{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

foder til tyk hest {{forumTopicSubject}}

hej.. en ret tyk fjordhest.. der går i løsdrift og derfor er det ikke en mulighed at skære ned på høet..

hvad kan man give.. det er ikke muligt at hesten bliver motioneret mere end den gør,,

men hvad kan man give..
hun får roe piller nu, og hun er nød til at få noget krybbefoder, da hun ellers laver meget uro under fodringen af de andre.. og vitaminer vil ikke være nok, og man er nød til at komme noget i roe pillerne ellers spiser hun dem ikke

hvad kan man give hende??

det er ikke mig der ejer hesten.. men jeg hjælper med fodringen, og ejer ved ikke hvad hun skal gøre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder til tyk hest
  • #1   27. nov 2010 hvad får hun af foder?? du kan få noget til shetter fra tjørnehøj mølle, som er rigtig godt, det er til heste som har tendens til a tage på

• #2   27. nov 2010 jamen hun får roe piller og havre (onkring 1 kg til sammen) ellers spiser hun ikke roe pillerne.. og jeg mener ikke at den løsning er oka, og det samme mener ejer ikke..

også får hun 6-8 kg hø

• #3   27. nov 2010 jeg ville pille havren fra også putte det musli i i stedet for, er det en nødvendighed a hun får roepiller??

• #4   27. nov 2010 nej.. men får hun kun 100g eller lign foder så er hurtigt færdig også laver hun også uro.. derfor roe pillerne, da det tager hende lidt tid at spise dem

• #5   27. nov 2010 okay, men prøv og hør tjørnehøj mølle, ved de har et godt foder til hest der har tendens til overvægt...

• #6   27. nov 2010 oka lyder godt

• #7   27. nov 2010 ellers prøv med leisure mix fra dodgson and horrel

eller en masse lucerne (uden olie eller melasse) sammen med vitaminpillerne?

• #8   28. nov 2010 Hej.. Har kun hørt dette.. smiley
    Heste der spiser deres foder hurtigt, kan man komme sten i krybben, så den skal bruge tid på at sortere sit foder fra..
    Har lige et spørgsmål..
    Du skriver den går i løsdrift.. Hø kan ikke sættes ned.. må gå ud fra at den har ubegrænset adgang til høet i løsdriften... ( ville ikke fjernet noget af høet )
    Hvordan kan du vide at den kun spiser 6-8 kg hø om dagen, medmindre den selvfølgelig går alene.. smiley ??
    Dette er bare et spørgsmål, ikke noget angreb smiley smiley
    Den producent jeg køber foder fra har et produkt til nøjsomme ponyer.. og til en ok pris..
    http://besterly.dk/

• #9   28. nov 2010 Jeg har en fjordhoppe der indtil for ca 1,5 år siden har været mere eller mindre for tyk hele sit liv.. Jeg begyndte at fodre hende med Suregrow fra brogaarden også lucerne uden melasse eller olie for at forlænge tyggetiden, på dette foderr har hun tabt sit lige så stille og roligt og har nu den perfekte form. Så dette foder kan jeg varmt anbefale.. ( :

• #10   28. nov 2010 lyder eller fornuftigt nok den måde du fodre på...
    Det eneste jeg oplever som hjælper er at skære ned på græs... min pony har ikke gået på overdrevet græs her i sommers, og han er ikke tyk,fodre med det samme foder som sidste år hvor de fik rigligt med græs om sommeren..

Han får ca. 60 g roer(når de ikke er opblødte) om morgenen.

aften får han 4 kg hø ( han vejer ca. 400 kg) også får han gullerødder og mineraler

, jeg træner ham ikke og han holder sig i fin form, han er self ikke den tyndeste, men han har fin hul han er ihvert fald ikke for tyk, han er halv fjordhest og dsp.

• #11   28. nov 2010 øhh nej de har ikke fri adgang til hø.. de får hø 2 gange dagligt.. men har prima halm hvilket de glædeligt spiser og nej dette kan ikke skæres væk.. det hel og ikke muligt at hun får mindre græs da man ikke tager hestene ind.. og lige nu er der alligevel intet græs

• #12   28. nov 2010 Jeg har en himalaya sten liggende i krybben hos min, og han er derfor længere tid om at spise sit foder så det ku være at det kunne tage det uros problem du har med den, mens den skal spise . har selv prøvet roepiller, og min gad heller ikk spise det medmindre jeg kom noget i . Jeg gik derfor over til Nobel foods mash, og der slikker han krybben til der ikk er mere tilbage . I Vores stald er vi flere der er gået over til nobel, både mash og foder, og der er ikk nogen som har haft dårlige erfaringer med det, hestene er rigtig glade for det også . De har rigtig meget forskellligt, til både små og store størrelser smiley

• #13   28. nov 2010 Det her er også bare et forslag jeg tænker måske kunne hjælpe, som nogle af de andre også skriver, prøv en lucerne uden olie og melasse, så tyggetiden forlænges og så tænker en lille smule roepiller eller ingen og så find en god sund musli..
    Hun behøver jo ikk sukker, melasse og stivelse når hun er godt i stand smiley Men roepiller er jo godt for mætheden... Det er ikk et sjovt dilemma I står i...
    Men helt klart ville jeg anbefale lucerne..
    Prøv at kigge på naturhesten.dk og se deres naturfoder som ikke indholder overflødig sukker, stivelse eller melasse og intet korn..
    Held og lykke med projektet smiley

• #14   30. nov 2010 jamen mange tak for hjælpen.. der er helt sikkert en del at tænke over.. og tak for din lykke ønskning om projektet.. jeg håber inderligt at det lykkeds

• #15   1. dec 2010 Det skal nok lykkes smiley (siger jeg som jeg et fjordhesteføl, der ikk er i nærheden af at være voksen og nænsom endnu:S)

Kommentér på:
foder til tyk hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce