{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor lang tid er ?
  • #1   20. dec 2010 Fra 7.00 / 8.00 (Alt efter hvornår udlukker møder på arb.)
    Til ca. 16.00 / 17.00

• #2   20. dec 2010 Døgnet rundt, året rundt, da de går i løsdrift, hvilket er sundest for deres ben og udvikling i kroppen...

• #3   20. dec 2010 har ikke mulig hed for mad på folden da jeg har alle de andre banditer som ikke vil lade ham komme til
    Men han er også kun ude 2 timer om dagen og så går jeg også ture med ham

• #4   20. dec 2010 Ida: Får de ikke grovfoder ud på folden, nu mens der er sne???? For det er ikke nødvendigt med krybbefoder, mens de er på fold, men de skal have noget grovfoder (hø/wrap) og 2 timer på fold er SLET ikke nok for sådan en bette str...

• #6   20. dec 2010 jeg tror de er inde om morgnen og aftenen, så cirka, 20 timer

• #7   20. dec 2010 mine er kun ude 2 timer. de gider simpelthen ikke være ude i længere tid og kommer hen og vrinsker ved hegnet, så lukker jeg dem ind igen smiley
    men forår/sommer er de ude alle døgnets lyse timer fordi der elsker de at være ude. smiley

• #8   20. dec 2010 Mine er også på døgn fold om sommeren smiley

• #10   20. dec 2010 lidt afhængig af hans humør - mellem 4 - 8 timere... hvis vejret er dårligt stikker han af ind efter 3 - 4 timer..

• #11   20. dec 2010 Mine plage går i løstdrift for så bestemmer de jo selv hvad de vil smiley Plus det er RIGTIG sundt for alle heste og gå i løstdrift for så bestemmer de selv hvad de vil smiley

• #12   20. dec 2010 mine heste har ogs en løsdrift, men jeg har dem inde hver aften da det fungere bedst for mig og jeg synes ogs selv at jeg får mere ud af det. mine ene hest kan ikke gå i løsdrift hun bliver en lille "vildhest" og det er jo ikke meningen smiley

• #13   20. dec 2010 En af de andre grunde til han heller ikke er ude længer er at
    Vores hegn som 1m10 højt er begravet af store sne dynger og det er hårdt nok til at han nok kunne finde på at gå ud i gennem ,
    i de 2-2 ½ timer han er ude ordner jeg stald og diverse udendørs ting .

• #14   20. dec 2010 mine er ude fra 7 morgen til ca 19-21 tiden, me der er en løsdrift de kan søge ly i hvor er der plads til dem alle, mine er super glade for det, de plejer at stå i løsdriften når de vil ind og jeg har lige set de stadig er på marken..

• #16   20. dec 2010 min har stald og på har vi lavet det sådan at de selv kan komme ud og ind som det passer dem:)

• #17   20. dec 2010 fra kl. 9:00 , til 15 tiden ca. smiley nogen gange fra kl 8:00 ..
    har en 1års plag.. synes de timer er nok.. de står jo bare og glor ude på folden, og venter på at komme ind efter 2 timer smiley - mine ihvertfald.

• #18   20. dec 2010 24/7 de er ude når det passe dem, små forkælet heste(;

• #19   20. dec 2010 Ofte står heste og hænger ved leddet og vil ind, fordi de ikke har noget hø/wrap at spise på folden eller ved de får foder i krybben/hø i boks når de kommer ind.. Det er især vigtigt i disse kolde tider at de har noget at spise på folden, nu alt græs er dækket af sne, da de bruger det til at holde varmen med og huld, for den sags skyld...

• #20   21. dec 2010 de får ogs masser af mad ude.
    men så er jeg en af de uforsvarlige. synes bare at det er træls at se på en flok heste stå og vrinske ved ledet fordi de ikke kan lide når det sneer.

• #21   21. dec 2010 men jeg vil da lade dem være ude i mindst 6 timer i dag.
    så må jeg bare se imellem fingre at mine dyr ikke har det godt.

• #22   21. dec 2010 jeg vil nu gerne tilslutte mig Malene N...

Mine/vores går ude i et par timer dagligt i denne tid, de VIL ikke være ude i længere tid, uanset hvor meget hø og halm der ligger på de store folde de har at boltre sig på. og vil da sige, jeg vil hellere have en tilfreds hest som står på stald MEN STADIG kommer ud HVER dag.... end en hest som bare står og glor i mange timer på folden, ikke vil spise hverken hø eller halm derude, bare fordi andre siger den SKAL være ude i mange timer.....

• #23   21. dec 2010 *Maria N* tak fordi du forstår mig.
    mine heste har en kæmpe mark. halvdelen af en lade med masser af halm og selvfølgelig hø de kan spise. men alligevel står de bare ude ved ledet og står og vrinsker efter mig. og det kan jeg tydeligt se at der er fordi de vil ind i en varm boks og bestemt ikke synes at det er sjovt at stå ude og glo.
    fik det bare vildt dårligt over det *Line J* skrev, ligesom om at man ikke er god ved sine dyr når man lukker dem ind igen efter kort tid.
    men jeg er da rigtig glad for at der idet mindste er en som forstår mig. smiley

• #24   21. dec 2010 ja mine har 5 tl at boltre sig på men der ligger 50 -60 cm sne der ude så det er ikke lige så sjovt for dem at gå i .

• #25   21. dec 2010 ja vores har ogs 20 tl de kan rende rundt på. det benytter de sig ogs af om sommeren, men om vinteren står de bare stille og glor smiley

• #26   21. dec 2010 Her om vinteren får de hø ude på folden, om sommeren er de ude hele døgnet, men hvis det er for varmt står de 1-2 timer i stalden.

• #27   21. dec 2010 Malene N
    Holda op smiley
    Ja men jeg kan kun sige jeg gider sku heller ikke være ude i det her vejr , og det gider mine heste heller ikke ,

• #28   21. dec 2010 det er fordi min far ogs har en smule kødkvæg og de kræver jo lidt plads smiley
    men Ida jeg kan kun give dig ret smiley

• #29   21. dec 2010 jeg synes bare man skal se på sin hest.. trives den med at være ude i mange timer, så lad den for guds skyld være ude mest muligt... men hvis den IKKE trives med at være ude så længe ad gangen, så lad da for filan dyret komme i stald, der kan den da holde varmen, spise og sove når den har lyst.... jeg siger jo ikke at hestene ikke skal ud i det vejr, for det SKAL DE.... og vil da absolut sige at 2-3 timer er bedre end ingenting. og iflg dyreværnsloven skal hestene ud og røre sig i 2 timer dagligt, så fordi hestene ikke står ude i 10 timer i minus 15 grader... betyder det jo ikke at man er dyreplager eller andet. for det er man altså ikke. kig på din hest.... trives den, eller ikke !!!!

• #30   21. dec 2010 Okay smiley
    jeg gad da godt ha så meget plads smiley
    hi hi
    Det stormer og hver gang de bare høre mig så vrinsker de og kommer løbene så godt de nu kan i sneen , og så nænne jeg bare ikke og lad dem gå der ude

• #31   21. dec 2010 Mine heste vil helst stå på stald og så får de dækken på og står der hele natten,
    Men de nyder også at være udenfor der er massere af læ steder

• #32   21. dec 2010 Heste lærer og husker af deres adfærd og det resultat denne adfærd gav.. Hvis det betyder at man kommer ind og får mad eller opmærksomhed i boksen, at man står og vrinsker ved leddet længe nok.. Så er det jo det de gør.. De er bygget til at gå ude! Det er sundere for dem at være udenfor under de rette omstændigheder (læ, grovfoder, plads) fremfor at stå i boks... Jeg ville så vidt muligt prøve at ændre min hests adfærd, hvis jeg havde tillært den at den kommer ind, når den står længe nok ved leddet... Især fordi hesten ikke ved hvad der er bedst for den selv, er det mit ansvar som ejer at give den de bedst tænkelige forhold udfra en hests anatomi, fordøjelsessystem og biomekanik...

• #33   21. dec 2010 jeanette - dvs Laudino lærte sig selv at blive syg og forkølet.. blot for at komme ind? - wauw...

Ikke alle heste er lige hårdføre, og jeg har haft ham fra han stadig var våd af fostervand, så det er en adfærd han altid har haft.. - og han stiller sig ikke ved leddet når han vil ind.. - han hopper over/løber gennem hegn.. når han vil ind, derfor er det nemmere at at lukke ham ind når han begynde at søge efter udveje..

• #34   21. dec 2010 Ja heste er ude dyr smiley
    men i det omfang de er vandt til at komme ind kan de ikke udvikle den hårfør hed så heste i naturen har

• #35   21. dec 2010 ja hest er vanedyr.... men fordi man har redet et LA dressur program 30 gange, så gør hesten det jo ikke af sig selv.. eller gør den ????? og kan heller ikke programmet udenad....

mine heste var ude 1½ time i dag, de ville SÅÅÅÅ gerne ind, og da jeg gik rundt og strøede bokse, bragede den store traver hoppe igennem hegnet, nu ville hun fandeme ind.... og helt ærligt, det var sku fordi hun frøs....( på trods af hun går med bucas dækken som går ned til minus 20 grader) så ind med hende, og de andre.. og så få ordnet stalden færdig..

• #36   21. dec 2010 Heste i naturen går rundt og graver i sneen og finder mad og der ved for de varme , vi kan så lægge en wrap balle ud på folden men det er ikke det samme som hvis de går rundt og finder det , jo de får varme af at spise men ikke den samme varme .Så skulle man jo mands op dække dem 24-7 og hver gang en bunke var spist op skulleman ud med en ny ??
    Ergo kan vi ikke gi de samme forhold som de har i naturen ,
    vi kan sætte dem i løsdrift , men det er stadig ikke det samme , så kan de jo ligeså godt komme ind i stald og ud igen om morgenen ,som de kan stå i løsdrift og stå i deres skur om natte og så gå ud om morgenen , man skal bare ikke trække dem ind og ud som os boks ejer gør hver eneste dag .

• #37   21. dec 2010 Line J...
    Ja hestens bedste dækken er en god solid vinterpels.... men en traver (hende vi har i stalden) sætter ingen pels, og dette er grunden til hun går med så godt og solidt dækken... oveni det, er hun svær at holde huld på.... så konsekvensen bliver, hvis jeg tager hendes dækken fra hende, at hun bliver ulidelig tynd, skælver både ude og inde.. og det vil jeg simpelthen ikke være med til....

det med heste adførd. er bare en lille ting jeg skrev, fordi du sagde hestene er vane/rutine dyr... ergo sammenlignede jeg de vaner man nu tillægger hesten, at rider man et program om og om igen... ja så burde den jo i "realiteten" kunne programmet uden ad af sig selv LOL.......

men jeg gør hvad jeg gør, kigger på mine heste, ser hvad de trives med og ikke trives med.. folk er forskellige, og det er heste også !!!!!!!!!!!!!!!!!

• #38   21. dec 2010 jamen er det ikke også det jeg skriver ??
    Bare ikke helesmøren ??

• #41   21. dec 2010 prøver endnu engang - Laudino har jeg købt da han var våd fra fostervand - JEG kender min hest bedre end du nogensinde kommer til..

Laudino stod ikke med dækken før han var så syg min dyrlæge tilrådede mig det - og det var et regndækken til at starte med - derefter måtte jeg trappe op, indtil dyrlægen sagde god for det og han ikke frøs.

Nok er heste udedyr og natur og bla bla bla.. men heste har udviklet sig - specifikt sportsheste. Det er noget lidt andet med en islænder, de er lavet til et andet formål, og de har ALTID kæmpe pels. - En DV har jo fra "naturens" side ikke kæmpe vinterpels..

• #42   21. dec 2010 Mine 3 drenge går kun ind i løsdriften for at sove og få deres krybbefoder og drikke vand, og det kan ligeså vel være om dagen, som om natten.. Forleden kom stedets ejere hjem midt om natten, der stod de ude og spiste wrap midt på folden =)

Jeg fodrer dem ikke på faste tidspunkter, netop fordi de er vanedyr af rang, og gider ikke stresse hvis jeg en dag er der en time senere end normalt..

Jeg kan fortælle en sjov historie om en hest der ikke "gad" at være på fold.. Jeg mødte en fuldblodsvallak på lige knap 8 år, pensioneret fra en succesfuld galopkarriere, han vadede frem og tilbage langs hegnet, og leddet, konstant, selvom der var masser af græs og en legekammerat.. Hver dag, samme rutine... Vadede frem og tilbage... Folk tænkte, han da vist ikke kunne lide at være på fold siden han udviste denne adfærd ganske kort efter han var kommet ud....
    Nu som 12 årig "pensioneret" skovturs/western hest, elsker han at være ude.. Han går i løsdrift og stortrives med det, fordi jeg giver ham optimale forhold... Han sætter ikke meget pels og taber sig let når han fryser, derfor har han dækken på.. Så mere hellig er jeg heller ikke, rideheste der bruges eller ikke selv sætter nok pels, skal hjælpes til optimale forhold, sved kontra kulde..

De heste der brager gennem hegn for at komme ind, er selvfølgelig ikke hensigtsmæssige i deres adfærd... Men igen, hvad tilbydes disse heste af liv på folden, siden de hellere vil ind end være ude?? Vi har forfinet hesteracerne voldsomt de sidste mange år, og derfor er det ikke alle der kan leve livet som barfods hest i løsdrift uden dækken, men jeg vil vove at påstå at 95% af alle heste kan tillæres et liv på fold i maaaange timer hver dag, både sommer og vinter, under de rette hestevenlige forudsætninger....

• #43   21. dec 2010 Meldgaard: Det er noget pjat du kommer med, DV sætter ligeså fin tyk vinterpels som enhver anden hesterace, hvis den har fået de rette forudsætninger fra føl til at udvikle et normalt immunsystem... Har da selv haft et par stykker, som havde monster vinterpels...
    Og heste bliver tit forkølede, ofte fordi de ikke har læmuligheder på folden og nu taler jeg ikke bare om et par træer langs den ene foldside, hvor de kan gå i ordentlig læ for heldagsregn og stiv vind med chillfaktor...

Men igen, det er ikke en undskyldning at have sin hest minimalt på fold, fordi den har været forkølet/syg en gang pga den frøs.. Så må man give den et tykkere dækken på, hvis den som min, ikke sætter nok pels selv naturligt... Faktisk er det sundt for heste at blive forkølede en enkelt gang, da immunforsvaret husker denne invasion i kroppen og næste gang sådan en banker på døren, går forsvaret igang INDEN den bliver syg.. Hvis hesten vel at mærke er korrekt dækket ind med vitaminer og mineraler....

• #44   21. dec 2010 han tilbydes wrap - en jævaldrende hingst, født i juni, han er selv født i maj. Han har ALTID kommet ud hver dag, han har haft bold på folden. Han har gået med en hoppe istedet for hingst, han har gået med en hoppeplag. Han VIL ind, men kun når det er koldt (efter hans antagelser), eller det regner meget..

I solskin og det meste af foråret står han gladeligt ude flere timer.. så uanset hvad i siger, tror, mener og argumenterer for. Heste er forskellige, og der findes heste der hader regn, blæst, kulde..og det danske vejr sådan generelt.

• #45   21. dec 2010 Så de antyder Laudino ikke har fået optimale muligheder for at udvikle et immunsystem.. - det var da at famle i blinde.

Jeg beskylder ikke dig for noget omkring dine heste, så lad vær at udtale dig om et emne du aner intet om, specifitk Laudino.

Og tillykke at dine har sat vinterpels, men spørg enhver, med forstand på heste, og de vil give med ret i heste er forskellige, også hvad der angår vinterpels

• #46   21. dec 2010 Meldgaard: Nej, jeg siger at vores indblanden i hesteracerne, kan være med til at gøre dem mere sarte og at det kan have noget at gøre med hesten fra føl ikke har haft de rette forudsætninger for senere i livet at sætte vinterpels... Og nu fortæller jeg selv om at jeg har en hest der ikke sætter nok vinterpels og derved giver den dækken på, så hvor ser du jeg skriver at heste ikke kan være forskellige???
    Jeg har jo selv haft begge dele smiley
    Men du skal ikke begynde at sige jeg ikke aner noget om dette emne, så begiver du dig ud på meget dybt vand søde ven =)

• #47   21. dec 2010 Siger blot du ikke aner noget om det emne du selv gav hentydninger til, nemlig min hest.

"DV sætter ligeså fin tyk vinterpels som enhver anden hesterace, hvis den har fået de rette forudsætninger fra føl til at udvikle et normalt immunsystem... " - citat dig selv

og søde ven, du ændrede dit udsagn, fra at forudsætninger fra føl var definitivt det afgørende med hensyn til vinterpels, til det kan være der afgørende.

Men faktum er lukker jeg laudino ud, og tager afsted, vil han i dårligt vejr stå i stalden, selv, efter 3 -4 timer.

• #48   21. dec 2010 Laudino går med 300 g. dækken og er ikke syg mere, og han har gået i løsdrift, det var der han blev syg.

Men ja, kunne da godt stille ham i løsdrift igen, og håbe han satte vinterpels, men det ville nok bare give sygeforsikringen overarbejde .. igen. - og synd for mig og min hest?- fordi han skal have dækken på.. naaarj, jeg kunne nok ikke være mere ligeglad..

• #50   21. dec 2010 jo meget ironisk.. kunne jeg ikke drømme om at gøre.

Selvfølgelig kunne jeg have bygget hans immunforsvar op, og så havde det måske set anderledes ud, men stod med en syg hest, som kunne gøres rask ved et dækken - så det gjorde jeg smiley - i god mening

• #51   21. dec 2010 Meldgaard: Hvorfor svarer du ikke på det jeg spørger om?? Og korrekt, jeg fik ikke formuleret det rigtigt, jeg skulle have skrevet "at det kan være grundet hesten ikke har haft de rette forudsætninger fra føl til at udvikle et godt immunforsvar og derved ikke sætter nok vinterpels"
    Selvsagt er gener fra forældredyr også en vigtig rolle, men troede ikke jeg behøvede at skære det helt ud i pap =)
    Og der er vist ingen der siger det er synd din hest får dækken på??

• #52   21. dec 2010 Meldgaard: Og nu ved du så at din hest skal have ekstra hjælp til pelssætning næste vinter og have styrket immunforsvaret.. Så nu har du god tid til at læse på hvilke tilskud du kan give den i god tid, så den netop har de forudsætninger den kan drømme om, for at forblive tør og varm =)
    Og virker det ikke, så må den jo have dækken på og komme ud i den friske luft =)

• #53   21. dec 2010 jeg får sku da seriøst snart spat af denne debat.... i taler som om hestene aldrig kommer på fold, at de evig og altid kun kommer ud et par timer i døgnet... der tager i så grueligt fejl..... hestene går fra april til og med oktober på døgnfold... til temperaturen fast ligger over... 8-9 grader om natten, derefter kommer de på stald om natten.. og er ude alle døgnets lyse timer.... MEN I DENNE KULDE VI HAR NU.... VIL DE IKKE VÆRE UDE MERE END ET PAR TIMER.... og fordi hesten brager igennem hegnet, er da ikke tegn på forkert adfærd... hun er normalt ikke en som løber gennem hegn eller andet... hun ville IND.. og hvem fanden ville ikke det hvis de gik i sne ( 30 cm) dyb.... i minus 17 grader.... og havde været ude nogle timer.
    og helt ærligt, forstå dog at folk holder hest på hver deres måde.... selv har jeg en fjordvallak som har mega tyk vinterpels, og ville ku klare daglig snestorm... men da hestene kommer ud som en FLOK.. og vi ikke har løsdrift, kan jeg ikke lade ham gå ude alene i mange mange timer... det ville være i strid med mine værdier, og også lovgivningen, hvis han sku gå ude alene... ( det ville han nu heller ikke gå med til) man er vel flokdyr !!!!

• #54   21. dec 2010 tror ikke det handler om tilskud - dem får han sq sigelig af

• #55   21. dec 2010 og så skal det da lige siges Jeanette H...

vores heste har store lækre folde.... masser af Halm og hø på folden som HVER dag bliver lagt ud så snart de er kommet på fold.... og i flere bunker, så ALLE heste har mulighed for at spise... de har ydermere selvfølgelig frisk vand.. og gode læ muligheder.. så vil mene de ting vi tilbyder vores heste, er naturlige ting man tilbyder sine heste, når man har valgt at have sådanne dyr.... at du så ikke mener det er et GODT hesteliv siden de gerne vil ind... ja det må du sådan set selv om.
    og hos os bliver der ikke fodret på samme tid hver dag... netop fordi at hvis man sover 1 time længere om morgenen, eller kommer 1 time senere hjem fra job, så skal der være plads til det... maden får de.

• #56   21. dec 2010 Maria: Jeg skriver ingen steder at det ikke er et godt hesteliv, du tilbyder dine heste.. Det lyder da til de har et dejligt liv =)
    Jeg prøver bare at forklare at der ofte er en menneskelig tillært adærd, til grunde for en hest ikke "gider" være på fold mere end et par timer.. Og skriver at det især forudsætter ordentlige forhold på folden, og selvfølgelig er knæhøj sne over det hele, så de knap kan bevæge sig og hegn der nærmest er dækket af sneen, ikke optimale forudsætninger.. Vi er jo ikke herre over årstidernes rasen =)

• #57   21. dec 2010 heste som kun er ude et par timer hver dag året rundt, kan umuligt være HEST.. på den gode måde... men fordi hestene er ude et par timer i denne kulde, og med den snedybde vi har i øjeblikket, kan vist ikke skade... de har alle betingelser for at kunne være ude hele dagen... men igen, det vil de ikke smiley jeg mener bestemt også at heste skal ud i blæst og regn.... i sol og i skygge... og få masser af frisk luft, få rørt benene, ja hele apparatet smiley men nu er vinteren desværre kommet på fuld styrke, og med uanede mængder sne... så forstår jeg et aller andet sted godt de er lidt sarte..... men ja, heste skal ud og røre sig... og man SKAL huske masser af stråfoder, da heste holder varmen når de tygger, og holder kroppen igang.... og ikke mindst tarmsystemet

• #58   22. dec 2010 Mine står ude alt den tid det er lys (-:
    Uanset verjet, jeg er faktisk slet ikke tilhænger af "inde heste" men viu har dog en der er nød til at komme ind (-:

• #59   22. dec 2010 hold da op det er jo snart en hel bog smiley
    lige et link til bla. noget med hestens temperatur.

Jeg holder med *Meldgaard* hvis man kan sige det sådan, jeg forstår 100% godt hvad hun mener. mine 2 dv'er er dem som helst vil ind og de er dem som har mest pels. min haflinger lader jeg blive ude fordi hun vil godt være ude og hun er den som har mindst pels.

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=927/sprog=1/grp=7/menu=4/

der står bla.:
    Temperaturintervallet mellem den fysiske øverste og laveste zone kaldes den komfortable zone. Det betyder, at hesten befinder sig bedst inden for dette temperaturinterval. Der kan mellem hesteracerne være en betydelig variation f.eks. har islandske heste og shetlandsponies en lavere grænse end mere tyndhårede heste, som f.eks. fuldblods heste.

• #60   22. dec 2010 Min Thor har ikke nået at sætte nok pæls til at kunne stå ude ,
    Det var været mange snestorm her over på Bornholm så de har ikke kunne komme ud pga af at hegnet har været tynget ned af alt sneen smiley
    de store har heller ikke stat lige så meget som sidste år .

• #62   22. dec 2010 jeps smiley

Kommentér på:
hvor lang tid er ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce