se at hendes hove er meget mindre tørre end normalt. Selvfølgelig, hvis hesten ikke kommer ud..., men det regner jeg ikke med er tilfældet smiley


  • #19   30. okt 2010 min søsters hest smider også skoene men det er fordi hun træder dem af så hun gav hende klokker på og så tabte hun dem ikke mer smiley

  • #20   30. okt 2010 Det hun får er meget saftigt enggræs og 3-4 vitamin piller hver dag? hun går kun på græs såe det med at vande hovene det kan ikke bruges fordi hun går på løsdrift hvor græsset er vådt om natten pga dug smiley Biotin kan heler ikke for det biotin har, har enggræsset og vitamin pillerne også smiley Men tak for rådene smiley

  • #22   30. okt 2010 Min gamle smed anbefalede det også, men min nye smed som har studeret tilskudsmidler som Biotin, sagde at det intet hjalp - med mindre hesten i forvejen havde problemer med at optage andet foder.

  • #23   30. okt 2010 Ja ja, det virkede indenfor meget kort tid her.
    Og det siger smeden også.
    Og Blue Hors er ikke altid det bedste:-)


  • #24   31. okt 2010 Forstår ikke hvorfor der ikke er en eneste som bruger ølgær. Det er et natur produkt og virker lige så godt, hvis ikke bedre end biotin. Og det koster kan halvdelen af hvad biotin koster.

  • #25   31. okt 2010 En hest med svage/dårlige hove går man til sin smed/dyrlæge for at få råd fra. Aldrig et forum, da vi andre ikke aner hvofor den står i den tilstand, det kan være pga dårlig foder igennem tiden det kan være pga en svampe infektion som kun en dyrlæge og smed kan se mv.



  • #26   31. okt 2010 Hvis man ikke går til et forum og spørger lidt til råds, hvad Sørensen skal man så bruge et forum til, der handler om "Sygdomme og Skader"?

    Giver dig ret i, at man selvfølgelig spørger smeden - er han i tvivl, kan dyrlægen jo også kontaktes.

    Men hvis man ikke aner om skaden er af lille eller større betydning, og man vurderere den som lille, evt. fordi hesten fungere fint, jamen så kan man jo sagtens gå til et forum og spørge.


  • #27   31. okt 2010 Karoline sådan som jeg læser denne tråd er det virkelig et problem for hendes hest, ergo anbefaler jeg det jeg gør da vi andre ikke kan se igennem en computer.. Jeg kan kun igen sætte FED streg under at man ALTID skal gå til sin smed/dyrlæge hvis man er i tvivl om ens hest velbefindende bla i det her tilfælde.. Et forum kan aldrig erstatte en dyrlæge eller smed´s udsagn.

  • #28   31. okt 2010 Det bla derfor jeg har bedt big admin og en dyrlæge om at holde øje med dette forum da mange endda rigtig mange TROR at man bare kan bruge et forum til div ting og sager omkring sin hest/heste.. Og det ER en mega fejl at tro denne gruppe ER faglig kompetent til ALT, for det er vi ikke...



  • #29   31. okt 2010 Det giver jeg dig ret i JJ, men som du selv siger, kan vi ikke se igennem en computer og derfor kan vi ikke sige om skaden er et lille eller stort problem, så vi kan jo kun give vores bedste råd og så skrive hvordan og hvorledes dette hjælper eller ikke.

    I mine øjne er det en selvfølge at gå til dyrlæge, men jeg rådføre mig da også på forummer, for at kunne stille min dyrlæge eller smed spørgsmålet "Er det egentlig en god idé at......"

    Det får både jeg og hesten måske mere ud af.


  • #30   31. okt 2010 Karoline vi kan kun være enige.. Alt med måde..

  • #31   31. okt 2010 Biotin er en af B vitaminerne, og de er afhængige af mineraler og aminosyrer for at kunne optages, ja der går noget tid inden det virker, da hoven jo skal vokse sig stærk. Den fra Blue Hors er sådan set ok men ikke så koncentreret og derfor er der et produkt der hedder Hoofmaker der virker bedrer, det kan købes hos smeden eller bestilles på nettet, det koster 800 kr,- for 2-3 mdr. men i modsætning til mange andre biotin produkter virker det da der er afstemning mellem de aminosyrer, mineraler og vitaminer der er i produktet, så man ikke skal købe andet for at øge optagelsen, efter ca. 4 mdr. kan man sætte ned til halv dosis for at holde ved lige.
    Man skal dog huske at hesten selv gerne skulle producere biotin og når man giver det kunstigt stopper hestens egen produktion, derfor er det en god ide at finde ud af om hesten slet ikke producerer noget eller bare har nedsat produktion inden man bare stopper alt mligt i hovedet på den. Din smed og dyrlæge kan hjælpe og rådgive dig i forhold til netop din hest.


  • #32   31. okt 2010 Tina:

    Jeg skulle lige til, at skrive det samme.


  • #33   20. dec 2010 Ølgær fremfor den dyre biotin... Og er det helt galt med at beholde sko på, så af med sko, på med boots!

Kommentér på:
Smider sko pga svage hove?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce